قرنطینه برخی شهرهای چین موجب کاهش تولید مک‌بوک پرو‌های اپل شده است

به‌نظر می‌رسد که قرنطینه و تعطیلی شهرهای مهم تولیدی در چین بر روند عرضه مدل‌های رده بالای مک‌بوک پرو شرکت اپل تاثیرگذار بوده است. این در حالیست که ظاهرا تولید آی‌فون SE هنوز تحت تاثیر شرایط حاکم قرار نگرفته است.

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با انتشار توئیتی در روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که به‌دنبال اعلام قرنطینه از سوی مقامات شهرهای شانگهای و کونشان در اثر شیوع دوباره بیماری کووید 19 و توقف فرآیند تولید، زمان تقریبی تحویل سفارشات مک‌بوک پرو جدید اپل بین 3 الی 5 هفته افزایش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر زمان‌بندی تحویل سفارشات آی‌فون SE جدید اپل هنوز جابه‌جا نشده است. به گفته مینگ چی‌کو دلیل چنین پدیده‌ای این است که موجودی فعلی این هندست برای پاسخگویی به وضعیتی که وی از آن تحت عنوان “تقاضای کم‌فروغ” یاد می‌کند؛ کافی است. در مقابل آقای کو ادعا می‌کند که مک‌بوک پرو رده بالای اپل از زمان عرضه به بازار با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه شده است.

آی‌فون SE توسط کمپانی پگاترون تولید می‌شود؛ کارخانه‌ای که فعالیت آن تحت تاثیر قرنطینه اعمال شده در شهرهای شانگهای و کونشان قرار گرفته است. از سوی دیگر شرکت Quanta Computer تنها تامین‌کننده مدل‌های پیشرفته مک‌بوک پرو به‌شمار می‌رود و سایت تولیدی آن در شهر کونشان مستقر شده است.

با وخیم‌تر شدن وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در شانگهای چین، مقامات این شهر از اوایل ماه آوریل، مقررات مربوط به قرنطینه را مجددا به مرحله اجرا گذاشتند. این اقدام فعالیت تعدادی از تامین‌کنندگان کلیدی طرف قرارداد اپل را تحت تاثیر قرار داد. پگاترون، Quanta Computer، فاکسکان، ویسترون و Luxshare Precision از جمله تامین‌کنندگان مستقر در این منطقه محسوب می‌شوند.

این نخستین بار نیست که مینگ چی‌کو به تقاضای ضعیف برای مدل جدید آی‌فون SE اشاره می‌کند. این تحلیل‌گر پیش‌تر در ماه مارس اعلام کرد که تقاضای ضعیف برای آی‌فون SE 2022 موجب شده تا اپل میزان سفارشات تولید برای هندست ارزان‌قیمت خود را کاهش دهد. از سوی دیگر تامین‌کنندگان با این پیش‌بینی مطرح شده توسط آقای کو مخالفت نموده و اعلام کردند که به منظور کاهش سطح تولید خود هیچ دستورالعملی را دریافت نکرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH