فهرست مشخصات کلیدی اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 منتشر شد

به‌نظر می‌رسد که کمپانی وان‌پلاس از رویکرد موتورولا برای معرفی اسمارت‌فون‌های اج 30 و اج 30 پرو الگوبرداری کرده و در تدارک رونمایی از ورژن استاندارد آخرین پرچم‌دار خود پس از مدل پرو است.

سنت‌شکنی وان‌پلاس نه‌تنها مشتریان سنتی این برند، بلکه افراد خبرچین قابل اعتماد و افشاگران اطلاعات را نیز سردرگم نموده است. پیش‌تر تصور می‌شد که نسخه استاندارد وان‌پلاس 10 نهایتا روانه بازار نشده و در نتیجه کارشناسان از مقایسه طراحی ظاهری احتمالی این هندست با برادر بسیار قدرتمند اما شکننده آن خودداری کردند.

اگرچه در رابطه با طراحی احتمالی وان‌پلاس 10 کماکان بحث‌های متعددی در جریان است؛ اما اکنون یک خبرچین معتبر با نام استیو همرستوفر با همکاری وبسایت Digit.in موجودیت مدل غیر پرو و استاندارد وان‌پلاس 10 را مورد تائید قرار داده است. از سوی دیگر یک خبرچین مشهور با شناسه OnLeaks@ فهرست تقریبا کامل از مشخصات وان‌پلاس 10 را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است؛ هندستی که احتمالا در 6 ماهه دوم سال 2022 روانه بازار خواهد شد.

دلیل عدم انتشار مشخصات نهایی هندست این است که وان‌پلاس ظاهرا هنوز در رابطه با استفاده از پردازنده جدید اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکام یا ابر پرچم‌دار شرکت مدیاتک موسوم به Dimensity 9000 (که در تست‌های بنچمارک از ورژن استاندارد تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پیشی گرفته است) تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

استفاده از هر یک از تراشه‌های فوق موجب تمایز وان‌پلاس 10 از وان‌پلاس 10R مجهز به تراشه Dimensity 8100 Max خواهد شد. وان‌پلاس 10R به نوبه خود با وجود این تراشه یک محصول قدرتمند به‌شمار می‌رود؛ اما سرعت عملکرد و ویژگی‌های کلی آن کماکان با یک محصول رده بالا و پرچم‌دار اختلاف قابل‌توجهی دارد.

با این‌حال تعجب‌آور نیست که اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 10 و وان‌پلاس 10R دارای تعدادی ویژگی کلیدی از جمله فناوری شارژ پیشرفته 150 واتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، نمایشگر آمولد 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (حدودا برابر با 2400×1080 پیکسل) هستند.

نمایشگر وان‌پلاس 10 احتمالا همانند پنل به‌کارگیری شده در وان‌پلاس 10 پرو (با رزولوشن بالاتر) به لطف استفاده از فناوری LTPO 2.0 قادر به تنظیم خودکار نرخ نوسازی در محدوده 1 الی 120 هرتز بسته به محتوای در حال پخش روی آن خواهد بود. در حال حاضر این قابلیت در تعداد نه‌چندان زیادی از پرچم‌داران 5G ارزان‌قیمت قابل دسترس است.

البته هنوز مشخص نیست که این دستگاه بسیار مجهز تا چه اندازه مقرون‌به‌صرفه قلمداد خواهد شد؛ خصوصا اینکه پیکره‌بندی 256 گیگابایتی گوشی از 12 گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهد بود. خبر خوشایند برای طرفداران پروپاقرص وان‌پلاس با محدودیت‌های بودجه‌ای اینکه مدل پایه وان‌پلاس 10 با 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی حدودا 900 دلاری نیز احتمالا به بازار عرضه خواهد شد.

هر 2 مدل مجهز به باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی بوده و از جنبه نرم‌افزاری با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری OxygenOS 12 روانه بازار می‌شوند. پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و ماژول‌های 16 و 2 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که دوربین سلفی منفرد از سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

آخرین نکته اینکه مدل استاندارد وان‌پلاس 10 احتمالا اولین دستگاه پرچم‌دار این برند بدون دکمه نمادین هشدار موسوم به Alert Slider خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که این ایده یک روش بسیار عجیب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید و راهکاری تضمین شده برای بیگانه‌سازی بخش قابل‌توجهی از طرفداران سنتی هندست‌های وان‌پلاس به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH