معرفی پرهزینه‌ترین بازی‌ها در طول تاریخ

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 10 تا از پرهزینه ترین بازی های تاریخ در ساخت بپردازیم و بررسی کنیم که آیا ارزش این خرج‌های هنگفت را داشته‌اند یا خیر.

با گذشت هر روز شاهد ساخت و تولید محتوای عظیم‌تر در رسانه‌های مختلف سرگرمی هستیم و این موضوع در مورد بازی‌ها نیز صادق است. اگر به 20 و یا حتی 10 سال اخیر نگاه کنید متوجه پیشرفت چشم‌گیر بازی‌ها در بخش‌های مختلف آن‌ها می‌شوید.

این پیشرفت‌ها در ابعاد و کیفیت اما بدون صرف هزینه‌های هنگفت و سرسام‌آور ممکن نخواهد بود. هزینه‌هایی که سازنده‌ها و سرمایه‌گذار‌ها امید می‌بندند تا سودی هنگفت نیز برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. در این مقاله قصد داریم تا 10 تا از بزرگ‌ترین این هزینه‌ها و نتیجه‌ی آن‌ها را نیز را مرور کنیم.

توجه داشته باشید که اکثر کمپانی‌ها و استودیو‌ها اطلاعات دقیق در مورد مخارج تولید بازی خود را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار نمی‌دهند و به همین دلیل نیز در هیچ رسانه‌ای ارقام و رتبه‌های مشابه را پیدا نخواهید کرد. ما نیز در‌ ‌آی‌تی‌رسان بر اساس منابعی که پیدا کردیم این لیست را تشکیل دادیم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

10. Final Fantasy VII

هفتمین عنوان در سری عظیم فاینال‌فانتزی تقریبا پرخرج‌ترین آن‌ها نسبت به زمان عرضه است. این بازی ژاپنی قرار بود برای اولین بار بتواند بازار آمریکا را نیز تصاحب کند و به همین دلیل نیز این هزینه‌ی هنگفت را بر روی دستان سازندگان خود گذاشت. نسخه هفتم سری یک بازی نقش‌آفرینی و سه‌بعدی است که به دلیل محبوبیت بسیار بالا اخیرا نسخه‌ی ریمیک خود را نیز دریافت کرد. فاینال فانتزی هفت با هزینه ساخت 130 میلیون دلار به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن عرضه شد.

9. Dead Space 2

نسخه اول فضای مرده با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و فروش خوبی را نیز تجربه نمود. طبیعی بود که EA تصمیم بگیرد تا هر چقدر که لازم بود خرج بازی کند چراکه از سوددهی آن تقریبا مطمئن بود. این اطمینان اما بیجا نبود، زیرا این بازی نیز به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و فروش مطلوبی داشت. با این حال EA اعلام کرد که این فروش از حدانتظار آن‌ها پایین‌تر بوده و به دلایل ساخته نشدن نسخه سوم اضافه گردید. هزینه ساخت این بازی معادل 136 میلیون دلار بوده است.

8. Destiny 

اگر یک سرمایه گذار باشید و فرصت همکاری با سازنده‌ یکی از عظیم‌ترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ را داشته باشید چه کار می‌کنید؟ احتمالا کاری که اکتیویژن با استودیوی بانجی، سازنده سری هیلو کرد. اکتیویژن که قرار بود اولین آی‌پی جدید این استودیو پس از هیلو را به کارنامه خود اضافه کند از پرداخت هیچ هزینه‌ای دریغ نکرد. اشتباه هم نکرده بود، Destiny توانست تا فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و رکورد بیشترین فروش در پنج روز اول تاریخ را برای خود کند. هزینه ساخت این بازی برابر 150 میلیون دلار بود.

مقاله مرتبط با خرید بانجی توسط سونی را در این مطلب مطالعه کنید.

7. Marvel’s Avengers

محبوبیت فیلم‌ها و کمیک‌های مارول بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در زمانی که فیلم‌های این کمپانی مقام‌های تک‌رقمی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ را کسب می‌کردند استودیو اسکوئر انیکس تصمیم گرفت تا بازی مربوط به محبوب‌ترین گروه دنیای مارول را به بازار عرضه کند. بی‌شک گرد‌هم آوردن تعداد زیادی از شخصیت‌ها و گسترش یک بازی سرویس آنلاین کم‌هزینه نیست و به همین دلیل تبدیل به پرهزینه ترین بازی این استودیو شد. با این حال انتقام جویان با مشکلات فراوانی عرضه شد و مورد انتقاد مخاطبین و منتقدین قرار گرفت و هنوز هم نتوانسته تا به سوددهی برسد. این بازی مبلغ 170 میلیون دلار را بر روی دستان سازندگان خود گذاشت.

پرهزینه ترین بازی

شما همچنین می‌توانید مقاله تمام فیلم و سریال‌های تایید شده آینده مارول را مطالعه کنید.

6. Halo 2

بازی بعدی بانجی در این لیست قسمت دوم هیلو است. پس موفقیت عظیم هیلو کامبت‌ایوالود مایکروسافت متوجه شد که یک برگ برنده در دست دارد. عنوانی که کنسول‌هایش را با آن عرضه نماید، سری هیلو، دلیلی برای خرید ایکس‌باکس. همین امر نیز باعث شد تا برای اطمینان از پیشرفت کافی بازی نسبت به نسخه اول هزینه زیادی صرف شود. این روند به خوبی ادامه پیدا کرد و سه‌گانه اول هیلو را یکی بهتر از دیگری تحویل مخاطبان داد. هزینه ساخت هیلو برابر 220 میلیون دلار بوده است.

پرهزینه ترین بازی

شما می‌توانید داستان کامل سری هیلو را نیز در آی‌تی‌رسان مطالعه کنید.

5. Star-wars The Old Republic 

استودیو بایوور پیش‌تر اثبات کرده بود که توانایی ساخت بازی برای یکی از بزرگ‌ترین فرنچایز‌های تاریخ یعنی استاروارز را دارد و این موضوع را با ساخت بازی جذاب Knights of The Old Republic به ثمر رسانده بود. به همین دلیل نیز EA وظیفه طراحی و توسعه‌ی یک MMO RPG عظیم برای این عنوان را به آن‌ها سپرد. این بازی علاوه بر هزینه زیادی که داشت، تا سال‌ها برای EA سوددهی کرد و سالانه نزدیک به 140 میلیون دلار کسب نمود. هزینه ساخت این بازی معادل 230 میلیون دلار بوده است.

پرهزینه ترین بازی

4. Grand Theft Auto V 

کم‌تر کسی است که نام GTA را نشنیده باشد. استودیو راک‌استار با اولین نسخه از این مجموعه تا آخرین عنوانی که منتشر شد، شاهکاری پس از دیگری خلق کرد. همچنین این مجموعه همواره فروش فوق العاده‌ای داشته و چند عنوان این مجموعه میان پرفروش‌ترین و همینطور بهترین بازی‌های تاریخ قرار دارد. داستان‌های درگیر کننده، گیم‌پلی متنوع و گرافیک چشم نواز همیشه از خصوصیات این مجموعه بوده است.

جدید‌ترین و پرفروش ترین عنوان این فرنچایز GTA V است که بعد از سال‌ها همچنان فروش خوبی دارد. این بازی توانسته است تا ۱۶۰ میلیون نسخه را به فروش برساند. اما برای پیشی گرفتن راک‌استار از خودش و رساندن GTA V به جایی که هست هزینه‌ی زیادی باید خرج می‌شد که این مبلغ نزدیک به 290 میلیون دلار است.

پرهزینه ترین بازی

این بازی همچنین یکی از اعضای 5 بازی پرفروش تاریخ است که می‌توانید مطالعه کنید.

3. Call of Duty Modern Warfare 2

سری کالاف‌اف‌دیوتی تقریبا هر ساله عنوانی جدید از مجموعه‌ خود عرضه می‌کند.نکته قابل توجه اما آن است که تمام این بازی‌ها فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند که همین ارزش اکتیویژن را بسیار بالا می‌برد. از بین تمام این نسخه‌های مختلف بسیاری باور دارند که سری مدرن‌وارفار بهترین است. این زیر‌شاخه از کال‌اف‌دیوتی داستان و فضای جذابی ارائه می‌دهد که بسیاری با آن خاطره دارند. ساخت قسمت دوم این سری هزینه‌ای برابر 300 میلیون دلار برای اکتیویژن به همراه داشت که البته به خوبی نیز هنگام عرضه جبران شد.

پرهزینه ترین بازی

2. Cyberpunk 2077

یکی از مطرح‌ترین بازی‌های صنعت که دارای حواشی بسیاری نیز بوده، سایبرپانک 2077 بود. سایبرپانک یک معرفی بسیار زود هنگام یعنی در سال 2013 را تجربه کرد که با زمان انتشار آن 7 سال فاصله داشت! این موضوع باعث به تنگ آمدن صبر همه شد تا جایی که وقتی به دلیل شیوع ویروس کرونا روند ساخت بازی با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو شد، هیچکس برخورد خوبی با تاخیر خوردن پی‌درپی بازی نداشت.

جدای از مشکلات آن اما، سایبرپانک یک بازی بسیار جذاب با جهانی دیدنی و چشم نواز را در کنار یک گیم‌پلی خوش‌ساخت و داستانی شنیدنی است که عظمتش، آن را به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرده بود. تبلیغات بسیار عظیم بازی در کنار هزینه هنگفت برای ساخت آن طی سالیان طولانی این بازی را به یکی از پرهزینه ترین بازی های تاریخ تبدیل شده است. هزینه ساخت آن معادل 360 میلیون دلار بوده است.

پرهزینه ترین بازی

1 . Red Dead Redemption 2

مقام اول این لیست به استودیویی تعلق می‌گیرد که باید یک بازی بهتر از سوابق شاهکار خود خلق می‌کرد یعنی راک‌استار. این استودیو باید رکورد‌های خود در دنیای پویا، داستان زیبا و گیم‌پلی جذاب را نسبت به GTA V می‌شکست یا حداقل نزدیک آن‌ها می‌شد. ترس راک‌استار در ساخت یک بازی جدید بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این موضوع در مورد GTA 6 نیز صادق است. به همین دلیل هر آنچه که در چنته داشت را در کنار هزینه‌ی سرسام آوری را در ساخت RDR2 به کار برد که البته به نتیجه نیز رسید و این بازی بالاترین نمره در نسل هشتم را دریافت نمود. این بازی با مبلغ 400 الی 500 میلیون دلار، به پرهزینه ترین بازی تاریخ تبدیل شده است.

پرهزینه ترین بازی

نظر شما در مورد این بازی‌ها و هزینه‌های سرسام‌آور چیست؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH