اپل و سامسونگ در صدد افزودن قابلیت ترمومتر به اسمارت‌واچ‌های خود هستند

اپل واچ سری 8 احتمالا فاقد امکانات مهمی نظیر نظارت بر فشار خون و قند خون خواهد بود؛ اما این اسمارت‌واچ کماکان می‌تواند از یک قابلیت مهم یعنی سنجش دمای بدن بهره‌مند شود. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل ادعا می‌کند که غول کوپرتینویی پیش‌تر قصد داشت تا این قابلیت را به اپل واچ سری 7 اضافه کند؛ اما این سناریو نهایتا عملی نشد؛ چرا که ظاهرا کارکرد الگوریتم به اندازه کافی مطلوب نبود. کمپانی آمریکایی از آن زمان تا به امروز شاهد پیشرفت‌هایی بوده و چنان‌چه الگوریتم جدید مراحل تست کیفی را با موفقیت پشت سر بگذارد؛ در این‌صورت اپل واچ سری 8 احتمالا با قابلیت سنجش دمای بدن معرفی خواهد شد.

این نخستین بار نیست که شاهد انتشار اخباری پیرامون قابلیت سنجش دمای بدن هستیم. خبرگزاری‌های بلومبرگ و وال استریت ژورنال گزارش داده‌اند که اپل واچ سری 8 احتمالا مجهز به سنسور سنجش دمای بدن خواهد بود. بر اساس اعلام این رسانه‌ها، مشخصه مذکور در وهله نخست احتمالا به منظور تشخیص تب به‌کار گرفته نشده و در عوض صرفا به برنامه‌ریزی بهتر بانوان جهت بارداری کمک خواهد کرد.

آقای کو در این‌باره توضیح داده و خاطرنشان می‌کند که دمای پوست انسان بسته به شرایط خارجی متفاوت بوده و از آنجا که ساعت هوشمند به‌دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری خود قادر به سنجش دمای هسته بدن نیست؛ لذا استفاده از یک الگوریتم کارآمد جهت تعیین دقیق دمای بدن کاربر امری ضروری خواهد بود.

سامسونگ نیز با چالش مشابهی مواجه بوده و اگرچه برخی گزارشات از عرضه گلکسی واچ 5 با مشخصه ترمومتر داخلی حکایت دارند؛ اما آقای کو ادعا می‌کند که غول کره‌ای نیز هنوز الگوریتم خود را مورد بهره‌برداری قرار نداده و به همین دلیل ساعت هوشمند آینده سامسونگ احتمالا از قابلیت سنجش دمای بدن بی‌بهره خواهد بود. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این اسمارت‌واچ در 6 ماهه دوم سال 2022 معرفی خواهد شد.

بهبود قابلیت نظارت بر ضربان قلب نامنظم، قابلیت ارسال پیام کوتاه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، حالت جدید کاهش مصرف انرژی با منظور ارتقاء مدت شارژدهی باتری و واچ فیس‌های جدید سایر تغییرات مورد انتظار برای برترین مدل آینده اپل واچ به‌شمار می‌روند. اگرچه سهم 30 درصدی اپل از بازار ساعت‌های هوشمند طی سال 2021 موجب برتری چشمگیر آن نسبت به نزدیک‌ترین برند رقیب یعنی سامسونگ شده است؛ اما سهم غول کوپرتینویی از این بازار نسبت به سال 2020 افت 3 درصدی را تجربه کرد. این در حالیست که فروش اسمارت‌واچ‌های سامسونگ ظرف مدت 1 سال با رشد 200 درصدی مواجه شد. همچنین فروش برندهای امیزفیت و گارمین نیز در مقایسه با میانگین بازار بهتر بود. با این‌حال امسال فضای رقابت احتمالا تشدید خواهد شد؛ زیرا به احتمال فراوان شرکت گوگل نیز در ماه جاری میلادی از نخستین اسمارت‌واچ خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH