اپل در آی‌فون‌‌های سال آینده از مودم 5G اختصاصی خود استفاده خواهد کرد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها شرکت اپل در تدارک عرضه گوشی‌های سری آی‌فون 14 در اواخر سال جاری است. همچنین اکنون گزارشاتی پیرامون مدل‌های سال آینده آی‌فون در فضای اینترنت منتشر شده است. در حال حاضر اطلاعات جدیدی پیرامون سری آی‌فون 15 از گوشه و کنار شنیده می‌شود.

بر اساس گزارشات، غول فناوری کوپرتینویی تصمیم گرفته تا استفاده از مودم سلولی کوالکام را کنار گذاشته و در عوض از سال آینده یعنی 2023 از مودم 5G توسعه‌یافته توسط خود بهره‌برداری نماید. اپل طی چند سال اخیر همواره به‌دنبال زمینه‌سازی برای استفاده از مودم‌های 5G اختصاصی خود بوده است. در این راستا اپل در سال 2019  بخش عمده‌ای از کسب‌وکار مودم‌های اسمارت‌فونی اینتل را خریداری کرد و تیمی متشکل از 2200 کارمند را به خدمت گرفت.

همچنین اپل در تبلیغات خود به حدودا 140 موقعیت شغلی برای توسعه و ادغام تراشه‌های مودم سلولی اشاره کرده است. کمپانی آمریکایی این کمپین تبلیغاتی را در سن‌دیگو که زادگاه کوالکام به‌شمار می‌رود؛ اجرا می‌کند. در حال حاضر کوالکام 100 درصد مودم‌های سلولی مورد استفاده در خانواده آی‌فون‌های اپل را تامین می‌کند. مدیرعامل کوالکام طی سال گذشته اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها این شرکت از سال 2023 حدودا 20 درصد از مودم‌های مورد نیاز آی‌فون‌‌های 5G اپل را تامین خواهد کرد.

استفاده از مودم 5G بومی و اختصاصی، مزایای متعددی را برای اپل به‌دنبال خواهد داشت. این پدیده موجب کاهش وابستگی اپل به فروشندگان ثالث شده و به صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید قطعات کمک خواهد کرد. از آنجا که اپل تراشه‌های مورد استفاده در آی‌فون‌های خود را شخصا تولید می‌کند؛ لذا ادغام مودم بومی در تراشه‌های سری A امکان‌پذیر شده و پیکره‌بندی آن نیز به دلخواه شرکت قابل تغییر خواهد بود. به‌عنوان مثال اپل می‌تواند سرعت مودم را افزایش داده یا میزان بهره‌وری انرژی آن را ارتقاء دهد.

شایان به ذکر است که به باور تحلیل‌گران، اپل احتمالا در زمینه طراحی، ساخت و آزمایش مودم سلولی جدید با مشکلاتی مواجه خواهد شد؛ چرا که فرآیندهای مذکور زمان‌بر خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH