مروری بر نمایش‌های جایگزین E3 امسال

در این مطلب مروری خواهیم داشت بر مراسم و نمایش‌هایی که قرار است به جای E3 2022 تماشا کنیم،‌ مثل نمایش ایکس‌باکس بتسدا و سامر گیم فست.

E3 را شاید بتوان عید گیمر‌ها لقب داد. این مراسم طی سال‌ها توانست تا به بزرگ‌ترین رویداد برای صنعت بازی تبدیل شود که طی آن شاهد نمایش انواع بازی‌های بزرگ و کوچک بودیم که توسط بسیاری از توسعه دهندگان در حال ساخت بود، بازی‌های جذابی که هر ناشر برای نمایش آن در E3 هیجان داشت.

اخیرا باخبر شدیم که نمایش E3 امسال لغو گردید و در ۲۰۲۲ خبری از آن نخواهد بود. این اتفاق به دلیل شرایط کنونی جهان و نبود امکان برگزاری آن به صورت حضوری صورت گرفته است اما حداقل جای خشنودی دارد که این تصمیم به معنای از بین رفتن همیشگی آن نیست و از سال آینده برگزاری آن از سر گرفته می‌شود.

با این حال درست است که مراسم E3 در کار نخواهد بود، اما بازی‌ها همچنان با سرعت بسیاری در حال توسعه بوده و تشنه‌ی نمایش و رونمایی هستند، به همین دلیل نیز شاید تا حد خوبی جای نگرانی برای از بین رفتن دلخوشی بسیاری در سال ۲۰۲۲ نیست. تاکنون دو نمایش ایکس‌باکس بتسدا و سامر گیم فست رونمایی شده‌اند تا دقیقا در تاریخ مربوطه، جای خالی E3 را پر نمایند. در ادامه مروری بر آنچه که در مورد این دو نمایش می‌دانیم و یا حدس می‌زنیم خواهیم داشت.

همچنین شما می‌توانید بزرگ‌ترین رونمایی‌های E3 در هفت سال اخیر را در این مطلب مطالعه نمایید.

Summer Game Fest

جف کیلی، مجری گیم اواردز، پنجشنبه از طریق توییتر اعلام کرد که جشنواره بازی تابستانی امسال (Summer Game Fest) در روز پنجشنبه، 9 ژوئن یا ۱۹ خرداد برگذار خواهد شد. همچنین این رویداد در سینماهای منتخب IMAX در سراسر ایالات متحده، کانادا و بریتانیا نمایش داده می‌شود. این موضوع تاکید بیشتر کیلی بر روی در دسترس بودن این نمایش برای اکثریت مردم دارد.
جشنواره بازی تابستانی امسال بار دیگر به میزبانی Keighley برگزار می‌شود و شامل نمایش‌های پریمیر، تریلرها، به‌روزرسانی‌های توسعه‌دهندگان و پلتفرم‌ها، حضور مهمان افراد مشهور و اجرای زنده موسیقی می‌شود. Day of the Devs: Summer Game Fest Edition بلافاصله پس از جشنواره بازی تابستانی امسال، بستری را برای معرفی بازی‌های خلاقانه، مستقل و متنوع به مخاطبان گسترده‌تری فراهم می‌کند.
هر ساله شاهد پیشرفت این برنامه و بهبود آن در نمایش‌هایش بوده‌ایم. تا جایی که سال گذشته به یکی از بهترین برنامه‌های کیلی تبدیل شده و بازی‌های بزرگ و کوچک جذابی نمایش داده شد. این موضوع اما امسال احتمالا به اوج خود می‌رسد، از آن جایی که خبری از E3 نیست تمام ناشر‌های بزرگ و کوچک نسبت به نمایش بازی‌های خود در این نمایش علاقه‌مند خواهند بود.
لیست بزرگی از تمام این ناشر‌ها و توسعه دهندگان در دسترس است که می‌توان از بین آن‌ها به سونی، مایکروسافت و یوبی‌سافت اشاره نمود. حتی زمان بندی این مراسم نیز که با E3 مصادف شده بیشتر این موضوع را تایید می‌کند که با یک نمایش خوب و پرمحتوا روبه‌رو خواهیم بود. حتی اگر انتظار یک نمایش خوب و بزرگ از ناشر‌های مطرح را داشته باشیم متوجه پتانسیل بالای این مراسم می‌شویم.

Xbox and Bethesda showcase

هفته گذشته، ایکس‌باکس و بتسدا نمایش بازی‌های مشترک خود را که قرار است در ماه آینده در 12 ژوئن (۲۲ خرداد) برگزار شود، اعلام کردند که جایگزین E3 2022 این شرکت خواهد بود. در حال حاضر، زمان اجرای مراسم آتی به‌طور رسمی اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد ارائه می‌تواند تقریباً 90 دقیقه طول بکشد زیرا سابقه این کم‍انی نمایش‌هایی با این مدت زمان را نشان می‌دهد.

نمایش e3 2022

از سویی دیگر اما یکی از سران این شرکت اعلام نمود که هنوز مدت زمان دقیق این نمایش قطعی و تصمیم گیری نشده است. دلیل این امر نیز یکی دیگر از شایعه‌های هیجان‌انگیزی است که درستی آن دور از انتظار نیست. گفته می‌شود که تمام استودیو‌‌های ایکس‌باکس و بتسدا یک بازی آماده نمایش دارند. این شایعه به دلیل گذشتن مدت زمان کافی برای توسعه یک بازی جدید توسط هر کدام از این استودیو‌‌ها محتمل به نظر می‌رسد.

نمایش e3 2022

اگر این موضوع درست باشد ایکس‌باکس و تصمیم‌گیرندگان آن تصمیم‌های سختی برای انتخاب نمایش دادن و یا ندادن این بازی‌ها در پیش دارند. نمایش دادن همه‌ی آن‌ها تصمیمی عاقلانه به نظر نمی‌رسد چراکه عناوین بزرگ‌تر ممکن است مانع دیده شدن بازی‌‌هایی که مهم اما کوچک‌تر هستند خواهند شد. بسیاری معتقدند که تعداد کمی از این بازی‌ها در برنامه سامر گیم فست و تعداد بیشتری از آن‌ها در نمایش خود ایکس‌باکس دیده می‌شوند اما در هر صورت تمام کارت‌های مایکروسافت رو نخواهند شد. با تمام این شرایط همچنان احتمال آن وجود دارد که با این تعداد از بازی‌ها مدت زمان نمایش به ۲ ساعت افزایش یابد.

از حضور تعدادی از بازی‌ها در این نمایش تقریبا اطمینان داریم. اولین و مهم‌ترین آن‌ها عنوانی است که در پوستر این مراسم نیز به آن اشاره شده است یعنی استارفیلد. استارفیلد شاید مورد انتظارترین بازی در دست توسعه ایکس‌باکس باشد که قرار است در تاریخ 20 آبان امسال عرضه شود. این بازی یک RPG بسیار وسیع است که توسط یکی از استادان بازی‌های نقش‌آفرینی یعنی بتسدا ساخته می‌شود.

نمایش e3 2022

تاکنون تنها یک تریلر سینماتیک از این بازی دیده‌ایم که آن نیز دارای محتوای بسیار زیادی نبود و فضای کلی بازی را نشان می‌داد. تصور می‌شود یک یک تریلر سینماتیک دیگر از این بازی در مراسم سامر گیم فست ببینیم که ما را برای تماشای گیم‌پلی آن در نمایش خود ایکس‌باکس دعوت خواهد کرد. همچنین ظاهر شدن کارگردان خلاق بازی یعنی تاد هاوارد روی استیج ایکس‌باکس و توضیحات مفصل او در مورد استارفیلد نیز دور از انتظار نیست.

نمایش e3 2022

یکی دیگر از بازی‌هایی که به احتمال زیاد شاهد آن خواهیم بود RedFall است که به طور مشابه یک تریلر سینماتیک از آن دیده‌ایم و می‌دانیم که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. تماشای گیم‌‍لی این بازی استودیوی آرکین و دریافت یک تاریخ عرضه دقیق از چیز‌هایی هستند که انتظار دیدنشان را داریم.

نمایش e3 2022

از میان بازی‌های دیگر که احتمال نمایش دارند نیز می‌توان به Perfect Dark، Avowed، Hellblade و یا Fable اشاره کرد. نظر ما در مورد این دو نمایش جایگزین E3 2022 چیست؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH