BOE از نمایشگر اولد 95 اینچی خود با رزولوشن 8K رونمایی کرد

هفته جاری به‌عنوان هفته بین‌‌المللی نمایشگر شناخته شده و شرکت چینی تولیدکننده نمایشگر موسوم به BOE Display نیز با رونمایی از یکی از محصولات نوآورانه بی‌شمار خود در صدد بزرگداشت این روز است. در همین راستا این شرکت از یک نمایشگر اولد 95 اینچی با رزولوشن 8K رونمایی کرد.

اگرچه در حال حاضر پنل‌های نمایشگر 8K جزو تلویزیون‌های هوشمند پرفروش بازار به‌شمار نمی‌روند؛ اما BOE احتمالا بر این باور است که میزان استفاده از نمایشگرهای 8K طی مدت زمان کوتاهی افزایش خواهد یافت. این صفحه‌نمایش 8K دارای رزولوشن 4320×7680 پیکسلی، نسبت کنتراست 1000000:1، قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی و امکان پوشش‌دهی 99 درصدی طیف رنگی گسترده DCI-P3 است.

نمایشگر اولد 95 اینچی جدید از نسبت دیافراگم بالای 8K مبتنی بر طراحی پیکسل خازنی شفاف استفاده می‌کند. این موضوع نسبت دیافراگم صفحه پشتی را به شکل موثری بهبود می‌دهد. بعلاوه این تلویزیون دارای فریم با طراحی بسیار باریک است. در شرایط اطمینان از نرخ شارژ بالا و یکنواختی بالای پنل پشتی، حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش می‌تواند به 800 نیت برسد. این در حالیست که روشنایی متوسط پنل برابر با 150 نیت است؛ رقمی که در بهترین سطوح صنعت قابل طبقه‌بندی است.

بعلاوه این نمایشگر هوشمند مجهز به الگوریتم HDR مبتنی بر جلوه نمایش رنگ مشکی واقعی در پنل‌های اولد است که به آن امکان می‌دهد تا به نرخ‌های کنتراست بالای میلیونی و عمق رنگ 10 بیتی دست پیدا کند. نمایشگر اولد 95 اینچی BOE از فناوری پنل پشتی اکسید اولد با اندازه بسیار بزرگ استفاده می‌کند. این فناوری بر پایه مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های دیگر مانند فناوری رسوب فلزی بسیار ضخیم، فناوری حکاکی عمیق حفره‌ها و بهینه‌سازی ساختار اکسید TFT است. این نمایشگر به منظور بهبود پایداری و یکنواختی پنل اولد با وضوح بسیار بالای 8K و ارائه سطح کیفی مطلوب به یک الگوریتم جبران درایو مجهز شده است. بدین‌ترتیب تصاویر در حال حرکت با سرعت بالا بدون هرگونه تارشدگی یا حالت کشیدگی نمایش داده می‌شوند.

پس از پیشرفت‌های قابل ملاحظه BOE در زمینه تولید نمایشگرهای کریستال مایع (LCD)، صفحه‌نمایش جدید یکی دیگر از محصولات برتر کمپانی چینی در حوزه پنل‌های اولد بسیار بزرگ به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH