اپل موفق به تثبیت جایگاه برتر خود در بازار جهانی تبلت طی 3 ماهه اول سال 2022 شد

بررسی‌های انجام شده توسط یک موسسه تحقیقات بازار موسوم به Counterpoint Research نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای کامپیوترهای تبلتی در بازار جهانی کاهش یافته است. این موضوع از ایجاد وضعیت اشباع در صنعت، شرایط ژئوپولتیک در مقطع کنونی و تورم بالا در سطح جهانی ناشی می‌شود.

بر اساس برآوردها میزان نقل و انتقال تبلت‌ها در بازار جهانی طی 3 ماهه نخست سال 2022 بالغ بر 39.4 میلیون دستگاه بوده است. این رقم در مقایسه با 3 ماهه پایانی سال 2021 افت 9 درصدی را نشان می‌دهد. میزان فروش تبلت‌ها در 3 ماهه چهارم سال 2021 برابر با 43.3 میلیون دستگاه بود. بروز مشکلات متعدد در زنجیره تامین و اختلالات موثر بر نقل و انتقال تبلت‌ها در سراسر جهان، روی عملکرد این صنعت از 3 ماهه نخست سال 2021 به بعد تاثیرگذار بوده است. در نتیجه سهم شرکت‌های مختلف از بازار تبلت دستخوش تغییر شده است.

تبلت‌های اندرویدی کماکان فروش پیش‌تری را تجربه می‌کنند؛ اما فاصله میان آنها و دستگاه‌های اپلی مجهز به سیستم‌عامل iOS به تدریج رو به کاهش است. با توجه به اشباع شدن بازار تبلت‌ها، مواجهه مناطق جدیدتری از جهان با فشار تورمی و شرایط ناپایدار، میزان نقل و انتقال هندست‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلف دستخوش تغییر شده است. بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research میزان نقل و انتقال جهانی تبلت‌ها در 3 ماهه نخست سال 2022 نسبت به دوره مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است.

به‌طور کلی از میان دستگاه‌های فروخته شده طی مدت 3 ماه، مدل‌های اندرویدی سهم 21.9 میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دادند. 14.8 میلیون دستگاه دیگر نیز در واقع آی‌پدهای اپل مبتنی بر سیستم‌عامل iOS بودند. بعلاوه به‌طور تقریبی 2.3 میلیون دستگاه ویندوزی نیز به فروش رفت.

افزایش سهم iOS و کاهش سهم اندروید از بازار تبلت طی 3 ماهه نخست سال 2022

با وجود عرضه دستگاه‌های جدید و رشد فروش تبلت‌های سامسونگ در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی، سهم کلی تبلت‌های اندرویدی از بازار به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و به کمترین میزان طی مدت تقریبا 2 سال گذشته رسیده است. با وجود کاهش 14 درصدی سهم سیستم‌عامل اندروید نسبت به دوره مشابه سال قبل، این پلتفرم تقریبا 90 درصد از زیان‌دهی فروش طی 3 ماهه نخست سال 2022 را به خود اختصاص می‌دهد.

اندروید به‌عنوان یک سیستم‌عامل پایه برای مجموعه‌ای از برندها از جمله لنوو، ایسوس، ایسر و Dell نقش‌آفرینی نموده و تمامی این برندها شاهد افت قابل ملاحظه فروش محصولات خود طی 3 ماهه نخست سال 2022 بوده‌اند. سهم تبلت‌های اندرویدی از بازار از رقم 59 درصد در 3 ماهه چهارم سال 2021 به 56 درصد در 3 ماهه اول سال 2022 رسید. با وجود افت کلی فروش تبلت‌ها، اپل به تقویت جایگاه خود در بازار ادامه داده است. سهم این برند از رقم 34 درصدی در 3 ماهه پایانی سال 2021 به 38 درصد در 3 ماهه نخست سال 2022 رسید. سهم تبلت‌های ویندوزی نیز بدون تغییر و در حد 6 درصد باقی ماند. به‌نظر می‌رسد که روند کاهش تقاضا برای کامپیوترهای تبلتی طی 6 ماهه دوم سال 2022 نیز کماکان ادامه خواهد یافت.

1 در مورد “اپل موفق به تثبیت جایگاه برتر خود در بازار جهانی تبلت طی 3 ماهه اول سال 2022 شد”

  1. طبق اخبارهایی که تو وبسایتتون خوندم اپل داره تو همچی اول میشه
    امیدوارم وقتی تسلا بیاد روی کار با همین قدرت ادامه بده =)))))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH