راهنمای نصب نرم افزار متاتریدر 5 در ویندوز

برای نصب متاتریدر 5 بر روی ویندوز، کافی است این مقاله را تا انتها خوانده و مراحل بیان شده را انجام دهید. پس از آن، شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار و معامله کردن در بازارهای جهانی از جمله فارکس و… لذت ببرید.

دانلود متاتریدر 5

در ابتدا لازم است تا نسخه ویندوز این نرم‌افزار را دریافت کنید. برای این کار، تنها کافی است تا بر روی این لینک کلیک نمایید تا به مقاله مرتبط منتقل شده و لینک دقیق فایل دانلود متاتریدر 5 را بدست آورید. پس از دانلود فایل، بر روی فایل دانلود شده کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید. به همین سادگی. بروکر آی‌تی‌بی، ورود شما را به دنیای تجارت جهانی تبریک می‌گوید. بعد از نصب کامل فایل، حال نوبت به ایجاد اکانت رسیده که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

ورود به اکانت قبلی در متاتریدر5 ویندوز

اگر شما حساب معاملاتی‌ای دارید و می‌خواهید به حساب موجود خود در متاتریدر 5 وارد شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1. در قسمت منو، روی گزینه فایل”file” کلیک کنید.
2. ورود به اکانت معاملاتی “Login to trade account”را انتخاب کنید.
3. لطفا  شماره اکانت و پسورد (رمز عبور) خود را در این قسمت وارد کرده تا به حساب خود متصل شوید.
4. سپس روی گزینه‌ی OK کلیک کنید.

شما با موفقیت به حساب خود وارد شدید. اگر شما قبلا نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده‌اید، ابتدا لازم است تا حسابتان نزد بروکر آی‌تی‌بی را ایجاد کرده و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نرم‌افزار متاتریدر5 کنید. در ادامه، این فرآیند را توضیح خواهیم داد.

ساخت اکانت جدید برای نصب متاتریدر5

برای ساخت اکانت کافی است که بر روی لینک افتتاح حساب فارکس و اطلاعات خود را وارد کنید. در انتها نام کاربری و رمز عبوری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن می‌توانید وارد متاتریدر 5 خود شوید (مشابه مرحله قبل). به یاد داشته باشید که تریدرهای برورکر آی‌تی‌بی، از تمامی طرح‌های تشویقی اختصاصی برخوردار بوده و بستر موفقیت و کسب درآمد آسان، برای تریدرها فراهم شده است.

افتتاح حساب دمو در متاتریدر 5

شما می‌توانید یک حساب آزمایشی باز کرده و بدون هیچ ریسکی، معامله کرده و بازار فارکس را یاد بگیرید. حساب دمو به شما این امکان را می‌دهد که در بازار کاملا واقعی، تمامی شرایط معاملاتی را با پول مجازی تجربه کرده و برای کسب درآمد در معاملات واقعی آماده شوید. برای باز کردن حساب دمو می‌توانید یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید:

1. در پرتال کاربری سایت ثبت نام کرده تا اطلاعات حساب دمو به صورت خودکار برای شما ایمیل شود.

2. یک حساب آزمایشی (دمو) در نرم افزار متاتریدر 5 ویندوز ایجاد کنید.

حساب دمو در متاتریدر 5 ویندوز

برای افتتاح حساب دمو شما باید:

1. متاتریدر 5 خود را باز کنید.
2. در قسمت بالایی منو، روی گزینه فایل (file) کلیک کنید.
3. گزینه افتتاح حساب (open an account) را انتخاب کنید.
4. در قسمت جست و جو (search your broker’s name) اسم بروکر خود یعنی International Trading Brachium را واردی کنید. روی آن کلیک کرده و گزینه next را فشار دهید.

5. در صفحه باز شده، برای ساختن حساب دمو، گزینه اول را (open a demo account to trade virtual money without risk) انتخاب کنید.
6. در این پنجره، لطفا اطلاعات شخصی خود همانند اسم، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید.

به یاد داشته باشید که صحت اطلاعات وارد شده بسیار مهم است. در بخش account type، شما باید نوع حساب (استاندارد، سهام و پرو) را انتخاب کنید. برای بررسی هر سه حساب می‌توانید به صفحه‌ی حساب‌های بروکر آی‌تی‌بی بروید. نهایتا باید موجودی حساب (مجازی) و اهرم حساب معاملاتی را انتخاب کرده و تیک accept را بزنید. در این مرحله، حساب دموی شما با موفقیت ساخته شده است و می‌توانید به سرعت وارد معاملات شوید. لطفا اطلاعات حساب خود، همانند شماره اکانت و رمز عبور را نگه دارید. همچنین، شما می‌توانید متاتریدر 5 را روی تلفن همراه خود نصب کرده و با اسکن QR code، بدون نیاز به ورود اطلاعات دیگر، مستقیما به اکانت خود وصل شوید. این مقاله، بخشی از مقاله راهنمای نصب نرم افزار متاتریدر 5 در ویندوز است.

راهنمای افتتاح حساب واقعی در فارکس

انتظار می‌رود که شما پلتفرم معاملاتی را (متاتریدر5) را نصب کرده باشید. اگر هنوز با حساب دمو کار نکردید، اکیدا توصیه می‌کنیم که ابتدا وارد حساب دمو شده و سپس اصول باز کردن حساب واقعی را مطالعه کنید. اگر با حساب دمو تمرین کرده و چندین روز در حساب آزمایشی معامله کرده و با بازار آشنایی کامل دارید و همین طور نحوه معامله کردن و اصطلاحات بازار فارکس را میدانید، حالا وقت آن است که با یک حساب واقعی وارد باشگاه میلیونری معامله گران دنیا شوید. به باشگاه معامله گران جهانی خوش آمدید.

برای افتتاح حساب واقعی در بازار فارکس مراحل خیلی ساده‌ای را پیش رو دارید. فقط کافی است به بخش افتتاح حساب سایت وارد شده و اطلاعات خود را وارد کنید. سپس حساب واقعی شما به صورت خودکار برایتان ایمیل شده و می‌توانید به سرعت وارد دنیای معاملات واقعی شوید.

نکات مهم درباره افتتاح حساب واقعی

1. هنگام ثبت نام، حتما شماره تلفن و ایمیل خود را درست وارد کنید. چرا که کد تایید برای راه اندازی حساب واقعی به شماره تلفن و ایمیل شما ارسال خواهد شد.
2. پیش از انتخاب نوع حساب، حتما دقت کنید که قصد معامله و ترید کردن چه دارایی‌هایی را دارید. بروکر آی‌تی‌بی حساب‌های مختلفی را با امکانات و دارایی‌های متفاوت، فراهم کرده تا تمامی نیازهای شما برآورده شود.

حساب استاندارد

اگر تمایل دارید که در بازار فارکس و جفت ارزها معامله کرده و علاوه بر جفت ارزها به مهم‌ترین شاخص‌های بورس بین المللی، طلا، نفت، نقره و بیت کوین دسترسی داشته باشید، می‌توانید از حساب استاندارد استفاده کنید. حداقل مبلغ برای شروع به کار در حساب استاندارد، فقط 100 دلار (یا معادل آن) است. این حساب، اسپردهای بسیار پایینی داشته و استاپ اوت آن 10% است که عدد بسیار پایین است.

حساب سهام

اگر تمایل دارید در بازار سهام‌های بین المللی معامله کرده و یک پرتفولیو حرفه‌ای برای خود درست کنید، حساب سهام انتخاب خوبی است. این حساب برای مدیران سرمایه گذاری طراحی شده که در آن، بیش از 200 سهام از برترین سهام‌های دنیا، بزرگترین و برترین شاخص‌های بورس دنیا به علاوه طلا وجود داد. حداقل واریز برای این حساب 50،000 دلار است.
اسپردهای این حساب شناور بوده و بروکر آی‌تی‌بی همواره آن‌ها را در کمترین مقدار ممکن نگه خواهد داشت. همچنین، از تریدرهایی که در این حساب کار کنند، هیچگونه کمیسیون معاملاتی دریافت نمی‌شود. برخی از بهترین دارایی‌های این حساب شامل سهام اپل، فیسبوک، گوگل، آمازون و مایکروسافت است که بزرگترین شرکت‌های حال حاضر دنیا شناخته می‌شوند.

حساب پرو

این حساب مخصوص معامله گرهایی است که می‌خواهند مبلغ زیادی را در بازار، سرمایه گذاری کرده و نیاز به داراهایی متعددی برای حفظ سرمایه و افزایش آن دارند. هرآنچه که در بازارهای مالی برای معامله وجود دارد، در این حساب ارائه شده است. جفت ارزهای بازار فارکس، فلزات گران‌بها، انرژی، سهام مختلف، شاخص‌های بورس، کالاهای معاملاتی، ارزهای دیجیتال و …
حداقل مبلغ برای شروع تجارت در حساب پرو، 100،000 دلار (یا معادل آن) بوده و اسپردهای آن نیز شناور است. نرخ پایین اسپرد، دارایی‌های زیاد و خدمات پشتیبانی فوق‌العاده، از ویژگی‌های این حساب معاملاتی هستند. هم اکنون، شما با انواع حساب‌ها آشنا شده و وقت آن است که یکی را برای خود انتخاب کرده و شروع به تجارت کنید.

انتخاب اهرم

هنگام افتتاح حساب واقعی، شما باید اهرم معاملاتی خود را بین 1:1 تا 1:100 انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هرچه مقدار اهرم بیشتر باشد، لزوما بهتر و پر سودتر نیست. شما باید با توجه سبک معاملاتی و دارایی‌های که انتخاب می‌کنید، از اهرم متناسب استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله اهرم چیست مراجعه کنید.

تکمیل اطلاعات

سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و دکمه ثبت نام را بزنید. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، پس از تائید ایمیل و شماره تلفن، حساب شما باز شده و جزئیات این حساب برایتان ایمیل می‌شود.

داخل حساب کاربری

هم اکنون حساب معاملاتی شما افتتاح شده و می‌توانید پس از نصب نرم افزار معاملاتی متاتریدر5 برای تلفن همراه و یا کامپیوتر، با وارد کردن نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) وارد حساب خود شوید. به یاد داشته باشید که تا تایید شدن حساب، شما هنوز نمی‌توانید در حساب خود معامله‌ای انجام دهید.

تائید حساب

برای تائید و فعال‌سازی حساب خود، باید مدارک هویتی و محل سکونتتان را برایمان ارسال کنید. بعد از تائید ما، حساب شما فعال می‌شود. مدارک هویتی می‌تواند شامل کارت ملی، شناسنامه و یا پاسپورت باشد. برای مدارک محل سکونت نیز قبض آب و برق به نام تریدر، اجاره نامه مسکن، نامه از بانک برای تائید آدرس و … مورد تایید است. بعد از ارسال این مدارک در بخش اسناد حساب کاربری، کمیته حقوقی بروکر آی‌تی‌بی باقی مراحل را انجام داده و در نهایت، حساب کاربری به صورت خودکار تایید خواهد شد. پس از تایید نهایی، شما می‌توانید معاملات خود را شروع کنید.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “راهنمای نصب نرم افزار متاتریدر 5 در ویندوز”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH