مک‌بوک پرو اپل با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس در پاییز امسال معرفی خواهد شد

دومین و سومین مدل تراشه از خانواده M2 اپل احتمالا طی چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که مدل‌های آینده مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس می‌توانند به‌زودی و در فصل پاییز امسال به بازار عرضه شوند.

در جریان برگزاری رویداد WWDC 2022، اپل از تراشه جدید M2 در مدل‌ به‌روزرسانی شده مک‌بوک ایر 13 اینچی و مک‌بوک پرو رونمایی کرد و از عرضه محصولات سخت‌افزاری جدید با استفاده از جدیدترین نسل تراشه‌های خود خبر داد. در صورت صحت چنین گزارشی می‌توان ادعا کرد که مدل‌های جدید تراشه M2 موسوم به M2 پرو و M2 مکس طی چند ماه آینده در محصولات مختلف به‌کار گرفته خواهند شد.

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در آخرین شماره از خبرنامه Power On اعلام کرد که اپل برای تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس خود یک برنامه زمانی کاملا جدی را تنظیم نموده است. این تراشه‌ها در مدل‌های به‌روزرسانی شده 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو به‌کار گرفته شده و احتمالا در فصل پاییز امسال یا حداکثر اوایل سال 2023 روانه بازار خواهند شد.

مارک گورمن پیش‌تر در ماه ژوئن اعلام کرد که اپل در تدارک عرضه مک‌بوک پرو جدید با تراشه M2 پرو و مدل به‌روزرسانی شده مک مینی است. با این‌حال در آن زمان وی اعلام کرد که مدل‌های به‌روزرسانی شده ظرف مدت یک سال آینده معرفی شده و زمان‌بندی دقیق‌تری را در این رابطه ارائه نداد. مدل‌های به‌روزرسانی شده 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو احتمالا در فصل پاییز عرضه خواهند شد. با این‌حال چنین اقدامی به‌طور بالقوه می‌تواند موجب قدیمی شدن مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس پیش از موعد زمانی مقرر شود.

غول کوپرتینویی نخستین ورژن‌های Apple Silicon را در پاییز سال 2021 عرضه کرد. بنابراین به‌روزرسانی این تراشه‌ها در پاییز سال 2022 بدان معناست که اپل در عوض اجرای چرخه توسعه 1.5 یا 2 ساله معمول از سیکل زمانی 1 ساله بهره خواهد برد. از نظر کیفیت ارتقاء به‌نظر می‌رسد که کاربران در رابطه با تغییرات فیزیکی لپ‌تاپ‌ها نبایستی انتظارات زیادی داشته باشند؛ چرا که طراحی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو احتمالا تا حد زیادی ثابت باقی خواهد ماند.

در حال حاضر مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو از نمایشگرهای ناچ‌دار، پورت‌های خارجی و قابلیت شارژ MagSafe برخوردار هستند؛ بنابراین در نسل جدید این لپ‌تاپ‌ها احتمالا از تغییرات مشابه با مک‌بوک ایر خبری نخواهد بود.

1 در مورد “مک‌بوک پرو اپل با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس در پاییز امسال معرفی خواهد شد”

  1. سعید رحمتپور

    سلام و عرض خسته نباشید به شما و تیم محترمتون
    اگر لطف بفرمایید مقاله ای در باب تفاوت m1, m2 بنویسید ممنون میشم
    چون دوست دارم بدونم چه چیزهایی متمایز میکنه این اپدیت جدید رو نسبت به قبلی
    با تشکر فراوان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH