سونی به پنهان‌کاری عامدانه در خصوص نواقص کنسول پلی‌استیشن 5 خود متهم شد

گروهی از کاربران کنسول پلی‌استیشن 5 سونی در ایالات‌متحده اقدام به تنظیم یک شکایت دسته‌جمعی از این شرکت کردند که بر اساس آن غول ژاپنی بایستی به‌دلیل وجود برخی نواقص در آخرین نسل از کنسول‌های گیمینگ خود به دادگاه پاسخگو باشد. گیمرها سونی را متهم کرده‌اند که ایرادات پلی‌استیشن 5 را به‌صورت عامدانه مخفی نموده است. کریستینا ترجو؛ ساکن ایالت ایلینوی آمریکا از این شرکت شکایت کرده است. او در یک پرونده شکایت دسته‌جمعی ادعا می‌کند که سونی به‌صورت عامدانه یکی از اشکالات جدی در کنسول پلی‌استیشن 5 را پنهان کرده است. این مشکل موجب می‌شود تا در زمان اجرای بازی‌ها، سیستم PS5 به‌طور ناگهانی از کار افتاده و در نتیجه فایل‌های سیو مربوط به بازی نیز از بین بروند.

وی همچنین ادعا می‌کند که با توجه به درخواست‌های کاربران مبنی بر تعمیر دستگاه‌های خود تحت پوشش گارانتی و شکایات آنلاین ارسال شده برای سونی از سوی مصرف‌کنندگان، غول ژاپنی از وجود چنین نقصی در کنسول پلی‌استیشن خود کاملا آگاه است. با این‌حال سونی به‌صورت عامدانه اقدام به فروش میلیون‌ها دستگاه کنسول PS5 با چنین مشکلی نموده است. بنابراین شاکیان از طریق تنظیم این شکایت قانونی قصد دارند تا سونی را مجازات نموده و بابت عدم اقدام موثر این شرکت از آن درخواست پرداخت غرامت کنند.

به‌نظر می‌رسد تعداد کاربران پلی‌استیشن 5 که با چنین مشکلی مواجه هستند؛ چندان زیاد نیست. با این‌حال پرونده اخیر تنها شکایت گروهی تنظیم شده علیه سونی از زمان عرضه PS5 محسوب نمی‌شود. سونی با یک پرونده شکایت دسته‌جمعی از سال گذشته نیز مواجه است. در این شکایت ادعا شده که دسته کنترلر Dualsense پلی‌استیشن 5 دچار مشکل دریفت است. مشکل دریفت در حالی توجه دست‌اندرکاران حوزه صنعت را به سوی خود جلب کرده که پدیده‌ای بسیار شایع قلمداد می‌شود. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا سونی عمدا وجود چنین باگی را پنهان نموده است؛ مشکلی که می‌تواند موجب بروز خرابی مکرر در کنسول PS5 شود.

چنان‌چه صحت اتهامات مطرح شده در این پرونده از نظر قانونی به اثبات برسد؛ در این‌صورت سونی با یک مشکل بسیار جدی دیگر مواجه خواهد شد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این پرونده به چه ترتیب پیش خواهد رفت و آیا سونی به‌دلیل پنهان کردن عامدانه این مشکل خاص از جانب افکار عمومی محکوم خواهد شد یا خیر.

در حال حاضر سونی از هرگونه اظهارنظر رسمی در رابطه با پرونده شکایت دسته‌جمعی از خود امتناع نموده است. با این وجود غول ژاپنی بایستی دفاعیات خود برای رسیدگی به این پرونده را گردآوری و به دادگاه ارائه نماید. چنان‌چه پس از صدور حکم نهایی، سونی به‌عنوان مقصر شناخته شود؛ در این‌صورت احتمالا بایستی مبلغی را به‌عنوان غرامت به شاکیان پرونده پرداخت کند.

1 در مورد “سونی به پنهان‌کاری عامدانه در خصوص نواقص کنسول پلی‌استیشن 5 خود متهم شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH