در رویداد فصل مشترک مطرح شد: همکاری یکتانت با ناشران 90 درصد ترافیک وب فارسی

رویداد فصل مشترک یکتانت روز گذشته با حضور مدیران ارشد این شرکت از جمله سینا مومنی مدیرعامل یکتانت، در سالن ایوان شمس تهران برگزار شد. مدیران یکتانت در این رویداد به معرفی دستاوردها و بررسی آمارهایی که این شرکت طی یک سال گذشته تجربه کرده پرداختند.

در ابتدای مراسم سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت به روی صحنه آمد و پس از خیر مقدم به مدعوین، در خصوص اولین روزهای فعالیت یکتانت گفت: پنج سال پیش، زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم، ترندی را در جهان شاهد بودیم که کسب‌و‌کارها تمرکز بیشتری بر روی دیجیتال مارکتینگ داشتند، در آن روز نزدیک 50 درصد بودجه مارکتینگ کسب‌و‌کارها به حوزه آنلاین اختصاص داده شده بود، این عدد در ایران 5 درصد بود.

مومنی اهداف اولیه راه‌اندازی یکتانت را دریافت نتیجه بهتر کسب‌و‌کار‌های آنلاین از تبلیغات، درآمد منصفانه برای ناشران محتوا و محتوای غنی‌تر در سطح وب برای کاربران عنوان کرد.

مدیرعامل یکتانت با توضیح این چرخه گفت: زمانی محتوای غنی در فضای اینترنت منتشر می‌شود که وبسایت‌ها و ناشران بتوانند درآمدزایی خوبی داشته باشند تا کیفیت کارشان را افزایش دهند، زمانی این درآمدزایی افزایش پیدا می‌کند که کسب‌و‌کارها از تبلیغاتشان نتیجه بهتری دریافت کنند.

مومنی گفت: تمرکز ما در ابتدای فعالیت این بود که چرا دیتاهای تحلیلی مشتریان و مخاطبان برای کسب‌و‌کارها اهمیت دارد، در آن زمان کمتر کسب‌وکار آنلاینی از ابزارهای تحلیلی استفاده می‌کرد، به این ترتیب ما در قدم اول کسب‌و‌کارها را با این ابزارها آشنا کردیم و به آنها گفتیم که چرا بررسی رفتار کاربر درون سایت اهمیت دارد. اما حالا به جایی رسیدیم که حتی سایت‌های کوچک هم بُعد ای‌کامرس دارند.

 

وی ادامه داد: زمانی بود که معیار سایت‌ها برای تبلیغات، رتبه الکسا بود، اما ما می‌دانیم که چقدر این معیار نادرست و نادقیق است. در آن روزها ما به دنبال آن بودیم که معیار سایت‌ها برای تبلیغ، کیفیت محتوای آنها باشد.

مدیرعامل یکتانت اشاره کرد: یکتانت نقطه اتصال سه ذی‌نفع اصلی است، 1- کسب‌و‌کارها 2- ناشرین محتوا 3- کاربران وب؛ ما برای برطرف کردن هرکدام از نیازهای این ذی‌نفعان بیزینس‌لاین‌های مختلف را ایجاد کردیم. رشد ما زمانی رخ می‌دهد که همه ذی‌نفعان ما رشد کنند. ما معتقدیم اگر رشد ذی‌نفعان ما متوقف شود، بقای یکتانت به خطر می‌افتد.

یکتانت در سال 1400 با 55 هزار کسب‌و‌کار و 2300 وبسایت نمایش دهنده همکاری داشت.

در ادامه این رویداد سینا عطاران، مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که این شرکت از روز اول با آن سروکار داشت و همچنان هم شاید موضوع اصلی یکتانت باشد را موضوع مچینگ بین تبلیغات و یوزرهای درست بیان کرد.

وی ادامه داد: هدف یکتانت آن است که کسب‌و‌کارها بتوانند با صرف کمترین هزینه به مخاطبان هدف خود برسند، همچنین باید کاربران و مخاطبین را با توجه به علاقه‌ای که دارند به محتوای مورد نظرشان برسانیم. هدف سوم هم تولیدکنندگان محتوا در وب فارسی هستند که یکتانت وظیفه خود می‌داند با کمک به افزایش درآمد آن‌ها به تولید محتوای غنی و حیات این وبسایت‌ها کمک کند.

وی در خصوص برخی از مقیاس‌های فعالیت یکتانت توضیح داد: در حال حاضر بیست هزار تبلیغ فعال در لحظه داریم که توسط تبلیغ کننده‌های یکتانت ساخته شده است، همچنین 50 میلیون محصول در فروشگاه‌های مختلف همکار با یکتانت وجود دارد که ما باید به یک کاربر در هنگام ورود به سایتی که کدهای یکتانت را دارد، تنها 6 تبلیغ از این بیش از 50 میلیون محصول و خدمات را انتخاب و نشان دهیم.

یکتانت با 2300 هزار نمایش دهنده که 90 درصد ترافیک وب فارسی را تشکیل می‌دهد همکاری دارد. بیش از 130 میلیون دستگاه فعال با یکتانت اینتراکشن دارند. در هر ثانیه ده هزار درخواست نمایش تبلیغ (یک میلیارد درخواست روزانه) به یکتانت ارسال می‌شود.

در بخش بعدی این رویداد مریم اسماعیلی، مدیر محصول یکتانت در خصوص همکاری با سایر پلتفرم‌ها اعلام کرد که در سال 1400 ظرفیتی برابر با 3 میلیارد نمایش تبلیغ وب‌سایت‌های نمایش دهنده یکتانت به سایر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین اختصاص داده شد.

همچنین پوران زمانی، دیگر مدیر محصول یکتانت در خصوص راه‌اندازی سرویس اشتراک مخاطب در سال 1400 توضیحاتی را ارائه داد.

زمانی در این خصوص گفت: سرویس اشتراک مخاطب این امکان را به کسب‌و‌کارها می‌دهد که بتوانند مخاطبینشان را در اختیار هم قرار دهند، همچنین نمایش‌‌دهندگان نیز می‌توانند برای کسب‌ درآمد، مخاطبینشان را در اختیار دیگر ناشران که فکر می‌کنند مخاطبی نزدیک به یکدیگر دارند، قرار دهند. سال گذشته این کمپین به صورت آزمایشی برای 30 کسب‌و‌کار اجرا شد و نتایجی که به دست آوردیم نشان داد نرخ کانورژن هفت برابر بهتر از دیگر کمپین‌های ما بود.

در ادامه حامد زمانی، مدیر ارتباط با مشتریان یکتانت با اشاره به این که یکتانت با تبلیغ‌کنندگانی از هر 31 استان کشور همکاری دارد، در خصوص افزایش ظرفیت نمایش تبلیغات یکتانت همسو با افزایش نمایش‌دهندگان گفت: ظرفیت نمایش تبلیغات یکتانت در سال 1399 به طور میانگین ماهانه 27 میلیارد تبلیغ بود که این رقم در سال 1400 به میانگین 40 میلیارد تبلیغ ماهانه رسید.

وی همچنین اعلام کرد که هدف یکتانت این بوده که کسب‌و‌کارها به جای تبلیغات عمومی با تبلیغات هدفمند بتوانند نتایج بهتری را دریافت کنند، یکتانت با تشویق کسب‌و‌کارها به نمایش تبلیغات هدفمند موجب شد تا برای اولین بار در سال 1400 بیش از 50 درصد تبلیغات به‌صورت هدفمند انتشار یابند، این درحالی است که تبلیغات هدفمند در سال 1398 تنها 13 درصد کل تبلیغات یکتانت را تشکیل می‌داد.

همچنین امیرحسین خرمی، مدیر فروش یکتانت نیز در رویداد فصل مشترک آمارهای قابل توجهی را در خصوص تعداد تبلیغ کنندگان و میزان بودجه تبلیغاتی به تفکیک حوزه کسب‌و‌کار را ارائه داد.

به گفته خرمی، بالاترین آمار تبلیغات یکتانت به ترتیب در حوزه‌های آموزشی، فروشگاه‌های آنلاین، زیبایی، مد و پوشاک، لوازم خانگی و سبک زندگی و تکنولوژی است اما بالاترین بودجه تبلیغات در کسب‌و‌کارهای حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی، سفر و گردشگری، فروشگاه‌های اینترنتی و آموزشی وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH