گزارش آی‌تی‌رسان از رویداد اسنپ اکسپرس: تحویل کالاهای سوپرمارکتی در 30 دقیقه!

اسنپ اکسپرس ساعاتی پیش طی مراسمی از اولین گزارش بازار محور صنعت کالاهای سوپرمارکتی رونمایی کرد. در این مراسم مسعود طباطبایی، مدیرعامل اسنپ اکسپرس، حامد غضنفری مدیر مارکت پلیس و محمد خلج مدیرعامل اسنپ به همراه دیگر مدیران ارشد اسنپ اکسپرس حضور داشتند.

لازم به ذکر است، اسنپ اکسپرس زیرمجموعه‌ای از گروه اسنپ است که در زمینه فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی فعالیت می‌کند. این سرویس طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها را تحت پوشش قرار داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش شهروندان را به دست آنها می‌رساند.

اسنپ اکسپرس از آذرماه سال 1400 متولد شد اما پیش از آن به مدت 5 سال به عنوان زیرمجموعه اسنپ فعالیت می‌کرد. به گفته مدیرعامل اسنپ اکسپرس طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا مردم به سمت خرید کالا به صورت آنلاین روی آوردند، به شکلی که در عرض چند ماه حجم سفارش کالا در این سرویس چند برابر شد.

اسنپ اکسپرس در مسیر توسعه

طباطبایی در این مراسم اعلام کرد که تحویل سریع، تنوع کالایی و تخفیف کالا، سه ارزش اصلی در اسنپ اکسپرس هستند و برای حفظ این سه ارزش تصمیم گرفتیم تا این شرکت را در سال گذشته مستقل کنیم. در سال 1400 سرویس اسنپ اکسپرس بیش از سه برابر رشد کرد و به بالای 200 درصد رشد رسیدیم. همچنین تعداد کارمندان اسنپ اکسپرس به بیش از 500 نفر رسیده است.

در این رویداد همزمان با ارائه اولین گزارش بازار محور صنعت کالاهای سوپرمارکتی، آمارهایی جالب و قابل تامل از اسنپ اکسپرس در سال 1400 نیز بازگو شد. طبق این گزارش در سال گذشته بیش از 80 شهر تحت پوشش اسنپ اکسپرس قرار داشتند و همچنین بیش از دو هزار سوپرمارکت و فروشگاه زنجیره‌ای با اسنپ اکسپرس همکاری می‌کردند.

در سال گذشته کاربران در اسنپ اکسپرس به بیش از 160 هزار کالا دسترسی داشتند و میانگین زمان ارسال کالا در این سرویس حدود 30 دقیقه بود. لازم به ذکر است که بسیاری از آمارهای ارائه شده در چند ماه اخیر بهبود یافته‌اند.

در گزارش بازار سوپرمارکت در سال 1400 اشاره شده که اندازه بازار کالاهای سوپرمارکتی در ایران حدود 620 هزار میلیارد تومان برآورد شده، اما سهم بازار آنلاین سوپرمارکتی از ارزش کل بازار در ایران حدود 0/08 درصد تخمین زده شده است.

رکوردهای اسنپ اکسپرس

اسنپ اکسپرس در سال 1400 رکورد‌های مختلفی را به ثبت رساند که بد نیست نگاهی به این آمارها داشته باشیم. در سال گذشته بیش از 80 میلیون محصول توسط اسنپ اکسپرس به دست مشتریان رسید، یک کاربر به تنهایی در سال گذشته بیش از 23 میلیون تومان سفارش از اسنپ اکسپرس دریافت کرد.

مشتریان ثابت اسنپ اکسپرس که در طول هفته بیش از 4 بار از این سرویس استفاده می‌کنند به بیش از 66 هزار نفر رسید و نزدیک به 6 میلیون کالا در دسته چیپس و پفک و پاپ کورن با اسنپ اکسپرس به دست مشتریان رسید.

جالب است بدانید سریع‌ترین زمان تحویل کالا برای اسنپ اکسپرس 6 دقیقه و 16 ثانیه بوده که رکورد سال 1400 این سرویس محسوب می‌شود، همچنین رکورد ارسال 33 هزار و 721 کالا در یک ساعت در اسنپ اکسپرس نیز به ثبت رسیده است.

اولین گزارش از بازار کالاهای سوپرمارکتی

در ادامه این مراسم، غضنفری، مدیر مارکت پلیس در خصوص ارزش کل بازار سوپرمارکتی در ایران و جهان آمارهایی را ارائه داد. غضنفری گفت: براساس آمارها اندازه کل بازار سوپرمارکتی در جهان 12 هزار و 400 میلیارد دلار است و ایران تنها 23 میلیارد دلار در این بازار سهم دارد.

وی توضیح داد که اندازه بازار کالاهای سوپرمارکتی در ایران به ازای هر نفر 270 دلار در سال است، این آمار در ترکیه با جمعیتی مشابه ایران به ازای هر نفر 1424 دلار در سال است.

بستنی و فالوده بیشترین کالایی از نظر تعدادی است که مردم در کالاهای سوپرمارکتی خرید دارند. کیک و کلوچه، شیر، بیسکویت و ویفر، چیپس، پفک و پاپکورن و سیگار در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین سیگار پرفروش‌ترین کالا از نظر مبلغی در میان کالاهای سوپرمارکتی است.

وی به این نکته اشاره کرد که کاربران به خرید گروه کالایی چیپس، پفک و پاپکورن تمایل بیشتری نسبت به دیگر اقلام دارند. همچنین بیسکوییت و ویفر، آجیل، چیپس و میوه و دستمال محصولات سلولزی جزو دیگر دسته‌ها هستند. غضنفری در انتها اشاره کرد که تلاش شده در تهیه این گزارش اطلاعات به شکل بی‌طرفانه از سوپرمارکت کوچک و بزرگ و در شهرستان‌های مختلف جمع‌آوری شود.

پشتیبانی اسنپ اکسپرس

مرکز پشتیبانی اسنپ اکسپرس یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سرویس به حساب می‌آید که نقطه اتصال کاربران با مراکز فروش و پیک‌ها هستند. در سال 1400 بیش از 788 هزار تماس در مرکز پشتیبانی اسنپ اکسپرس پاسخ داده شد که معادل 36 هزار ساعت مکالمه است.

میانگین زمان رسیدگی به مشکلات کاربران از طریق تماس تلفنی تنها سه دقیقه است و هر کاربر به طور میانگین 86 ثانیه برای پاسخگویی در مرکز پشتیبانی اسنپ اکسپرس به انتظار می‌نشیند. ناگفته نماند 83 درصد کاربران از سرویس اسنپ اکسپرس رضایت دارند.

1 در مورد “گزارش آی‌تی‌رسان از رویداد اسنپ اکسپرس: تحویل کالاهای سوپرمارکتی در 30 دقیقه!”

  1. جدید ترین کد اسنپ اکسپرس شنیدم تو تخفیف هاته واقعا اینجوریه؟ من خیلی دنبال کد تخفیف از این سامانه ام اخه چون زمانی برای بیرون رفتن از خونه ندارم اصن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH