اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات در خصوص اختلالات گسترده اینترنت در روز گذشته

سازمان تنظیم مقررات شب گذشته در اطلاعیه‌ای در خصوص قطعی گسترده در شبکه اینترنت کشور، علت این اتفاق را اتصال کابل و آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی شرکت مخابرات اعلام کرد.

روز گذشته حوالی ظهر بود که اختلالات گسترده در شبکه اینترنت کشور احساس شد و بسیاری از کاربران دسترسی خود به شبکه را از دست دادند. این اختلالات تا اواخر شب گذشته ادامه پیدا کرد و سازمان تنظیم مقررات در اطلاعیه خود نوشت که این مشکل را تا بامداد امروز برطرف می‌کند.

کاربران اعلام کردند که با وجود نمایش آنتن در تلفن‌های همراهشان اما امکان دسترسی به شبکه اینترنت نداشتند و حتی برخی از کاربران امکان برقراری تماس را نیز از دست داده‌ بودند. بسیاری از سرویس‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی نیز شب گذشته قطع شده بودند و سیستم‌های بانکی نیز با اختلال همراه بود.

نت بلاکس در حساب توییتری خود نیز گزارش داد که 21 درصد از اینترنت ایران دچار اختلال شده است.

اولین اطلاعیه در این زمینه توسط شرکت مخابرات منتشر شد، مخابرات اعلام کرد که این اتفاق به علت آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی این شرکت است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با تاخیر فراوان، شب گذشته در خصوص این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از بعدازظهر روز گذشته دوشنبه دهم مردادماه و در پی آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های فیبرنوری مخابرات استان تهران در اثر اتصال کابل‌های برق عبوری از کنار این حوضچه، ارتباطات بخش ثابت شرکت مخابرات ایران در برخی از نقاط کشور و همچنین ارتباطات شرکت ایرانسل در بخش‌هایی از استان تهران دچار اختلال شده است.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران علت دقیق آتش سوزی از سوی این شرکت در حال بررسی است و از ساعات اولیه بروز مشکل و جهت کاهش آثار اختلال در ارتباطات، مسیرهای ارتباطی جایگزین شد. رگولاتوری در اطلاعیه خود نوشت که این اختلال تا بامداد امروز برطرف خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات در ادامه ضمن عذرخواهی از مشترکین بابت مشکلات پیش آمده، اعلام کرد که کارشناسان این شرکت از محل حادثه بازدید میدانی انجام دادند و اطلاعات مربوطه و اقدامات ضروری جهت آسیب‌شناسی موضوع در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.

 

2 در مورد “اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات در خصوص اختلالات گسترده اینترنت در روز گذشته”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH