هوندا به منظور رقابت بهتر با تسلا در صدد همکاری با سونی است

توشیهیرو مایب؛ رئیس گروه خودروسازی هوندا اخیرا طی مصاحبه‌ای با نشریه Nikkei اعلام کرده که شرکت‌های سونی و هوندا به منظور رقابت با شرکت آمریکایی تسلا در بازار خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش نشریه Nikkei مبنی بر اینکه آیا شرکت‌های سونی و هوندا آماده شکست دادن برند آمریکایی در بازار خودروهای برقی هستند این‌گونه پاسخ داد: “ما به‌دنبال رقابت با تسلا نخواهیم بود؛ بلکه به‌دنبال ایجاد ارزشی اصیل و جدید در محصولات خود هستیم. با این وجود ما قصد داریم تا تسلا را به یک رقیب شایسته تبدیل کنیم.”

هوندا و سونی قصد دارند تا در سال 2022 یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با نام Sony Honda Mobility را تاسیس نمایند. این شرکت در زمینه توسعه و تولید خودروهای الکتریکی فعالیت خواهد کرد. مراحل اصلی فرآیند تولید در کارخانجات فعلی هوندا انجام خواهند شد. در ادامه سونی خدمات دیجیتالی مورد نیاز برای پلتفرم موبایلی آینده را ارائه خواهد کرد.

آقای مایب در ادامه خاطرنشان کرد: “ما بابت امضای یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت سونی بسیار خرسند هستیم. این شرکت دارای نقاط قوت متعددی در زمینه فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته است. همچنین این موضوع نشان‌دهنده تمایل بالای ما برای مواجهه با چالش‌های جدید است.”

این خبر پس از آن منتشر شد که سونی از تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک برند تولیدکننده خودروهای برقی خبر داد. این شرکت ضمن برگزاری نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) در اوایل سال جاری میلادی در شهر لاس‌وگاس از طرح مفهومی یک خودرو با نام Vision S 02 رونمایی کرد. فروش خودروهای جدید از سال 2025 آغاز خواهد شد.

1 در مورد “هوندا به منظور رقابت بهتر با تسلا در صدد همکاری با سونی است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH