عضو کمیسیون صنایع مجلس: نارضایتی‌ها از خدمات شبکه افزایش پیدا کرده، وزارت ارتباطات باید پاسخگو باشد

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص کاهش سرعت و اختلال اینترنت گفت: واگذاری نامناسب زیرساخت‌های مخابرات و تحریم‌ها دلیل کندی و اختلال در اینترنت است.

بسیاری از زیرساخت‌های مخابرات که جزو زیرساخت‌های اصلی حاکمیت به شمار می‌رود، در گذشته واگذاری شده و نگهداری و توسعه آن برای تحویل گیرنده و خریدار مقرون به صرفه نیست، از طرفی وزارت ارتباطات اختیاری در این خصوص ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین خصوص اعلام کرد: برای بررسی علت کندی سرعت اینترنت و افزایش اختلالات باید چند موضوع را بررسی کرد، ابتدا آنکه به نظر می‌رسد واگذاری حوزه مخابرات و بخشی که خصوصی‌سازی شده، یا دارای ایراد است و یا به صورت کامل انجام نشده است.

وی ادامه داد: از طرفی طی چند سال اخیر، تحریم‌ها موجب شده تا برای تامین تجهیزات و پهنای‌باند با مشکل مواجه شویم. خرید تجهیزات مخابراتی برای وزارت ارتباطات، مجموعه‌های متولی و سهامداران حوزه تلفن همراه و اینترنت با مشکل مواجه شده است. بنابراین باید به این دو موضوع توجه داشت. ولی مردم توقع یک اینترنت مناسب و پرسرعت را دارند که توقع درست و بجایی ا‌ست. چرا که بسیاری از کسب و کارها و زندگی روزانه مردم در حوزه‌های مختلف به اینترنت گره خورده است.‌

نارضایتی‌ها تشدید افزایش داشته است

حجت‌الله فیروزی تاکید کرد: کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون مربوطه که باید در حوزه ارتباطات، اثرگذار، قانون‌گذار و ناظر هم باشد، گویا در این حوزه، به ویژه در دو سه هفته اخیر، روند به شکلی بوده که نارضایتی‌ها را تشدید شده است.

فیروزی در مورد مشکلات به وجود آمده در زمینه گفت: گزارش‌هایی از سوی وزارت ارتباطات منتشر شده که نشان می‌دهد در خدمت‌رسانی ایراداتی وجود دارد که باید رفع شود. ما به این موضوع وارد شدیم زیرا مطالبه مهم مردم است و باید با همفکری وزارت ارتباطات بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد که ‌روز به روز استفاده از اینترنت افزایش پیدا می‌کند، بسیاری از کسب و کارها برپایه اینترنت است و همچنین وابستگی مردم به این حوزه افزایش پیدا کرده، به این ترتیب کمیسیون در اولین فرصت از وزارت ارتباطات درخواست می‌کند تا گزارشی از روند اصلاح این موضوع ارائه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH