معنی نام lenovo

معنی نام لنوو چیست؟

در این مقاله به تاریخچه مختصر شرکت لنوو و معنی نام آن می‌پردازیم، با ما همراه باشید. پیش‌تر در مقالاتی به معانی نام‌های شیائومی، ایسوس و سامسونگ پرداختیم.

تاریخچه لنوو

شرکت Lenovo Group Limited که اغلب به Lenovo مخفف می‌شود، یک شرکت فناوری چندملیتی چینی است که متخصص در طراحی، ساخت و بازاریابی لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های شخصی است. نرم افزار، راه حل‌های تجاری و خدمات مرتبط. محصولات تولید شده توسط این شرکت شامل رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، رایانه‌های لوحی، تلفن‌های هوشمند، ایستگاه‌های کاری، سرورها، ابر رایانه‌ها، دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات و تلویزیون‌های هوشمند می‌باشد. معروف‌ترین برندهای آن عبارتند از: خط تجاری رایانه‌های لپ‌تاپ ThinkPad آی‌بی‌ام، خطوط مصرف‌کننده رایانه‌های لپ‌تاپ IdeaPad، Yoga، Legion و خطوط رایانه‌های رومیزی IdeaCentre و ThinkCentre.

لنوو در 1 نوامبر 1984 به عنوان Legend توسط تیمی از مهندسان از جمله دنی لوی در پکن تاسیس شد. این شرکت که در ابتدا در زمینه تلویزیون تخصص داشت، به سمت تولید و بازاریابی کامپیوترها مهاجرت کرد. Lenovo رشد کرد تا به رهبر بازار در چین تبدیل شود و نزدیک به 30 میلیون دلار آمریکا را در یک عرضه اولیه عمومی در بورس هنگ کنگ جذب کرد. از دهه 1990، لنوو به طور فزاینده‌ای از بازار رایانه‌های شخصی متنوع شده و تعدادی خرید شرکتی انجام داده است که مهم‌ترین آنها خرید و ادغام بیشتر تجارت رایانه‌های شخصی IBM و کسب‌وکار سرور مبتنی بر x86 و همچنین ایجاد تلفن هوشمند خود است.

لوگو لنوو

Lenovo در بیش از 60 کشور فعالیت دارد و محصولات خود را در حدود 180 کشور به فروش می رساند. مقر عملیاتی آن در موریسویل، کارولینای شمالی، ایالات متحده است. این مرکز تحقیقاتی در پکن، چنگدو، یاماتو (استان کاناگاوا، ژاپن)، شانگهای، شنژن، و موریسویل (کارولینای شمالی، ایالات متحده) دارد و همچنین دارای شرکت Lenovo NEC Holdings، سرمایه گذاری مشترک با NEC است که کامپیوترهای شخصی را برای بازار ژاپن سیستم های Think-line IBM منحصراً در Yamato و Morrisville توسعه یافتهاند.

معنی نام Lenovo

در 20 سال اول فعالیت خود، نام انگلیسی این شرکت “Legend” بود. در سال 2002، Yang Yuanqing تصمیم گرفت نام انگلیسی Legend را کنار بگذارد تا فراتر از بازار داخلی چین گسترش یابد. “Legend” قبلاً توسط بسیاری از مشاغل در سراسر جهان استفاده می‌شد که محصولات و خدمات آن‌ها ممکن است مرتبط با فناوری باشد یا نباشد. به همین دلیل، ثبت نام در بسیاری از حوزه‌های قضایی خارج از چین غیرممکن می‌شد. در آوریل 2003، این شرکت به طور عمومی نام انگلیسی جدید خود “Lenovo” را با یک کمپین تبلیغاتی شامل بیلبوردهای بزرگ و تبلیغات تلویزیونی پربیننده، اعلام کرد. نام “Lenovo” ترکیبی از “Le” مخفف Legend و “novo” است که در لاتین به معنای “جدید” است.  لنوو 18 میلیون یوان را برای یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی هشت هفته‌ای هزینه کرد. بیلبوردها لوگوی لنوو را در مقابل آسمان آبی با شعاری که روی آن نوشته شده بود، «تعالی بستگی به طرز فکر شما دارد» را نشان می‌داد. تا پایان سال 2003، لنوو در مجموع 200 میلیون یوان برای برندسازی مجدد هزینه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH