هندوستان به دومین بازار بزرگ مصرف قطعات نیمه‌هادی در جهان تبدیل خواهد شد

انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هندوستان (IESA) با همکاری موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research اخیرا گزارش مربوط به چشم‌انداز عملکرد بازار نیمه‌هادی هندوستان طی سال‌های 2019 تا 2026 را منتشر کردند. بر اساس این گزارش، مجموع ارزش قطعات نیمه‌هادی مصرف شده در بازار هند طی سال‌های 2021 تا 2026 به 300 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین این گزارش ادعا می‌کند که هندوستان به دومین بازار بزرگ مصرف‌کننده قطعات نیمه‌هادی در جهان تبدیل خواهد شد.

تارون پاتاک؛ مشاور ارشد موسسه Counterpoint، صنعت موبایل و دستگاه‌های پوشیدنی رکورددار بیش‌ترین میزان استفاده از قطعات نیمه‌هادی هستند. فروش اسمارت‌فون‌ها و گجت‌های پوشیدنی در هندوستان خصوصا طی سال 2021 بسیار چشمگیر بوده است. اینترنت موبایلی ارزان از محبوبیت بالایی در میان کاربران هندی برخوردار بوده و شتاب نفوذ اسمارت‌فون‌ها در میان مصرف‌کنندگان نیز واقعا زیاد است. بسیاری از محصولات مورد استفاده در بازار هندوستان مجهز به پردازنده‌هایی با کارآیی بالا، حافظه‌ها، حسگرها و سایر قطعات نیمه‌هادی هستند. به همین دلیل، افزایش ارزش قطعات نیمه‌هادی موجب تداوم روند رشد بازار شده است.

ابزارهای ارتباطی و اتومبیل‌ها از جمله موارد کاربری بالقوه برای نیمه‌هادی‌ها محسوب می‌شوند

نیل شاه؛ معاون ارشد موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research معتقد است که بررسی چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت بازار نشان می‌دهد که صنایع ارتباطات و خودرو به حوزه‌های کلیدی بازار مصرف نیمه‌هادی در هندوستان تبدیل شده و از صنعت تولید دستگاه‌های موبایلی و گجت‌های پوشیدنی پیشی خواهند گرفت.

در حد فاصل سال‌های 2021 تا 2026 بازار تجهیزات الکترونیکی پایانه‌ای در هندوستان به نرخ رشد مرکب سالیانه 19 درصدی دست خواهد یافت. در حال حاضر اکثر قطعات نیمه‌هادی کماکان به واردات متکی بوده و تولید داخلی هندوستان تنها 9 درصد میزان تقاضای داخلی در این کشور را تامین می‌کند. در این میان اجرای اقدامات تشویقی موثر می‌تواند به توسعه هرچه سریع‌تر صنعت تولید نیمه‌هادی در هندوستان کمک کند.

Sunil G Acharya؛ معاون ارشذ انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هندوستان اعلام کرد که صنعت نیمه‌هادی در رشد اقتصادی هند نقش مهمی ایفا خواهد کرد. به گفته وی طی چند سال آینده، سرمایه‌گذاری‌های بومی و هجوم سرمایه‌‌های خارجی موجب تغییر چهره صنعت نیمه‌هادی در هندوستان خواهند شد. شیوانی پاراشار؛ تحلیل‌گر موسسه Counterpoint نیز معتقد است که مقامات هندی بایستی روی مقوله توسعه بومی صنعت طراحی مدارات مجتمع تمرکز نمایند. همچنین وی پیش‌بینی می‌کند که هندوستان اقدام به ایجاد یک بستر کاربردی مستحکم برای تولید تراشه نماید. انتظار می‌رود که با اجرای سیاست‌های جدید صنعتی، نرخ خودکفایی تولید بومی نیمه‌‌هادی در هندوستان تا سال 2026 به 17 درصد برسد. همچنین مقیاس ارزش صنعت داخلی این کشور نیز حدودا 6 برابر افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH