هکرها با نفوذ به سیستم‌های سامسونگ به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کردند

اکنون می‌دانیم که هیچ شرکتی حتی سامسونگ نیز نمی‌تواند امنیت داده‌ها را به‌طور کامل تضمین نماید. اخیرا پیرامون یک حادثه جدید در حوزه امنیت سایبری، گزارش تازه‌ای منتشر شده است. هکرها پیش‌تر به سورس کد گلکسی سامسونگ دسترسی پیدا کرده بودند؛ اما این موضوع سروصدای زیادی ایجاد نکرد؛ چرا که اطلاعات کاربران مورد هیچ‌گونه تهدیدی قرار نگرفته بود. اما طی حمله اخیر، اطلاعات شخصی مشتریان سامسونگ در دسترس هکرها قرار گرفت.

سامسونگ نشت اطلاعات کاربران را مورد تائید قرار داد

به گفته سامسونگ اگرچه بخشی از داده‌های مشتریان به بیرون درز پیدا کرده است؛ اما شماره‌های امنیتی اجتماعی و اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری و دبیت کارت در دسترس مهاجمان قرار نگرفته است. با باور سامسونگ، هکرها احتمالا به اطلاعاتی نظیر نام، اطلاعات تماس، اطلاعات جمعیتی، تاریخ تولد و داده‌های مربوط به ثبت محصول دسترسی پیدا کرده‌اند. بدتر از همه اینکه در خصوص تعداد کاربران آسیب‌دیده هیچ‌گونه اطلاعات مشخصی وجود ندارد. غول کره‌ای از طریق ارسال ایمیل با کاربرانی که داده‌های آنها در معرض خطر قرار گرفته است؛ ارتباط برقرار نموده است.

در این میان برخی کاربران می‌پرسند که آیا انجام هرگونه اقدام فوری، حیاتی خواهد بود؟ پاسخ سامسونگ به این پرسش منفی است. همچنین سامسونگ خاطرنشان کرد که هم‌اکنون در حال بررسی اتفاقات روی داده است و در ادامه اطلاعات بیش‌تری را حول این موضوع منتشر خواهد کرد. همچنین سامسونگ اعلام کرده که در صورت لزوم برای انجام اقدامات لازم، درخواست خود را با کاربران در میان خواهد گذاشت. سامسونگ این‌بار نیز مطابق روال معمول از کاربران درخواست کرده تا جانب احتیاط را رعایت کنند و در صورت دریافت ایمیل‌های مشکوک، موضوع را با کمپانی در میان بگذارند.

سامسونگ گزارش داده که هکرها احتمالا در اواخر ماه جولای به سیستم‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند؛ اما آنها بلافاصله متوجه موضوع نشده و در ماه آگوست به انجام این حمله پی بردند. سامسونگ با پی بردن به دسترسی مهاجمان به داده‌های کاربران برای ارتقاء امنیت سیستم‌های خود دست به اقداماتی زد و حتی یک شرکت امنیت سایبری ثالث را به خدمت گرفت. بعلاوه غول کره‌ای با مجریان قانونی نیز در ارتباط است.

سامسونگ با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: “ما نسبت به حفاظت از امنیت و حریم خصوصی مشتریان خود متعهد هستیم. ما به منظور افزایش هرچه بیش‌تر امنیت در تمامی سیستم‌های خود از طریق اقدامات فوری و بلندمدت با تمام قوا تلاش می‌کنیم.”

سامسونگ اولین و آخرین شرکتی نیست که با مشکلات نشت اطلاعات مشتریان خود مواجه می‌شود. در ماه آگوست نیز برخی شرکت‌های بزرگ دیگر، خبر نشت داده‌های کاربران خود را رسما مورد تائید قرار دادند که از جمله آنها می‌توان به Plex و توئیتر اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH