نیمی از کاربران اسمارت‌فون در آمریکا از آی‌فون‌‌های اپل استفاده می‌کنند

اگرچه سامسونگ کماکان جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان را حفظ کرده است؛ اما اپل در مقایسه با رقیب کره‌ای خود همچنان دست بالا را در بازار ایالات‌متحده در اختیار دارد. دستاورد جدید غول کوپرتینویی در بازار آمریکا نیز ابدا برای سامسونگ خوشحال‌کننده نیست؛ چرا که اپل به تازگی به نقطه عطف جدیدی در بازار اسمارت‌فون ایالات‌متحده دست یافته و در این مسیر تمامی دستگاه‌های اندرویدی دیگر را پشت سر گذاشته است.

بر اساس مقاله جدید تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research که از طریق نشریه فایننشیال تایمز به اشتراک گذاشته شده است؛ 50 درصد از کاربران اسمارت‌فون در ایالات‌متحده از آی‌فون‌های اپل استفاده می‌کنند و 50 درصد باقیمانده دارای حدودا 150 مدل اندرویدی مختلف از جمله دستگاه‌های گلکسی سامسونگ هستند.

نیمی از کاربران اسمارت‌فون در ایالات‌متحده به استفاده از آی‌فون متکی هستند

به بیان دقیق‌تر 50 درصد دسترسی اپل به بازار مشخصا با کاربران فعال در ارتباط است؛ بنابراین این موضوع صرفا به نقل و انتقالات اسمارت‌فون در سال 2022 محدود نیست. به عبارت دیگر اکنون 50 درصد از کل کاربران اسمارت‌فون در ایالات‌متحده در حال استفاده از آی‌فون هستند. با این‌حال مشخص نیست که چه تعداد از دستگاه‌های در حال استفاده طی سال 2022 روانه بازار شده و چه درصدی از کاربران از مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون استفاده می‌کنند.

صرفنظر از تمامی این موارد، موفقیت اپل در تصاحب سهم 50 درصدی از بازار اسمارت‌فون آمریکا به منزله یک نقطه عطف مهم برای این شرکت و احتمالا یک سیگنال هشدار برای سامسونگ است. از زمان عرضه نخستین نسل آی‌فون در سال 2007، هندست‌های اپلی هرگز موفق به تصاحب سهم 50 درصدی از پایگاه کاربران در بازار نشده بودند. بنابراین این پدیده یک دستاورد بسیار بزرگ به‌شمار رفته و بی‌تردید برای اپل مایه خرسندی خواهد بود. 50 درصد باقیمانده از کاربران اسمارت‌فون در ایالات‌متحده از گوشی‌های تولید شده توسط شرکت‌های سامسونگ، لنوو، موتورولا و سایر برندها استفاده می‌کنند.

اکنون اپل در تدارک رونمایی از گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود است. این در حالیست که سامسونگ آخرین دستگاه‌های گران‌قیمت خود برای سال 2022 یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را روانه بازار کرده است. با برگزاری رویداد Galaxy Unpacked اکنون تیم بازاریابی سامسونگ تمام توجه خود را به عرضه سری آی‌فون 14 توسط کمپانی رقیب متمرکز نموده و در تبلیغات خود، رویکرد اپل را مورد تمسخر قرار داده است. غول فناوری کره‌ای احتمالا از جانب اپل تحت فشار بوده و با روش‌های قدیمی خود؛ حداقل در حوزه پخش تلویزیونی تلاش می‌کند تا از این فشار رهایی یابد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل در اواخر سال جاری 4 مدل مختلف از سری آی‌فون 14 خود را روانه بازار خواهد کرد. همچنین سامسونگ دیسپلی بیش از 80 درصد پنل‌های مورد نیاز این خانواده را تامین خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH