شیائومی 13 اولترا با سنسور دوربین 1 اینچی و فناوری شارژ 200 واتی در راه است

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی چندی قبل اعلام کرد که اسمارت‌فون شیائومی 13 اولترا در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. اکنون یک افشاگر مشهور و قابل اعتماد با شناسه Digital Chat Station بار دیگر به ارائه اطلاعات پیرامون این محصول پرداخته است. این منبع دست‌اندرکار ادعا می‌کند که شیائومی 13 اولترا مجهز به سنسور دوربین اصلی 1 اینچی، تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 و گواهینامه پردازشی شرکت لایکا خواهد بود. سنسور اصلی دوربین از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود؛ در حالی‌که ماژول‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض از سنسورهایی با رزولوشن 48 مگاپیکسل استفاده می‌کنند.

شیائومی 13 اولترا اسمارت‌فونی با سنسور دوربین 1 اینچی و قابلیت پشتیبانی از شارژ فوق سریع به‌شمار می‌رود

بر اساس اعلام Digital Chat Station، شارژ فوق سریع یکی دیگر از نوآوری‌های شیائومی 13 اولترا به‌شمار می‌رود. کمپانی چینی اخیرا تلاش کرده تا تعداد اسمارت‌فون‌های مجهز به فناوری شارژ بیش از 100 واتی را افزایش دهد. در این راستا اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده شیائومی احتمالا از فناوری شارژ سریع 120 الی 200 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

شیائومی مجوز استفاده از فناوری شارژ سریع 210 واتی را دریافت کرد؛ اما گزارشات نشان می‌دهند که کمپانی چینی احتمالا در نهایت از فناوری شارژ 200 واتی در شیائومی 13 اولترا استفاده خواهد کرد. دلیل اتخاذ چنین تصمیمی این است که فناوری مذکور در مقطع فعلی نمونه تکامل‌یافته‌تری محسوب می‌شود. نتایج تست‌های داخلی نشان می‌دهند که این مکانیسم شارژ می‌تواند ظرف مدت حدودا 8 دقیقه باتری یک اسمارت‌فون را از 0 تا 100 درصد شارژ نماید.

اگرچه شیائومی نسبت به اطلاعات فاش شده هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است؛ اما تمامی شواهد از معرفی سری شیائومی 13 در ماه نوامبر امسال حکایت دارند. بر اساس شایعات اخیر، اسمارت‌فون شیائومی 13 اولترا مجهز به پنل E6 ساخت شرکت سامسونگ با اندازه 6.7 اینچ،  رزولوشن 2K و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. همچنین مدل استاندارد شیائومی 13 از یک نمایشگر انعطاف‌پذیر 6.36 اینچی 2.5D با حواشی باریک و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد؛ در حالی‌که شیائومی 13 پرو مجهز به یک نمایشگر خمیده با لبه‌های منحنی در هر 4 طرف خواهد بود.

دوربین جلویی گوشی درون یک حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر تعبیه شده است. دستگاه مهندسی ساخته شده توسط BYD مجهز به بدنه سرامیکی پیش‌تر مورد آزمایش قرار گرفته است. این اسمارت‌فون احتمالا از فناوری شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی نموده و به‌همراه IC شارژ سریع اختصاصی توسعه‌یافته توسط شیائومی روانه بازار خواهد شد. این اسمارت‌فون مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام بوده و طی ماه نوامبر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH