سامسونگ دوربین 48 مگاپیکسلی سری آی‌فون 14 اپل را مورد تمسخر قرار داد

بهره‌برداری صحیح از پایگاه طرفداران دقیقا همان کاری است که اپل به بهترین نحو ممکن قادر به انجام آن است. به باور بسیاری از کارشناسان، اپل برای نوآوری حقیقتا هیچ‌گونه اهمیتی قائل نمی‌شود و دلیل چنین پدیده‌ای این است که برند آمریکایی اطمینان دارد که طرفداران در هر صورت محصولات تولیدی این شرکت را خریداری خواهند کرد. چنین ادعایی در خصوص هندست‌های اخیرا معرفی شده سری آی‌فون 14 تا حد زیادی صادق است. به‌نظر می‌رسد که طراحی جدید ناچ به شکل علامت تعجب (!) (تنها در مدل‌های پرو) و همچنین ارتباطات ماهواره‌ای (که تنها در کشورهای ایالات‌متحده و کانادا قابل استفاده است) تنها نوآوری‌های قابل‌توجه در سری آی‌فون 14 به‌شمار می‌روند.

این موضوع تا حدی جنجالی شده که حتی دختر استیو جابز: بنیان‌گذار فقید اپل نیز به‌روزرسانی‌های انجام شده در خانواده آی‌فون 14 را مورد تمسخر قرار داده است. میان مدل‌های آی‌فون 13 و آی‌فون 14 تقریبا هیچ تفاوتی به چشم نمی‌خورد. از سوی دیگر رقیب کره‌ای اپل یعنی سامسونگ نیز بار دیگر غول کوپرتینویی را آماج حملات خود قرار داده است.

سامسونگ بار دیگر سری آی‌فون 14 اپل را مورد تمسخر قرار داد

روز گذشته حساب‌کاربری رسمی سامسونگ در توئیتر (Samsung Mobile US@) با انتشار یک رشته توئیت، آی‌فون‌های جدید اپل را به‌دلیل عدم نوآوری مورد تمسخر قرار داد. سامسونگ اعلام کرده که اسمارت‌فون‌های سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ از بالغ بر 2 سال قبل در بازار قابل دسترس هستند؛ در حالی‌که اپل هنوز موفق به عرضه آی‌فون‌ تاشو به بازار نشده است.

از سوی دیگر سامسونگ به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در سری آی‌فون‌ 14 پرو اشاره نموده و مدعی شده که از زمان عرضه گلکسی S20 اولترا مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی به بازار بیش از 2 سال گذشته است. سامسونگ در روز 8 سپتامبر (17 شهریور ماه) و یک روز پس از معرفی هندست‌های سری آی‌فون 14 اپل با انتشار یک محتوای تبلیغاتی برای گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 4 به تمسخر مدل‌های جدید آی‌فون‌ پرداخت. در این آگهی تبلیغاتی یک خانم مهمان‌دار، گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 4 را به‌همراه یک دستگاه آی‌فون‌ خریداری می‌کند؛ در حالی‌که دستگاه اپلی فاقد طراحی تاشو است.

سامسونگ پیش از این نیز در زمان عرضه آی‌فون‌‌های جدید غالبا اپل را مورد تمسخر قرار می‌داد. به‌عنوان مثال در سال 2017 برند کره‌ای، طراحی آی‌فون‌ X و حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون از آن‌را مورد تمسخر قرار داد. این در حالیست که سامسونگ بعضا طرح‌ها و اعمالی که در مقطعی از زمان مورد تمسخر یا انتقاد قرار داده بود را به‌کار بسته است.

با این‌حال همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ به‌نظر می‌رسد که طرفداران اپل تمامی محصولاتی که این شرکت به بازار عرضه می‌کند را خریداری خواهند کرد. به‌عنوان مثال یکی از کاربران به رشته توئیت‌های منتشر شده توسط سامسونگ واکنش نشان داده و اعلام کرده که عدم نوآوری در آی‌فون‌های اپل هنوز برای طرفداران این برند هیچ اهمیتی ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH