مشخصه داینامیک آیلند در آی‌فون‌ 14 پرو اپل برای برخی برنامه‌ها بهینه‌سازی نشده است!

کاربران شبکه‌های اجتماعی به شکل فعالانه‌ای پیرامون رابط پخش شبانه در آی‌فون‌ 14 پرو مکس اپل صحبت می‌کنند. در ادامه کاربران پیرامون عدم سازگاری اپلیکیشن چینی تیک‌تاک با اینترفیس جدید بحث می‌کنند. پیش از این اعلام شد که بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب در چین از جمله وی‌چت و Tencent Video هنوز برای استفاده با مشخصه داینامیک آیلند بهینه‌سازی نشده‌اند.

مشخصا اعلان‌های پاپ‌آپ وی‌چت در ناحیه تعاملی داینامیک آیلند ظاهر نمی‌شوند؛ بلکه فقط در قسمت زیرین این ناحیه ظاهر شده و به هیچ عنوان به برنامه پاسخ نمی‌دهند. بعلاوه نوار منو در قسمت فوقانی برنامه Tencent Video نیز توسط حفره داینامیک آیلند پوشانده می‌شود. این موضوع موجب تردید کاربران پیرامون کارآیی مشخصه Dynamic Island حین استفاده روزمره شده است.

یکی از کاربران طی یادداشتی اعلام می‌کند: “اندازه این ناحیه به وضوح کوچک‌تر است؛ اما در مقایسه با طراحی پیشین ناچ بسیار زشت‌تر به‌نظر می‌رسد.” کاربر دیگری می‌گوید: “این سیاه‌چاله بر نحوه استفاده من از تلفن‌همراه مستقیما تاثیر می‌گذارد. هرچه که بیش‌تر به این سبک طراحی نگاه می‌کنم؛ فهم منطق استفاده از آن برای من دشوارتر می‌شود.”

بر اساس تصاویر ارائه شده توسط اپل، مشخصه داینامیک آیلند به آی‌فون‌ 14 پرو امکان می‌دهد تا اعلان‌ها، یادآورها، رویدادها و سایر اطلاعات را در بلوک‌های تعاملی با اشکال مختلف نمایش دهد. در اسلایدهای ارائه شده توسط اپل همه چیز عالی به‌نظر می‌رسد. اما نحوه پشتیبانی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ثالث از این قابلیت کماکان به‌عنوان یک سوال اساسی قابل طرح است.

رونمایی از مشخصه داینامیک آیلند در مراسم اخیر اپل 

پیش از این مشخص شد که حداقل یکی از فروشگاه‌های آی‌فون‌ 14 در چین به‌دلیل فعال‌سازی پیش از موعد دستگاه‌های فروخته شده با جریمه 30 هزار دلاری از جانب اپل مواجه خواهد شد. بنچمارک AnTuTu روی یکی از دستگاه‌های آی‌فون‌ 14 پرو مکس که از قبل فعال‌‌سازی شده بود؛ اجرا شد. در ادامه دسترسی اپلیکیشن چینی تیک‌تاک به هندست مسدود شد.

عملکرد مشخصه داینامیک آیلند در واقعیت 

اکنون فروشندگان سرگرم بررسی آی‌فون‌ 14 پرو و نمایش عملکرد داینامیک آیلند (حتی بدون فعال‌سازی دستگاه) هستند. همچنین کاربران از وزن بالای آی‌فون‌ 14 پرو مکس به‌عنوان سنگین‌ترین هندست تاریخ اپل انتقاد می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH