سامسونگ فروش هندست‌های خود در بازار روسیه را از ماه آینده آغاز می‌کند

یک رسانه روسی به نقل از خبرگزاری رویترز ادعا می‌کند که سامسونگ سرگرم بررسی امکان از سرگیری نقل و انتقال اسمارت‌فون‌های خود به بازار روسیه است. این شرکت در ماه مارس و به‌دلیل تحولات ژئوپولتیکی جاری ارسال اسمارت‌فون‌ها، تراشه‌ها و سایر محصولات خود به روسیه را متوقف کرد. اما غول کره‌ای احتمالا به‌زودی تجارت خود در این کشور را از سر خواهد گرفت.

روزنامه روسی Izvestia به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کرده که سامسونگ در حال بررسی از سرگیری ارسال اسمارت‌فون‌های خود به خرده فروشی‌های همکار و راه‌اندازی مجدد فروشگاه آنلاین رسمی خود طی ماه اکتبر است. بر اساس اعلام روزنامه روسی، سامسونگ از هرگونه اظهارنظر در خصوص این شایعات خودداری کرده است.

به‌دنبال توقف ارسال محصولات سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی، دولت روسیه با اجرای برنامه‌ای، واردات بدون مجوز از مالکان نمادهای تجاری مختلف را قانونی اعلام کرد. با این‌حال اسمارت‌فون‌های سامسونگ از اوایل تابستان تقریبا در هیچ‌کدام از فروشگاه‌های داخل روسیه قابل دسترس نبودند.

سامسونگ در سال گذشته عنوان برترین برند تولیدکننده اسمارت‌فون در روسیه را به خود اختصاص داد

پیش از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ تقریبا کنترل 30 درصد از بازار اسمارت‌فون روسیه را در اختیار داشت. بدین‌ترتیب سهم برند کره‌ای از بازار اسمارت‌فون روسیه در مقایسه با رقبایی نظیر شیائومی و اپل به‌مراتب بیش‌تر بود. با این‌حال تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در روسیه طی 3 ماهه دوم امسال در مقایسه با دوره 3 ماهه گذشته 30 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح طی مدت 10 سال گذشته رسید.

میزان تقاضا برای اسمارت‌فون احتمالا تا مدتی به‌طور کامل بهبود نخواهد یافت. با این‌حال میزان صحت و سقم این گزارش و تصمیم سامسونگ مبنی بر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود در روسیه طی ماه آینده میلادی تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد. با فرض صحت این گزارش جالب خواهد بود که ببینیم آیا سایر شرکت‌های تولیدکننده نیز مسیر مشابهی را دنبال نموده و همانند سامسونگ فعالیت تجاری خود در خاک روسیه را طی ماه اکتبر از سرگیری خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH