ال‌جی در رقابت تولید نمایشگر برای آی‌فون‌ 14 پرو از سامسونگ شکست خورد

نخستین کالبدشکافی اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون‌ 14 اپل تائید کرد که این گجت‌ها از حافظه‌های فلش ساخت شرکت‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ اما در خصوص پنل‌های نمایشگر، وضعیت تا حدودی متفاوت است.

بر اساس اعلام وبسایت The Elec، پنل‌های نمایشگر گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس اپل به‌صورت انحصاری توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ تامین می‌شوند. اپل برای تامین پنل‌های مورد نیاز این هندست‌ها با هیچ تولیدکننده دیگری همکاری نکرده است. این در حالیست که کمپانی آمریکایی هر ساله تلاش می‌کند تا به منابع مورد استفاده خود تنوع بخشیده و فهرست شرکت‌های طرف قرارداد در زنجیره تامین را گسترش دهد.

بر اساس گزارش برخی افراد آگاه، یک شرکت کره‌ای دیگر با نام ال‌جی نیز مایل به تولید پنل‌های نمایشگر LTPO OLED با بریدگی داینامیک آیلند برای آی‌فون‌ 14 پرو مکس بوده است؛ اما اپل به‌دلیل وجود مشکلات کیفی از به‌کارگیری این پنل‌ها صرفنظر کرده است. با این‌حال قرار نیست ال‌جی تسلیم شود. این شرکت پیش‌تر تعدادی از مشکلات را برطرف کرده و پس از آن نمونه‌های اولیه جدید را جهت تست به آزمایشگاه‌های اپل ارسال کرده است. بر اساس اعلام برخی منابع، غول کوپرتینویی تا 2 هفته دیگر در رابطه با استفاده از این پنل‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

چنان‌‌چه نمونه‌های جدید پنل‌های تولید شده توسط ال‌جی موفق به دریافت تائیدیه کیفی از جانب اپل شوند؛ در این‌صورت کمپانی کره‌ای احتمالا سفارش تولید 10 میلیون پنل نمایشگر برای آی‌فون‌‌های جدید را دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH