مدیرعامل انویدیا: دوران حیات قانون مور به پایان رسیده است!

جنسون هوانگ؛ مدیرعامل انویدیا اخیرا به انتقادات پیرامون افزایش غیرمنطقی قیمت محصولات این شرکت با وجود کاهش میزان تقاضا از جانب مصرف‌کنندگان پاسخ داده است. وبسایت خبری MarketWatch طی گزارشی به بررسی اظهارات آقای هوانگ پرداخته است.

به گفته مدیرعامل انویدیا، قانون مور به پایان راه خود رسیده است. این قانون در گذشته و بر اساس مشاهدات تجربی فردی با نام گوردون مور مطرح شد. بر اساس این قانون، تعداد ترانزیستورهای مورد استفاده روی یک تراشه مدار مجتمع هر 24 ماه یکبار 2 برابر می‌شود. ریاست انویدیا مدعی شده که در حال حاضر تولیدکنندگان قادر به ارائه نوآوری و حفظ قیمت‌ها در همان سطح پیشین نخواهند بود.

به گفته آقای هوانگ، امروز قیمت یک پلیت 12 اینچی در مقایسه با روز گذشته بسیار گران‌تر است. به بیان دقیق‌تر این افزایش قیمت ابدا ناچیز به‌شمار نرفته و کاملا چشمگیر به‌نظر می‌رسد. مدیرعامل انویدیا معتقد است که توانایی قانون مور برای ارتقاء 2 برابری عملکرد بدون افزایش هزینه‌ها یا ارائه عملکردی مشابه با 50 درصد هزینه کمتر عملا به پایان رسیده است. بنابراین ایده کاهش تدریجی قیمت تراشه‌ها با گذر زمان متاسفانه دیگر اعتبار ندارد.

همچنین جنسون هوانگ خاطرنشان می‌کند که محاسبات صرفا با تراشه‌ها گره نخورده است؛ بلکه بخشی از مشکل نیز به مقوله نرم‌افزار مربوط می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH