تسلا به‌دنبال استفاده از هزاران ربات انسان‌نما در کارخانجات خود است

شرکت تسلا اخیرا فهرست مشاغل برای برنامه Tesla Bot را منتشر کرده است. بر اساس برنامه‌های مدیریتی تسلا این شرکت به‌دنبال استفاده از هزاران ربات انسان‌نما در کارخانجات خود است. این ربات‌ها برای انجام کارهای تکراری و یکنواخت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه در آینده این کارها به‌صورت خودکار انجام خواهند شد.

پیش‌تر در اوایل سال 2022 ایلان ماسک اعلام کرد که امسال شرکت تسلا عرضه محصولات جدید را به سال 2023 موکول نموده و در عوض، توسعه محصول برای ربات انسان‌نما اپتیموس (Optimus) را در اولویت قرار داده است. مدیرعامل تسلا همچنین خاطرنشان کرد که مردم هنوز به جایگاه ارزشمند ربات تسلا پی نبرده‌اند؛ اما این ربات احتمالا می‌تواند اقتصاد جهانی را به‌طور کامل متحول نماید.

کمپانی آمریکایی اعلام کرده که اولین نسخه از ربات تسلا بر روی انجام کارهای ساده و تکراری تمرکز خواهد کرد. این موضوع موجب نقش‌آفرینی مفید ربات اپتیموس در کارخانه‌ها خواهد شد. سازوکار اجرای این فرآیند به‌زودی مشخص می‌شود؛ چرا که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نخستین نمونه از ربات انسان‌نما تسلا در روز هوش مصنوعی مصادف با 30 سپتامبر (8 مهر ماه) به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

گزارشات پیش‌تر منتشر شده نیز نشان دادند که خودرو Geely Atlas در کارخانه شهر کیتا نیز با استفاده از ربات‌ها (البته نه از نوع انسان‌نما) مونتاژ خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH