کالبدشکافی اپل واچ اولترا از دشواری تعمیر این اسمارت‌واچ حکایت دارد

چندی پیش کارشناسان تیم iFixit به کالبدشکافی اسمارت‌فون جدید آی‌فون‌ 14 اپل پرداخته و دریافتند که کمپانی آمریکایی به منظور تسهیل فرآیند تعمیرات گوشی اقدام به بازطراحی چیدمان قطعات داخلی آن نموده است. بنابراین این هندست به امتیاز قابل قبول 7 از 10 در زمینه قابلیت تعمیرپذیری دست پیدا کرد.

پنل پشتی اپل واچ اولترا با استفاده از 4 پیچ در جای خود نگه داشته می‌شود؛ اما آیا این موضوع بدان معناست که تعمیر اسمارت‌واچ جدید 800 دلاری اپل کار ساده‌ای خواهد بود؟ پاسخ این سوال منفی است. تیم iFixit به منظور نمایش چالش‌های تعمیر اپل واچ اولترا اقدام به انتشار ویدیویی نموده است.

این موضوع تا حدی اجتناب‌ناپذیر است. اپل واچ اولترا از خاصیت ضد آب تا ارتفاع 100 متری برخوردار بوده و کاربران می‌توانند آن‌را تا عمق 40 متری (130 فوتی) داخل آب فرو ببرند. چنین سطحی از مقاومت در برابر آب مستلزم استفاده از یک عایق رطوبتی قدرتمند با مهر و موم واقعا مناسب است. بنابراین در صورت جداسازی پنل پشتی اسمارت‌واچ بایستی از مهر و موم جدید استفاده کرده و از عایق‌بندی مطلوب این قسمت اطمینان حاصل نمایید.

بخش دیگری از مشکل به مقوله طراحی مربوط می‌شود. باتری ساعت از قسمت پشتی قابل دسترس نیست و برای تعویض آن بایستی نمایشگر را از جای خود جدا کرد. این موضوع در خصوص اپل واچ سری 7 نیز صدق می‌کند. اما اپل واچ اولترا دارای نمایشگری تخت است و بدنه فلزی آن به منظور محافظت از نمایشگر دارای لبه‌هایی برجسته است. این پدیده موجب می‌شود تا جداسازی نمایشگر به شکل سالم و بدون ایجاد شکستگی در آن امری بسیار دشوار باشد.

 

اپل واچ اولترا در مقایسه با اپل واچ سری 8 از باتری و اسپیکر با اندازه بزرگ‌تر برخوردار است 

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که تعمیرات اپل واچ اولترا تا چه اندازه هزینه خواهد داشت؟ با بررسی اطلاعات منتشر شده توسط کانال‌های رسمی اپل می‌توان دریافت که هزینه تعویض باتری برابر با 100 دلار خواهد بود. همچنین تعمیرات سایر قسمت‌ها از جمله صفحه‌نمایش شکسته 500 دلار هزینه داشته و این رقم برای مشترکین سرویس +AppleCare برابر با 80 دلار خواهد بود.

تیم iFixit به منظور راهنمایی کاربرانی که شخصا مایل به تعمیر اپل واچ خود هستند؛ اقدام به انتشار راهنمای تعویض نمایشگر و باتری نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH