فیلتر کالاف دیوتی موبایل و بازی آنلاین

تیغ فیلترینگ به بازی‌های آنلاین رسید: کال‌آف‌دیوتی، فورتنایت، CS:GO و DotA 2!

بنا بر گزارشات و تست خود آی‌تی‌رسان، بازی های آنلاین محبوب قربانی جدید فیلترینگ هستند و کالاف دیوتی موبایل، فورتنایت، CS:GO و دوتا 2 فیلتر شدند!

پس از اختلالات گسترده اینترنت در پی اتفاقات اخیر کشور، اتفاقی که همه فکر می‌کردند رخ بدهد، افتاد و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف خارجی، فیلتر شدند.

بعد از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ که مانند سایر پلتفرم‌های ارتباطی خیلی از دسترس خارج شدن آن‌ها بعید نبود، نوبت به بازی‌های آنلاین رسید!

اولین بازی آنلاین که خبر فیلتر شدن آن منتشر شد، بازی محبوب قدیمی، Clash of Clans، بود! با توجه به کاهش چشم‌گیر محبوبیت بازی کلش آو کلنز در سال‌های اخیر و کاربران بسیار کم آن، این اتفاق بسیار عجیب به نظر می‌رسید و دستمایه طنز برخی کاربران شد.

قربانیان جدید فیلتر بازی های آنلاین: کالاف دیوتی موبایل، فورتنایت، CS:GO و دوتا 2!

اکنون پس از گذشت چندین روز از شروع اختلالات گسترده اینترنت، ملی شدن اینترنت همراه در ساعاتی مشخص و فیلتر شدن سرویس‌ها و سایت‌های مختلف، بازی های آنلاین محبوب جدیدی به لیست قربانیان فیلترینگ اضافه شده‌اند.

طبق گزارشات، کالاف دیوتی موبایل، امروز مصادف با جمعه هشتم مهر ماه 1401، اولین بازی آنلاین محبوبی بود که فیلتر شد. علاوه بر گیمرها، حتی کسانی که گیمر نیستند هم از انجام این بازی لذت می‌بردند و به نوعی می‌توان این بازی را شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازی موبایل آنلاین در ایران دانست. طبق گزارشات، کالاف دیوتی موبایل هنوز روی چند ISP معدود، قابل دسترس است.

در فاصله چندین دقیقه پس از خبر قبلی، گزارش فیلتر شدن بازی فورتنایت هم منتشر شد و پس از آن، دو بازی محبوب Valve در پلتفرم Steam، یعنی CS:GO (کانتر استرایک گلوبال آفنسیو) و دوتا 2! دسترسی به خود پلتفرم استیم و بازی‌های تحت آن هم گویا با مشکلاتی مواجه شده است و کاربران نمی‌توانند به بازی‌های خود دسترسی داشته باشند.

ما این بازی‌ها را به شخصه امتحان کردیم تا از صحت اخبار مطلع شویم، که مشخص شد این بازی‌ها واقعاً فیلتر هستند! در تصویر زیر می‌توانید اسکرین‌شات مربوط به بازی دوتا 2 را ببینید که در قسمت پیدا کردن بازی، به هیچ سروری نمی‌توانید متصل شوید.

فیلتر شدن دوتا 2 بازی آنلاین

رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ که در گرو یک شرط عجیب و غریب و به نظر غیرممکن قرار گرفت. حال باید ببینیم فیلتر بازی های آنلاین محبوب به کجا خواهد رسید و آیا این محدودیت دائمی خواهد بود یا خیر. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، در خصوص فیلترینگ می‌گوید: ما تصمیم‌گیرنده نیستیم! 

اگر شما هم در تجربه کالاف دیوتی موبایل، فورتنایت، CS:GO، دوتا 2 و یا هر بازی آنلاین دیگری با مشکل فیلتر بودن آن‌ها مواجه شدید، در بخش نظرات اعلام کنید؛ اگر هم خودتان یا اطرافیانتان همچنان به راحتی به این بازی‌ها دسترسی دارید، با ما درمیان بگذارید.

5 در مورد “تیغ فیلترینگ به بازی‌های آنلاین رسید: کال‌آف‌دیوتی، فورتنایت، CS:GO و DotA 2!”

  1. خب با سابقه های دوتا میدونن قبلا هم اینطور شده و مقطعی و گذرا هست حتی خود سایت فیلترینگ هم قطع شده .
    دوستان عزیز چون خیلی راحت زندگی میکنیم خبر نداریم الان تو وسط جنگ هستیم بخصوص از نوع نرم ! واسه همین هی اونا هک میکنن اینا فیلتر میکنن :)))))
    خلاصش یکم صبر کنید دوتا بازی نکنید ببینید چند روز بدون اعتیاد چطور میگذره »))))))

  2. تفریح جوونا الان چی باید باشه؟ چیکار میتونن بکنن؟ برن هفت سنگ بازی کنن؟ کسی که 60 هزار ساعت پایه دوتا گذاشته، حالا که چیزی بلده باید قطع بشه چون یه دفعه چون آقایون معلوم نیست چه فکری کردن فیلتر کردن؟ از حقوق مصرف کننده کدوم بی شعوری تو این مملکت دفاع می کنه؟

  3. چه *** پس تصمیم گیرنده س؟ وزیر دقیقا کارت چیه؟ تو سربازم نیستی جه برسه وزیر
    وزیری که اصلی ترین کارش گسترش ارتباطه همش در حال قطع کردنه که وزیر نیست !!
    لطفا اینقدر عصبانی نکنید مردم رو میخواید هرج و مرج پیش بیارید ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH