آنچه از رویداد آخر هفته گوگل انتظار داریم؛ پیکسل 7 و پیکسل واچ محصولات قابل انتظار گوگل

رویداد پاییزه گوگل محل ارائه معرفی محصولات سخت‌افزاری این شرکت است، گوگل قول داده که امسال مراسمش پربار باشد یعنی به جز گوشی جدید گوگل پیکسل 7 محصول جذاب دیگری به نام پیکسل واچ که اولین ساعت هوشمند گوگل خواهد بود و حتی دیگر محصولات در این مراسم رونمایی می‌شوند. این مراسم در ششم اکتبر یعنی پنجشنبه 14 مهر ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.

محور اصلی رویداد پاییزه گوگل، معرفی دو تلفن هوشمند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو است، دو مدلی که در رویداد توسعه‌دهندگان گوگل در بهار، به آن‌ها اشاره شد و به نظر می‌رسد نسخه‌های آپدیت شده خانواده پیکسل 6 باشند و قرار نیست به طور کامل با یک مدل جدید با طراحی متفاوت طرف باشیم.

بر اساس شایعات سری جدید پیکسل تفاوت چندانی نسبت به مدل‌های قبلی ندارند و تفاوت در برخی جزئیات است.

گوگل در این سری به جای آن که بخواهد طراحی کلی گوشی‌ها را تغییر دهد به سراغ برخی از نقاط ضعف سری پیکسل 6 رفته و آن‌ها را برطرف کرده است.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

طراحی گوگل پیکسل 7، تقریباً همان گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو است. تفاوت پیکسل 7 نسبت به نسل قبلی خود، علاوه بر سایز کوچک‌تر، داشتن یک دوربین کم‌تر است که به نظر تصمیمی برای کاهش هزینه تلقی می‌شود.

یک فریم آلومینیومی بسیار باریک و بار ( نوار افقی متمایز ماژول دوربین) پشت گوشی، از اولین اطلاعاتی هستند که ما از سری پیکسل 7 به دست آوردیم و به نظر می‌رسد طراحی این مدل در عین حال که شباهت زیادی به سری پیکسل 6 دارد اما بهبود پیدا کرده است.

همچنین تراشه Tensor G2 به عنوان پردازنده بهبود یافته این مدل توانایی افزایش کارایی و بازدهی در بخش مدیا، تشخیص صدا و دیگر وظایف را دارد، این مدل با اندروید 13 به بازار می‌آید.

همانند مدل پیکسل 6، در پشت مدل پیکسل 7 دو دوربین اصلی خواهیم دید البته مدل پرو دارای سه دوربین اصلی است. اما چه نوع انتظاری از بازدهی این مدل‌ها داریم؟

طبق انتظار مدل اصلی همانند پیکسل 6 با 8 گیگابایت رم و حافظه 128 گیگابایت به بازار خواهد آمد، همچنین بررسی‌های پس از عرضه این مدل مشخص کرده که پردازنده تراشه Tensor G2 به جز بهبودهایی که در زمینه گرافیک، بهره‌وری انرژی و سرعت ساعت دارد، تغییر قابل توجه دیگری نسبت به مدل سال قبل ندارد، یعنی نباید انتظار داشته باشید که قدرت پردازشی سری پیکسل با پردازنده جدید نسبت به سال قبل بهبود چشمگیری داشته باشد، بلکه بازدهی آن در برخی از موارد بهبود پیدا کرده است.

برخی از کارشناسان اعلام کرده‌اند در بخش دوربین نیز نباید شاهد پیشرفت قابل توجهی باشیم و تقریبا کلیت عملکرد دوربین سری پیکسل نسبت به مدل سال قبل بی‌تغییر باقی مانده است. به این ترتیب گوگل پیکسل 7 نسبت به نسل قبل یعنی سری پیکسل 6 تغییر چندانی ندارد اما تفاوت میان این سری و مدل‌های قدیم مانند پیکسل 5 بسیار زیاد است و اگر مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی را دارید، می‌تواند به تغییر و بروزرسانی پیکسل خود فکر کنید، زیرا ارزشش را دارد.

اما مهم‌ترین خبر همان بخشی است که کاملا بدون تغییر باقی مانده، قیمت‌ها مانند سال گذشته از 599 و 899 دلار آغاز می‌شوند که این دو مدل را به ارزان‌ترین پرچمداران بازار تبدیل خواهد کرد اما از طرفی قدرت و عملکرد آن‌ها با سری گلکسی S سامسونگ یا آیفون‌های اپل قابل مقایسه نیست، به این ترتیب پرچمداران گوگل بیش از آن که واقعا پرچمدار باشند، مدل‌های بالارده با امکانات خوب و قیمت مناسب هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: تماشا کنید: تیزر تبلیغاتی گوگل از طراحی گوشی گوگل پیکسل 7 + قیمت

زمان عرضه گوگل پیکسل‌های جدید مشخص نیست و در رویداد آن مشخص می‌شود اما به نظر می‌رسد فروش و عرضه از اواخر اکتبر آغاز شود.

بر اساس تمام شایعات و اخباری که در خصوص دو مدل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو وجود دارد، مشخصات این دو مدل احتمالا مطابق تصویر پایین خواهد بود.

گوگل پیکسل واچ

در این روزها اخبار زیادی از مشخصات و قابلیت‌های پیکسل واچ گوگل به گوش می‌رسد، این مدل جدید حتی از نظر اهمیت بیشتر از گوشی‌های سری پیکسل 7 مورد توجه قرار گرفته است، زیرا گوگل می‌خواهد یک خط تولید جدید به شرکت خود اضافه کند و وارد بازار رقابتی ساعت‌های هوشمند شود.

گوگل پیکسل واچ می‌تواند محل خودنمایی و درخشش Wear OS 3 باشد، هماهنگی میان سنسورهای سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری و استفاده ساده و روان از یک ساعت هوشمند با طراحی مناسبی که دارد، همگی جزوی از نقاط قوت آن هستند.

در پیکسل واچ تمرکز بر روی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که در زندگی روزمره کاربرد دارد، ردگیری و پایش فعالیت‌های ورزشی و سلامت یکی از این موارد است که در پیکسل واچ به آن توجه شده است.

این ساعت با ظاهر ساده و شیک و دکمه چرخ‌دنده‌ای شکل بزرگی که دارد، ما را به یاد اپل واچ‌ می‌اندازد اما همانند دیگر ساعت‌هایی که از Wear OS 3 با نمایشگر دایره‌ای شکل طراحی شده و به بازار خواهد آمد.

تاکنون اطلاعات زیادی از این ساعت فاش نشده است اما مواری مانند پایش ضربان قلب، اکسیژن خون و ECG که در دیگر مدل‌های در این سطح وجود دارد را در ساعت گوگل نیز خواهیم یافت.

اطلاعاتی در سایت 9to5Google آمده که بر اساس آن در این ساعت به جای استفاده از تراشه Tensor، از تراشه اگزینوس شرکت سامسونگ استفاده شده است، البته این ساعت احتمالا از دو گیگابایت رم بهره می‌برد، این در حالی است که گلکسی واچ تنها 1.5 گیگابایت رم دارد. از دیگر مشخصاتی که می‌توان برای پیکسل واچ پیش‌بینی کرد، 32 گیگابایت حافظه داخلی و شارژدهی باتری مناسب خواهد بود.

کد‌های فاش شده از آخرین تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد نسخه جدید دستیار صوتی را در پیکسل واچ استفاده کند، این اتفاقی هیجان انگیز خواهد بود ولی باید دید که چه مشخصات و قابلیت‌هایی برای دستیار صوتی این ساعت در نظر گرفته شده است.

این ساعت نیز به احتمال فراوان در انتهای اکتبر به بازار می‌آید، برخی منابع قیمت اولیه پیکسل واچ را 350 دلار اعلام کردند، در حالی که نسخه دیتا 400 دلار قیمت دارد. به این ترتیب پیکسل واچ به طرز قابل توجهی از گلکسی واچ 5 با قیمت 280 دلار گران‌تر است، همچنین قیمت آن به قیمت اپل واچ سری 8 با قیمت 399 دلار نزدیک است.

تاکنون اطلاعات قابل اتکایی در خصوص عرضه دیگر محصولات سخت‌افزاری در این رویداد منتشر نشده است، با این وجود نمی‌توان کتمان کرد که گوگل قصد دارد در سال 2023 تبلت خود را به بازار عرضه کند و شاید در این رویداد اطلاعاتی از این تبلت اعلام شود. ضمن این که گوگل بر روی گوشی پیکسل تاشو خود نیز مدتی‌ست که کار می‌کند و با وجود آنکه بعید است اما شاید رونمایی از تاشو جدید این شرکت یک سورپرایز از طرف گوگل باشد.

به این ترتیب اصلی‌ترین دستگاه‌هایی که در رویداد پاییزه گوگل منتظر آن‌ها هستیم، سری جدید گوگل پیکسل و پیکسل واچ هستند و به نظر می‌رسد گوگل همین دو محصول را در رویداد خود معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH