ایلان ماسک بار دیگر درخواست خریداری توئیتر را مطرح کرد!

بر اساس گزارش وبسایت TechCrunch به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک؛ میلیاردر مشهور بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، توئیتر را خریداری خواهد کرد. مدیرعامل شرکت تسلا پیش از این پیشنهاد خریداری توییتر را مطرح کرده و در ادامه برای انصراف از آن تمام تلاش خود را به کار بست. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که وی برای رهایی از این مخمصه هیچ راهی پیدا نکرده و رقم پیشنهادی اولیه آقای ماسک یعنی 54.20 دلار در ازای هر سهم بالاخره نهایی شده است.

ایلان ماسک تصمیم خود برای خریداری توئیتر را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده ثبت کرد و فرآیند فروش را در مسیری قرار داد که بازگشت از آن به آسانی امکان‌پذیر نیست. پیش از ثبت این مدارک، پرونده حقوقی توئیتر و ایلان ماسک در نوبت رسیدگی توسط دادگاه قرار داشت. آقای ماسک در ابتدا پیشنهاد خریداری توئیتر را مطرح کرد و در ادامه تلاش کرد تا از این معامله عقب‌نشینی کند.

توجیه ماسک برای اتخاذ چنین تصمیمی این بود که به باور وی 20 درصد از کاربران توئیتر فاقد هویت حقیقی بوده و به بیان دقیق‌تر ربات هستند. ایلان ماسک برای اثبات ادعای خود هیچ‌گونه مدرک خاصی را ارائه نکرد. در عین‌حال توئیتر مدعی شد که ربات‌ها حداکثر 5 درصد از جمعیت کاربران این رسانه اجتماعی را تشکیل می‌دهند. این رقم اگرچه کماکان زیاد است؛ اما حداقل به اندازه اظهارات ایلان ماسک ناخوشایند به‌نظر نمی‌رسد.

بر اساس مفاد اولیه قرارداد، توئیتر می‌تواند از آقای ماسک شکایت کرده و وی را وادار به تکمیل فرآیند خرید کند. تا پیش از صبح امروز، ایلان ماسک در مسیر مراجعه به دادگاه و تلاش برای رهایی از آن قرار داشت. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که شرایط اخیرا تا حدی دستخوش تغییر شده است؛ چرا که اکنون اسناد مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شده است. بر این اساس قیمت‌گذاری 54.20 دلاری برای هر سهم دقیقا همان چیزی است که ایلان ماسک پیش از به‌راه انداختن جنجال حقوقی به توئیتر پیشنهاد داده بود. بنابراین می‌توان توئیتر را به‌عنوان برنده این جنجال حقوقی معرفی کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ پس از اعلام این خبر، قیمت سهام توئیتر افزایش پیدا کرد. در زمان انتشار این خبر قیمت هر سهم توئیتر به 51.88 دلار رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با ارزش 43.84 دلاری هر سهم طی روز گذشته جهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH