مشخصات فنی تراشه اسنپ‌دراگون 7 پلاس نسل 1 کوالکام اعلام شد

کوالکام سرگرم آماده‌سازی یک پلتفرم منحصربه‌فرد برای محصولات میان‌رده است. این تراشه اسنپ‌دراگون 7 پلاس نسل 1 نامگذاری شده و از CPU با طراحی 3 خوشه‌ای استفاده خواهد کرد. به بیان دقیق‌تر این تراشه نخستین نیمه‌هادی از سری 7 اسنپ‌دراگون با طراحی 3 خوشه‌ای برای CPU به‌شمار می‌رود.

یک دست‌اندرکار حوزه صنعت با نام رولاند کوانت ادعا کرده که این تراشه از 1 هسته اصلی، 3 هسته بزرگ و 4 هسته پردازشی کوچک تشکیل خواهد شد. خوشه‌های اول و دوم با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی فعالیت خواهند کرد؛ در حالی‌که خوشه سوم از فرکانس 1.8 گیگاهرتزی برخوردار خواهد بود. نام این هسته‌ها هنوز اعلام نشده است؛ اما تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 از هسته‌های پردازشی کورتکس A710 و کورتکس A510 استفاده می‌کند. بنابراین پلتفرم به‌روزرسانی شده نیز احتمالا از هسته‌های مشابهی استفاده خواهد کرد.

با این‌حال ابهامات در خصوص ماهیت خوشه تک هسته‌ای کماکان به قوت خود باقی هستند. با توجه به کلاس این پلتفرم، هسته پردازشی مورد اشاره احتمالا از نوع کورتکس A710 یا نمونه جدیدتر کورتکس A715 خواهد بود.

به هرحال شایان به ذکر است که هم‌اکنون عملا هیچ یک از اسمارت‌فون‌های موجود در بازار از تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 استفاده نمی‌کنند و دلیل این موضوع نیز هنوز مشخص نیست. در حال حاضر روشن نیست که تراشه جدید در چه حوزه‌هایی ارتقاء خواهد یافت. بنابراین کلیه موارد اعلام شده صرفا در حد گمانه‌زنی هستند.

رولاند کوانت پیش‌تر و قبل از معرفی رسمی دوربین‌های GoPro 9 Black و GoPro 10 Black مشخصات و قیمت‌گذاری آنها را به‌طور کامل تشریح کرد. همچنین وی پیش‌تر رندرهای دقیقی از اسمارت‌فون‌های مختلف از جمله نوکیا G21، شیائومی Mi A3، شیائومی Mi 9T و سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را منتشر نموده است.

1 در مورد “مشخصات فنی تراشه اسنپ‌دراگون 7 پلاس نسل 1 کوالکام اعلام شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH