MOTO G72

جدیدترین گوشی میان رده موتورولا از قابلیت 5G پشتیبانی نمی‌کند!

موتورلا بالاخره بعد از صرف زمان و منابع بسیار برای گسترش سری Edge، دوباره به سری G رو آورده است. اینبار با Moto G72!

Moto G72، یکی از صد‌ها عضو سری G که در چند سال اخیر رونمایی شده است، و دقیقاً مانند اکثر گزینه‌های مقرون به صرفه مورتورلا، این پسر بد 6.55 اینچی نیز قصد دارد تا با ارائه ارزش خریدی بالا در کنار قیمتی مقرون به صرفه، از دیگر میان‌ رده‌های بازار متمایز به نظر برسد.

Moto G72 فعلا فقط در هند رونمایی شده و قیمت آن 18999 روپیه اعلام شده است (کمی بیش از 230 دلار). البته لازم به ذکر است که با توجه به سیاست‌هایی که قبلا از موتورلا دیده‌ایم، این تبدیل واحد‌ها ارزشی ندارند و باید منتظر رونمایی آن در ایالات متحده بمانیم.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال حاضر هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند، جز اینکه با حسادت وب سایت Flipkart را مشاهده کنند، زیرا غول تجارت الکترونیک هندی شروع به فروش Moto G72 در دو رنگ Meteorite Black و Polar Blue کرده است. با این وجود، حتی خود هندی ها هم تنها قادر به خرید نسخه 128 گیگابایتی با 6 گیگ رم هستند. و خب، ما هم که ایرانی هستیم و تکلیفمان مشخص است.

صفحه نمایشی جذاب و خیره کننده!

اگر با این مقدار حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی تحت تأثیر قرار نگرفته‌اید، شاید با دیدن این صفحه‌نمایش 120 هرتزی نرم pOLED و دوربین 108 مگاپیکسلی نظرتان را عوض کنید. بدون شک این اولین صفحه نمایش موبایل در هند با فناوری 10 بیتی و پشتیبانی از یک میلیارد رنگ است. در حالی که آن دوربین 108 مگاپیکسلی نیز نوید عکس‌هایی فوق العاده واضح و روشن را می‌دهد. این دوربین همچنین از فناوری Ultra Pixel با ترکیب پیکسلی 9 در 1 بهره می‌برد، این به معنی عکس‌هایی فوق‌العاده پر جزئیات، بزرگ و با کیفیت است.

واضح است در نظر گرفتن این قیمتی برای چنین مشخصات چشم‌گیری منطقی نیست، و این یعنی که موتورولا برای کم کردن قیمت این دستگاه مجبور شده قید چند ویژگی کلیدی را بزند.

از پردازنده مدیاتک تا عدم پشتیبانی از 5G

احتمالاً بزرگترین مشکلی که خریداران این گوشی باید با آن دست و پنجه نرم کنند، عدم پشتیبانی از 5G است، که برای گوشی‌های میان رده موتورلا عدم وجود آن بسیار محسوس است. به همین منظور، موتورلا در Moto G72 پردازنده MediaTek Helio G99 را تعبیه کرده است که به طور خاص برای دستگا‌های 4G LTE طراحی و تولید می‌شود.

نکته قابل توجه وجود یک باتری سنگین 5000 میلی آمپر ساعتی در این گوشی است که با وجود این چیپست 6 نانومتری مقرون به صرفه، بدون شک باید شاهد یکی از بهترین میان رده‌های بازار از نظر طول عمر باتری باشیم، اگرچه عجیب است که موتورولا هیچ ادعایی برای طول عمر باتری این گوشی نکرده است.

به طور کلی می‌توان گفت پشتیبانی نرم‌افزاری موتورلا از محصولاتش قابل قبول است ولی عالی نیست. به این صورت که شما تا سه سال به صورت مکرر پچ‌های امنیتی دریافت می‌کنید، ولی بعد از سه سال دیگر هیچ خبری نیست.

از طرف دیگر، جعبه گوشی شامل یک شارژر 33 واتی TurboPower به اضافه کابل USB Type-C و پوشش محافظ آن می‌شود. Moto G72 همچنین از یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسلات کارت microSD بهره می‌برد (این نکته مثبتی برای این گوشی در برابر رقبا محسوب می‌شود).

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور ثانویه 8 و 2 مگاپیکسلی در پشت، و همچنین حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، گواهی IP52 و بلندگوهای استریو دوگانه اشاره کرد. همین امر در مورد طراحی آن نیز صدق می‌کند.

برای جمع‌بندی هم که شده باید به این نکته اشاره کنم که اگر پشتیبانی گوشی از 5G برایتان اهمیت زیادی ندارد، می‌توانید Moto G72 را یک گزینه مقدور و به صرفه برای خرید در نظر بگیرید. در غیر این صورت، می‌توانید دیگر گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار که از قابلیت 5G پشتیبانی می‌کنند را خریداری کنید.

برای آشنا شدن با بهترین گوشی‌های 5G بازار، این راهنما را نیز بخوانید : معرفی بهترین گوشی‌های 5G بازار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH