معرفی بهترین گوشی‌های 5G بازار

اگر قصد خرید گوشی 5G دارید، در این مقاله بهترین گوشی‌های 5G بازار از برندهای مختلف و در بازه‌های قیمتی متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد.

کسانی که به دنبال خرید یک تلفن همراه جدید هستند با مدل‌های جدید در بازار مواجه می‌شوند که تصمیم‌گیری برای خرید یکی از آن‌ها دشوار است، جدا از تفاوت نام برند، تفاوت سخت‌افزار، طراحی و کارایی مدل‌های موجود در بازار، در چند سال اخیر یک ویژگی جدید به گوشی‌ها اضافه شده که به تنوع مدل‌های عرضه شده به بازار کمک کرده است.

گوشی‌های 5G را می‌توان عضو جدیدی از بازار موبایل دانست که از حدود 4 سال پیش در مدل‌های پرچمدار و حالا در مدل‌های میان‌رده دیده می‌شوند. عمر گوشی‌های 5G با گوشی‌های تاشو تقریبا برابر است، اگر گوشی‌های تاشو را عضو جدید از بازار می‌دانید، گوشی‌های 5G هم عضو جدیدی به حساب می‌آیند.

گوشی‌های 5G، آینده غیرقابل انکار بازار گوشی موبایل در جهان هستند، چه بخواهید یا نه، اینترنت نسل پنجم روز به روز در جهان گسترش پیدا می‌کند و طبیعتا باید گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند نیز افزایش پیدا کنند.

براساس آمارها در سال 2021 تنها 25 درصد مردم به اینترنت 5G دسترسی داشتند و این آمار تا سال 2027 به 75 درصد می‌رسد. به همین دلیل می‌توان توجیهی برای خرید گوشی 5G در کشورهای پیشرفته جهان دانست اما در ایران اوضاع تفاوت دارد.

میزان پوشش نسل‌های مختلف ارتباطی در جهان

در ایران تعداد آنتن‌های 5G به عدد هزار نرسیده است و میزان پوشش آنقدری پایین است که هنوز آماری از آن منتشر نشده اما پیش‌بینی می‌شود که مردم ایران حداقل تا 3-4 سال آینده نیازی به گوشی 5G پیدا نکنند. با این وجود آیا خرید گوشی 5G برای ایرانی‌ها کار درستی است؟

آیا باید گوشی 5G بخریم؟

در این بخش باید به بررسی گوشی‌های 5G در بازار بپردازیم. بر اساس مدل‌هایی که در بازار جهان است می‌توان گوشی‌های 5G را به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول مدل‌هایی هستند که در دو نسخه 4G و 5G عرضه شدند، این مدل‌ها معمولا دارای یک نسخه عادی هستند و پس از گذشت مدتی از عرضه نسخه عادی، مدل 5G همان گوشی با قیمت بیشتر و بعضا امکانات ضعیف‌تر به بازار می‌آید.

در این مدل‌ها پشتیبانی از 5G یک ویژگی پیشرفته محسوب می‌شود، برای همین موضوع چون کمپانی سازنده تلاش می‌کند که قیمت گوشی را پایین نگهدارد، از کیفیت سایر مشخصات گوشی مانند نمایشگر یا دوربین می‌کاهد تا هزینه اضافی استفاده از پردازنده 5G جبران شود.

به این جدول نگاهی بیندازید:

نام
گلکسی A32 5G
گلکسی A32 4G
گلکسی A22 5G
گلکسی A22 4G
نمایشگر
 6.5 اینچ – تی‌اف‌تی
 6.4 اینچ – سوپرامولد 90 هرتز
 6.6 اینچ – تی‌اف‌تی 90 هرتز
 6.4 اینچ – سوپرامولد 90 هرتز
پردازنده
دیمنسیتی 720
مدیاتک هلیو G80
مدیاتک دیمنسیتی 700
مدیاتک هلیو G80
دوربین اصلی
48+8+5+2 مگاپیکسل
64+8+5+5 مگاپیکسل
48+5+2 مگاپیکسل
48+8+2+2 مگاپیکسل
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
20 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل
13 مگاپیکسل
باتری
5 هزار میلی‌آمپرساعت
5 هزار میلی‌آمپرساعت
5 هزار میلی‌آمپرساعت
5 هزار میلی‌آمپرساعت

 

بر اساس اطلاعاتی که مشاهده می‌کنید، وجود فناوری 5G در گوشی‌های بالا موجب شده تا کیفیت دیگر بخش‌های گوشی پایین بیاید، در این حالت خرید مدل 5G اصلا به صرفه نیست، زیرا ما در ایران پوشش اینترنت 5G نداریم و با تمرکز دولت بر روی اینترنت فیبر نوری به نظر نمی‌رسد به این زودی پوشش اینترنت 5G مقداری باشد که برای اکثریت مردم مورد استفاده قرار گیرد، به این ترتیب اگر می‌خواهید برای خرید گوشی 5G، یک مدل با سخت‌افزار ضعیف‌تر نسبت به رقبایش بگیرید، چنین کاری اصلا به صرفه نیست.

این مطلب را نیز بخوانید: آیا گوشی‌های ۵G ارزش خرید دارند؟

اما مدل دوم گوشی‌های 5G آن‌هایی هستند که بدون کاهش کیفیت دیگر بخش‌های سخت‌افزاری با پردازنده 5G به بازار آمده‌اند، تعداد این مدل‌ها در سال جدید بیشتر شده و در بازار میان‌رده می‌توان مدل‌هایی را نام برد که هم از 5G پشتیبانی می‌کنند و هم ارزش خرید بالایی دارند. ما در ادامه بهترین گوشی های 5G که در این دسته قرار می‌گیرند و پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را خریداری کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

دسته سوم هم گوشی‌های پرچمدار هستند که طبیعتا به جدیدترین تکنولوژی روز مجهز هستند و با پردازنده‌های 5G به بازار آمده‌اند، درواقع برای خرید پرچمداران جدید حق انتخابی میان مدل‌های 5G و غیره ندارید و با پولی که می‌پردازید گوشی 5G خریداری می‌کنید.

ناگفته نماند در این مقاله بهترین گوشی های 5G بازار معرفی شده‌اند، اما در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

در گذشته بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان، بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان، بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان، بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان، بهترین گوشی سامسونگ و بهترین گوشی های شیائومی را به شما معرفی کردیم.

با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه مقاله و معرفی بهترین گوشی های 5G بازار همراه آی‌تی‌رسان باشید:

سامسونگ گلکسی A33 5G

ارزان‌ترین گوشی 5G به صرفه که یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار هم محسوب می‌شود، گلکسی A33 نام دارد. البته مدل‌های ارزان‌تر از گلکسی A33 را هم در بازار داریم اما این مدل‌ها با توجه به رقبای 4G که دارند اصلا ارزش خرید ندارند و بهتر است به سراغ آن مدل‌ها نروید.

اما اگر یک گوشی 5G خوب می‌خواهید که در رده خود بهترین کیفیت را ارائه دهد، می‌توانید به سراغ گلکسی A33 بروید. این مدل طراحی بسیار خوبی دارد و ضد آب است، در رده قیمت گلکسی A33 هیچ مدل ضد آب دیگری پیدا نخواهید کرد.

بهترین گوشی 8 میلیون

این گوشی با تراشه اگزینوس 1280 به بازار آمده که از 5G پشتیبانی می‌کند، این تراشه هرچند بهترین در رده خود نیست اما از پس اجرای انواع اپلیکیشن و بازی نیمه سنگین بر می‌آید و کار راه‌انداز است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، نمایشگر سوپرامولد 90 هرتز و باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گلکسی A33 5G:

  • نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپرامولد ۹۰ هرتز
  • پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰
  • رم 4، 6 و 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه ۴۸+۸+۵+۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۱۳مگاپیکسل
  • اندروید ۱۲
  • باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

پوکو X4 پرو 5G

شیائومی چند مدل 5G میان‌ر‌‌ده دارد که اکثرا برای بازار چین مناسب هستند، این مدل‌ها از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند اما امکانات جذاب آن‌ها مانند دوربین و نمایشگری که دارند ضعیف‌تر از دیگر رقبا است.

یکی از بهترین گوشی های 5G میان‌رده، شیائومی پوکو X4 پرو است که علاوه بر امکانات مناسب، از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند. این مدل به نمایشگر امولد 120 هرتزی مجهز شده که در رده خود کیفیت بسیار بالایی دارد، دوربین اصلی این مدل 108 مگاپیکسلی است که البته در حد دوربین دیگر میان‌رده‌های بازار کیفیت دارد و نباید نام 108 مگاپیکسلی شما را فریب دهد.

بهترین گوشی 8 میلیون

اما پوکو در این مدل از تراشه اسنپدراگون 695 استفاده کرده که از 5G پشتیبانی می‌کند و در عین حال یک تراشه قدرتمند برای گوشی‌های میان‌رده است. این تراشه به همراه 6 یا 8 گیگابایت رم از پس تمام‌ کارهای روزانه و نیمه‌سنگین بر می‌آید. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این مدل باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی آن است که از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و در عرض 40 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی پوکو X4 پرو 5G:

  • نمایشگر ۶.۶ اینچی امولد ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵
  • رم ۶ گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
  • اندروید ۱۱
  • باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر ۶۷ واتی

ردمی نوت 11 پرو 5G

می‌توان گفت که ردمی نوت 11 پرو 5G و پوکو X4 پرو دو برادر هستند. این دو مدل مشخصات نزدیکی دارند و تقریبا در یک رده قیمتی به بازار آمده‌اند و تنها برخی از مشخصات آن‌ها متفاوت است، ضمن این که طراحی این دو مدل نیز فرق دارد. شیائومی در این مدل از نمایشگر 6.6 اینچی سوپرامولد 120 هرتز استفاده کرده که با پشتیبانی از HDR10، کیفیت بسیار بالایی دارد.

این گوشی از سه دوربین بهره می‌برد که لنز اصلی آن 108 مگاپیکسلی است، دوربین سلفی نیز از لنز 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. به طور کلی دوربین‌های این مدل کیفیت بالایی دارد و برای عکاسی مناسب هستند.

در بخش باتری شاهد استفاده از باتری 5000 میلی‌آمپری هستیم که با شارژر 67 واتی کمتر از یک ساعت زمان برای سارژ لازم دارد. پردازنده اسنپدراگون 695 و اندروید 11 از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 695
  • رم 6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 108+8+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 11
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 67 واتی

سامسونگ گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G نه تنها یکی از بهترین گوشی های 5G بازار است بلکه یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ به حساب می‌آید و با وجود عرضه سری جدید خانواده گلکسی A همچنان این مدل برای خرید پیشنهاد می‌شود.

این گوشی سال گذشته به بازار آمد و کیفیت آن از نظر ساخت و سخت افزار بسیار بالاست. این مدل ضد آب است و نمایشگر سوپرامولد 120 هرتز آن با روکش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این گوشی از دوربین اصلی با لنز 64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای عکاسی بسیار مناسب هستند.

گوشی تا ۱۲ میلیون

در بخش پردازنده شاهد استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G هستیم که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و البته پردازنده بسیار قدرتمند و کارآمدی هم هست. در واقع مدل گلکسی A52s 5G یک گوشی بالارده محسوب می‌شود که به واسطه معرفی سری جدید میان‌رده‌های سامسونگ قیمت آن پایین آمده و دیگر یک میان‌رده محسوب می‌شود.

مشخصات گلکسی A52s 5G:

  • نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپرامولد ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G
  • رم در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی
  • دوربین چهارگانه ۶۴+۱۲+۵+۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
  • اندروید ۱۱
  • باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر ۱۵ واتی

شیائومی 11T

شیائومی 11T از جذاب‌ترین مدل‌هایی است که در رده قیمتی 9 تا 12 تومان (در زمان نگارش مقاله) می‌توانید پیدا کنید. این مدل ضد آب نیست اما بدنه‌اش از جنس آلومینیوم و شیشه ساخته شده که نسبت به گوشی‌های سامسونگ با بدنه پلاستیکی برتری دارد و حس خوبی به شما می‌دهد. این مدل از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و قطعا یکی از بهترین گوشی هایی است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر این مدل با پنل امولد قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد، این نمایشگر با روکش گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده و بسیار مقاوم است. شیائومی 11T تنها با رم 8 گیگابایت در بازار وجود دارد و حافظه آن از نوع پرسرعت UFS 3.1 است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات جذاب این مدل است.

بهترین گوشی 5G

شیائومی برای این مدل از تراشه دایمنسیتی 1200 استفاده کرده که علاوه بر قدرت پردازشی بسیار بالایی که دارد، از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع 67 واتی از دیگر مشخصات قابل توجه این مدل است.

شیائومی 11T پکیجی از سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و به افرادی که با گوشی کار سنگین انجام می‌دهند پیشنهاد می‌شود.

مشخصات گوشی شیائومی 11T:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد 120 هرتز
  • پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1200
  • رم  8 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 108+8+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 11
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 67 واتی

پوکو F4 GT

اگر به دنبال یک مدل گیمینگ 5G هستید، ما پوکو F4 GT را پیشنهاد می‌کنیم. مهم‌ترین ویژگی این گوشی تریگرهای گیمینگ هستند که با آن‌ها می‌توانید تجربه متفاوتی از بازی با گوشی موبایل داشته باشید. ضمن این که قیمت بسیار مناسب این گوشی با توجه به سخت‌افزار قدرتمندی که دارد آن را به یکی از بهترین گوشی های 5G بازار تبدیل کرده است.

این مدل هم از نمایشگر امولد مشهور شیائومی که قادر به نمایش یک میلیارد رنگ است بهره می‌برد. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و حافظه از نوع UFS 3.1 از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

اما جذاب‌ترین بخش این گوشی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 است که تنها در مدل‌های پرچمدار دیده می‌شود اما در این مدل با قیمت یک بالارده می‌توانید از این تراشه استفاده کنید.

باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با شارژر فوق‌سریع 120 واتی که در 17 دقیقه گوشی را شارژ می‌کند از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.

مشخصات گوشی پوکو F4 GT:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1
  • رم  8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 64+8+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 4700 میلی‌آمپرساعت با شارژر 120 واتی

سامسونگ گلکسی A73 5G

گلکسی A73 یکی از مدل‌های جذاب 5G در بازار است، این مدل از نظر مشخصات شاید از رقبایش ضعیف‌تر باشد اما بسیار خوش ساخت است و کسانی که به گوشی‌های سامسونگ علاقه دارند می‌توانند به سراغ A73 بروند.

این مدل بدنه‌ای پلاستیکی دارد اما ضد آب است و مانند گلکسی A33 درون جعبه آن هیچ شارژری وجود ندارد. نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس 120 هرتز از امکانات قابل انتظار این مدل محسوب می‌شود.

بهترین گوشی 5G

گلکسی A73 اولین گوشی غیر پرچمدار سامسونگ است که در آن از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده شده، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این مدل در کنار دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسل ماکرو و 5 مگاپیکسل تشخیص عمق، پکیجی کامل برای عکس‌برداری توسط گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گلکسی A73 یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های بالارده بازار است، سامسونگ در این مدل از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده کرده تا از نظر پردازشی انتظاری برابر با گلکسی A52s 5G از این مدل داشته باشیم.

مشخصات گلکسی A73:

  • نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 778G
  • رم 6 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه 108+12+5+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

شیائومی 11T پرو

این مدل از بهترین گوشی هایی است که شیائومی در سال 2021 وارد بازار کرد و البته از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی 11T پرو واقعا یک قاتل پرچمدار است، این مدل در تمامی بخش‌ها از جمله نمایشگر، دوربین، باتری، کیفیت ساخت و مخصوصا سخت افزار از مشخصاتی بهره می‌برد که معمولا در پرچمدارها دیده می‌شود.

این مدل طراحی زیبایی دارد، فریم آن از آلومینیوم ساخته شده و پشت گوشی شیشه‌ای است. متاسفانه 11T پرو ضد آب نیست و این مدل شاید تنها ضعف آن نسبت به رقبای سامسونگی‌اش باشد.

بهترین گوشی 5G

در جلوی گوشی نمایشگر 6.6 اینچی امولد دالبی ویژن با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ و رفرش‌ریت 120 هرتز خودنمایی می‌کند. این صفحه نمایش با محافظ گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود.

در قسمت سخت افزار شاهد استفاده از تراشه پرچمدار و قدرتمند اسنپدراگون 888 هستیم که در مدل‌هایی مانند گلکسی S21 پلاس، می 11 اولترا و زدفولد 3 به کار رفته و تراشه پرچمداران سال گذشته است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 8K و باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژر فوق‌سریع 120 واتی از دیگر مشخصات غیرقابل رقابت و برجسته شیائومی11T  پرو هستند.

مشخصات گوشی شیائومی 11T پرو:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 888
  • رم  8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 108+8+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 11
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 120 واتی

این مطلب را نیز مطالعه کنید: این گوشی‌های شیائومی را از بازار بخرید

شیائومی 12T

12T با دراختیار داشتن تراشه قدرتمند دیمنسیتی 8100 اولترا قادر به رقابت با پرچم‌داران بازار در زمینه عملکری و قدرت‌پردازشی است. مطمنا گوشی شیائومی 12T ارزش‌ خرید بالایی دارد و درصورت همخوانی با نیازهای‌تان یک گزینه بسیار مطلوب به‌شمار می‌رود.

به‌کارگیری این تراشه سبب شده تا گوشی حتی زیربار کارهای سنگین و اجرای همزمان چندین برنامه مختلف به‌شکلی روان عمل کند و تجربه‌ای بی‌نقص را برای کاربران به‌ ارمغان بیاورد. همچنین استفاده از این تراشه 6 نانومتری موجب پشتیبانی گوشی از فناوری 5G شده که احتمالا برای برخی از کاربران اهمیت زیادی دارد.

نمایشگر گوشی از نوع امولد بوده و اندازه آن 6.67 اینچ، کیفیت تصویر +FHD و نرخ‌نوسازی آن 120 هرتز است. به‌واسطه سخت‌افزار قدرتمند گوشی و نمایشگر 120 هرتزی آن، مصرف انرژی در آن طبیعتا زیاد است که این گوشی شیائومی با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خود توانسته تا حدی از عهده آن بربیاید. درصورت استفاده معمولی، باتری تا یک‌روز کامل دوام می‌آورد هرچند اگر مصرف بیشتری داشته باشید، آداپتور شارژ 120 واتی همراه‌با گوشی دراختیارتان قرار دارد تا در حدود نیم ساعت گوشی‌تان را به‌طور کامل شارژ کنید.

جذاب‌ترین ویژگی این مدل شاید دوربین 108 مگاپیکسلی آن باشد که می‌تواند تصاویر خوب و با کیفیتی را در حد و اندازه‌های یک گوشی میان‌رده بگیرد و نیازهای شما را در این زمینه برطرف سازد.

مشخصات گوشی شیائومی 12T:

  • نمایشگر 6.67 اینچی امولد
  • پردازنده دیمنسیتی 8100 اولترا
  • رم 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 108+8+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 120 وات

شیائومی 12 و 12X

شیائومی 12 و 12X دو مدل از خانواده پرچمدار جدید شیائومی هستند که با قیمت مناسب، سخت افزار قدرتمند و پشتیبانی از 5G به بازار عرضه شده‌اند و در بازه قیمتی 15 تا 20 میلیون تومان (در زمان نگارش مقاله) از بهترین گوشی های بازار به شمار می‌روند.

شیائومی 12 و 12X شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما مدل 12X در واقع نسخه ارزان‌تر از شیائومی 12 است که برخی از ویژگی‌های آن نیز ضعیف‌تر است.

بهترین گوشی 5G

هر دو مدل از ابعاد یکسان بهره می‌برند ولی وزن شیائومی 12X کمی پایین‌تر است. هر دو مدل به نمایشگر 6.2 اینچی امولد 120 هرتز با پشتیبانی از دالبی ویژن و قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ بهره می‌‍برند. همچنین هر دو مدل به دوربین اصلی سه‌گانه با دوربین‌های 50 + 13 + 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز شده‌ند که‌اند که در حد مدل‌های رقیب آن‌ها نیست اما کیفیت قابل قبولی دارند.

دیگر ویژگی یکسان این دو مدل استفاده از باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی و شارژر 67 واتی است که باتری را در 40 دقیقه کامل شارژ می‌کند.

بزرگ‌ترین تفاوت این دو مدل پردازنده آن‌ها است که مدل 12X از تراشه اسنپدراگون 870 و مدل 12 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برند، همچنین مدل ارزان‌تر به اندروید 11 و مدل اصلی به اندروید 12 مجهز شده است.

مشخصات گوشی شیائومی 12 و 12X:

  • نمایشگر 6.2 اینچی اولد 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 870 و اسنپدراگون 8 نسل 1
  • رم  8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 50+13+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اندروید 11 و 12
  • باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت با شارژر 67 واتی

سامسونگ گلکسی S21 FE

سری FE یا فن ادیشن سامسونگ یکی از بهترین بالارده‌هایی هستند که طی دو سال اخیر به بازار آمده است. این سری از سال گذشته و مدل گلکسی S20 FE آغاز و امسال مدل گلکسی S21 FE هم به بازار آمد. این دو مدل نسخه ارزان‌تر دو پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S20  و S21 هستند.

گلکسی S21 FE هم از آن دست قاتلین پرچمدار است که هر ویژگی جذابی که بخواهید را در خود جای داده است. این مدل از یک نمایشگر سوپرامولد 2X بسیار با کیفیت بهره می‌برد که که رفرش ریت 120 هرتز دارد و با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود، ضمن اینکه خود گوشی ضد آب است و به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب می‌توان از آن استفاده کرد.

بهترین گوشی 5G

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در کنار دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسل که زوم اپتیکال سه برابری دارد و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، نیاز شما برای هرنوع عکاسی را رفع می‌کند و مجموعه‌ای کامل از هرآنچیزی است که نیاز دارید.

این گوشی از یکی از بهترین تراشه‌های ساخت سامسونگ یعنی اگزینوس 2100 که از 5G هم پشتیبانی می‌کند استفاده کرده تا از نظر قدرت سخت افزاری عملکرد آن تضمین شده باشد. اندروید 12 در کنار باتری 4500 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ 25 واتی از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گوشی گلکسی S21 FE:

  • نمایشگر 6.4 اینچی داینامیک امولد 2X و 120 هرتز
  • پردازنده اگزینوس 2100
  • رم  6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 12+8+12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

سری گلکسی S23 دیگر نیازی به معرفی ندارند، بهترین پرچمدار اندروید را می‌خواهید؟ می‌توانید به سراغ گلکسی S23 اولترا بروید و از قابلیت پشتیبانی از 5G او نیز استفاده کنید. البته کل خانواده گلکسی S23 از 5G پشتیبانی می‌کنند. در این سری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی  استفاده شده که درون آن مودم 5G قرار دارد.

نمایشگر و سخت افزار هر سه مدل شباهت زیادی نسبت به یکدیگر دارند اما به عنوان مثال مدل گلکسی S22 اولترا نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X دارد و از رفرش ریت 120 هرتز و HDR10 پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی که می‌توان آن را بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند دربازار فعلی دانست به همراه دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی انتخاب‌های سامسونگ در بخش دوربین این مدل هستند.

به همراه داشتن قلم S Pen که بزرگ‌ترین تفاوت این مدل نسبت به دیگر اعضای خانواده گلکسی S محسوب می‌شود با باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گوشی گلکسی S23 اولترا:

  • نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X و 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
  • رم  8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین چهارگانه 200+10+10+12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

آیفون 13 پرومکس

اما اگر به دنبال خرید آیفون هستید بهترین انتخاب خانواده جدید آیفون 13 است، البته آیفون SE 2022 هم از 5G پشتیبانی می‌کند اما خرید این سری پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین سری آیفون 14 جدیدترین پرچمدار اپل محسوب می‌شوند ولی با توجه به آن که واردات این مدل به کشور ممنوع اعلام شده، بهتر است دیگر به سراغ مدل‌های جدید اپل نروید.

اگر بحث ارزش خرید گوشی به میان بیاید سری آیفون 13 هم به دلایل مختلف از جمله عدم آپدیت نسبت به سری قبل، قیمت بالا، محدودیت اپلیکیشن‌ها در ایران و بسیاری موارد دیگر ارزش خرید پایینی دارند اما اگر به دنبال خرید آیفون هستید حداقل بهترین گوشی آیفون را خریداری کنید، مدلی که از 5G هم پشتیبانی می‌کند.

این مدل از نمایشگر 6.7 اینچی LTPO سوپر رتینا XDR اولد 120 هرتز استفاده می‌کند که با روکش سرامیکی در برابر خط و خش مقاوم است. این مدل ضد آب بوده و 6 دقیقه تا عمق یک و نیم متری آب می‌توانید از آن استفاده کنید. اپل در این مدل از تراشه اپل A15 استفاده کرده که از نظر قدرت نسبت به نسل قبل رشد قابل توجهی دارد.

مشخصات گوشی آیفون 13 پرومکس:

  • نمایشگر 6.7 اینچی LTPO سوپر رتینا XDR اولد 120 هرتز
  • اپل A15 بایونیک
  • رم  6 گیگابایتی
  • دوربین چهارگانه 12+12+12 مگاپیکسل + ToF 3D
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل + لنز SL 3D
  • آی‌او‌اس 15
  • باتری با ظرفیت 4323 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

15 در مورد “معرفی بهترین گوشی‌های 5G بازار”

  1. s fe چند وقتیه این به طرز وحشتناکی افزایش قیمت داشتن طوری که دیگه به صرفه نیست خریدشون و به قیمت سری s نزدیک شدن کسی میدونه چرا؟واضحه
    مصعو.لین مم.ل.کت برده ارب.اب چی.ن هستن و وار.دات رسمی برند های چ.ینی چند برابر محصولات سامسونگ و اپله . این باعث میشه افرادی که اطلاعات ندارن از این عبارت استفاده کنن : سامسونگ / اپل پول برند میگیره ! در صورتی که دلیل اصلی چیز دیگه ایه .
    مثال :
    گلکسی S22 در بازار جهانی 700 دلار
    شیائومی 12 : همون 700 دلار
    آیفون 13 : 700 دلار
    اینجا :
    اس 22 : 30 تومن
    شیائومی 12 : 18 تومن !
    آیفون 13 : 40 تومن !

  2. مهدی حسینی

    ببخشید اگه کسی علاقه داشته باشه یعنی باتوجه با بدنش سرش یا وضعیت هوشش خوب نباشه بهش میگید که تو این حرفه نیا مثل چند سال پیش نیست بازار کار نداره نیا به درد نمیخوره درسته؟

  3. مهدی حسینی

    ببخشید کسی که بخواد تو این کار بیاد بهش چی پیشنهاد میدید اصلا این رشته انتخاب نکنه تو این حرفه نیاد استارتاپ ها چطورن ایده نو در کسب کارهای دیجیتالی
    تلویزیون های سامسونگ تلان سام هست خوبه
    یا تلویزیون های الجی الان شدن جی پلاس چطورن
    تلویزیون های چند سال پیش سامسونگ یا الجی فقط باریک شدنشون هست یا کیفیت هاشون از اچ دی یا اضافه شدن پورت HDMI پورت LAN یا پورت های خروجی صدا یاقوی شدن پایه های تلویزیون

  4. مهدی حسینی

    اسلام علیک یا علی بن موسی الرضا
    بخشید پرسیدم گفتن برای تماشای آنلاین فیلم یا سایت نماوا یا فیلیمو تو هردو رفتم با کابل LAN ولی فیلم پخش نکردند آیا کد دارند ؟ به من گفت به روز بشن تلویزیون سونی بردش میسوزه
    ولی فیلم هر دو سایت به آنلاین پخش نکردند چرا لپتاپ های ایسوس یه فن دارن ببخشید فناوری wifi6 چرا در ایران نمی آید
    ببخشید گوشی. iphone5se os هست یا آیفون ۶
    ipad های چند سال پیش هنوز هست

  5. مهدی حسینی

    ببخشید گوشی های چند سال پیش مانند galaxy note5 با گارانتی هماهنگ یا مایکروتل نیستند گارانتی های مانند داریا چه قدر خدمات میدهدند ویندوز ۷ مایکروسافات پشتیبانی در سال ۱۳۹۸ ۲۰۱۹ متوقف کرد در سال ۲۰۱۵ ۹۴ ویندوز ۱۰ تولید کرد چه قدر خوب هست آخرین به روز رسانی آپدیت مه ۲۰۱۹ بود در خرداد۱۴۰۰ ویندوز ۱۱ را تولید کرد چرا خیلی ها هنوز از ویندوز ۷ استفاده میکنند ؟
    ببخشید چرامدل تلویزیون سونی مدل kDL55W807B 2014
    به روز نمیشن

  6. مهدی حسینی

    ببخشید گوشی های چند سال پیش مانند galaxy note5 با گارانتی هماهنگ یا مایکروتل نیستند گارانتی های مانند داریا چه قدر خدمات میدهدند ویندوز ۷ مایکروسافات پشتیبانی در سال ۱۳۹۸ ۲۰۱۹ متوقف کرد در سال ۲۰۱۵ ۹۴ ویندوز ۱۰ تولید کرد چه قدر خوب هست آخرین به روز رسانی آپدیت مه ۲۰۱۹ بود در خرداد۱۴۰۰ ویندوز ۱۱ را تولید کرد چرا خیلی ها هنوز از ویندوز ۷ استفاده میکنند ؟
    ببخشید میگن قدیمی بهروز نیست یعنی این که مثلا موبایل ساعت یا لپتاپ یا سیستم کامپیوتر به روز هست ببخشید چرا تلویزیون های سونی به روز نمیشونو

  7. مهدی حسینی

    ببخشید الان مادربرد p3 gigabyte p5KPLSEasus هست یا کارت گرافیک که روی جعبه شون عکس یه دختر با یه شمشیر دستشه استوکش پیدا میشه چرا هنوز از مانیتور سی آر تی استفاده میکنند یا مادربرد هایی که رم هاشون برایDDR2-DDR3
    پورت HDMI چه قدر بهتر از پورت VGA استفاده میشه یادم هست چند سال پبش قبلا از کابل آی دی استفاده میکردند یا کابل ساتا
    ببخشید چرا فناوری wifi6 در ایران نمی آید

  8. مهدی حسینی

    سلام اسلام علیک یا علی بن موسی الرضا یا امام رضا غریب الغربا
    سلام ببخشید در سال ۲۰۱۹ مایکروسافت پشتیبانی ویندوز ۷ را متوقف کرد در سال ۲۰۱۵ ویندوز ۱۰ تولید کرد میلیون ها آدم از ویندوز ۷-۱۰ استفاده میکنند خیلی از سازمان ها اگر نگاه کنیم ویندوز ۱۱ سبیه تم های موبایلی هست آیا مایکروسافات میتونه موفقیت ویندوز ایکس پی سون ده رو تجربه کنه.
    قبلا چند سال پیش چطوره هنوز از مانیتورهای سی آر تی استفاده میکنند یا مثلا مادربرد هایی که از رم DDR2 DDR3
    استفاده میکنند اگه دقت کنید کیفیت جنس های قبلا بهتره
    ببخشید الان دربازار سخت افزار کامپیوتر هنوز کارت گرافیک هایی که روی جعبه شون عکس یه دختر بایه شمشیر دستش هست استوکش در بازار هست یا نه یا مثلا مادربرد p3 gigabyte
    یا p5kplse asus هست

  9. تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ برابر است با اسنپدراگون ۷۷۸. فوق العاده پر سرعت. و سنگین ترین بازی هارو اجرا میکنه

  10. برو بابا اینترنت آزاد کنید وقاحت داره خجالت آوره زدید به سیم آخر عقب افتادگی وقتی اینترنت نیست گوشی به چه درد میخوره نه فیلم ببینیم نه آهنگ دانلود کنیم نه خرید اینترنتی مگه میشه

  11. دوست عزیز
    عمده دلیل قیمت بالای دستگاه های سامسونگ نسبت به رقبا به واردات بسیار بد و پرسود برای د.ل.الان هستش . به دلیل س.یا.سی ، واردات محصولات سامسونگ و اپل بسیار محدودتره.
    مثلا آیفون SE با قیمت 400 دلار باید 18 تومن باشه ؟ یا گلکسی S22 حدودا 750 دلاری باید 32 تومن باشه ؟
    ولی برند های چینی علی الخصوص شیائومی ، واردات آزاد و خوبی دارن و کمترین دردسر رو برای واردکننده ها . برای همین قیمت بسیار معقولی دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH