معرفی 11 هوش مصنوعی تصویرساز برتر دنیا برای ساخت تصاویر شگفت‌انگیز

هوش های مصنوعی تصویر ساز مانند DALL-E 2 و Midjourney ناگهان در مورد توجه بسیاری قرار گرفتند. به نظر می‌رسد که تعداد بیشتری از این ابزار در حال ظهور هستند، اما همیشه در دسترس عموم نیستند. در این مطلب تصویرسازهایی ذکر شده است که می‌توانید همین الان از آن‌ها استفاده کنید.

هوش‌های مصنوعی تصویر‌ ساز، عکس‌هایی که مد نظر شما هستند را ایجاد می‌کنند. تنها کافی است برای آن‌ها بنویسید که چه در ذهن دارید، مثلا تصویر “یک گلدان با دو گل رز در کنار یک پنجره در هنگام غروب” با نوشتن این عبارت به انگلیسی، هوش مصنوعی و عبارت شما را تحلیل کرده و بر اساس متنی که شما نوشتید، یک تصویر جدید که مانند آن را در هیچ‌جا ندیدید ساخته می‌شود.

البته هوش مصنوعی تصویرساز به شکلی ساخته شده که برای هر عبارت چندین تصویر می‌سازد تا شما میان تصاویر نهایی، حق انتخاب داشته باشید.

هوش مصنوعی تصویری از دل فناوری‌هایی تبدیل عکس چاپی به یک تصویر متحرک و بازسازی تصاویر قدیمی ساخته شده و درواقع با افزایش قدرت و توانایی هوش مصنوعی در ایجاد و درک تصویر، حالا شاهد آن هستیم که هوش‌های مصنوعی مختلف به خوبی حرف انسان را می‌فهمند و تصاویر جدید خلق می‌کنند.

بهترین هوش مصنوعی که تصویر میسازد؟

البته این فناوری هنوز هم جای کار دارد و فعلا تصاویری خروجی با خطاهای بسیاری همراه است، اما اگر به استفاده از هوش مصنوعی تصویری علاقه دارید، در ادامه بهترین هوش‌های مصنوعی تصویر ساز دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

هوش مصنوعی Runway AI

سایت ابزار Runway AI نیز مانند تمام ابزارهای بالا برای ایجاد تصاویر باکیفیت طراحی شده است. این هوش مصنوعی تصویری برای ترکیب فیلم و عکس کاربرد دارد و برای فریلنسرها، سازندگان محتوا، طراحان و هنرمندانی که به دنبال ایجاد تصاویر جذاب هستند، کاربردی خواهد بود.

هوش مصنوعی تصویر

برای استفاده از این برنامه باید اشتراک تهیه کنید. سبک‌های هنری مختلفی وجود دارد ولی ممکن است به دلیل ویژگی‌های متنوع و پیشرفته آن چالش برانگیز تلقی شود و کار با آن کمی سخت باشد.

تصویرساز Midjourney Beta

هوش مصنوعی تصویر ساز Midjourney تعادل خوبی بین سهولت استفاده و نتایج چشمگیر ایجاد می‌کند. تنها چیزی که برای استفاده از آن نیاز دارید یک حساب Discord است. درخواست‌های متنی شما به‌عنوان پیام در یک کانال ارسال می‌شوند و نتیجه را دریافت می‌کنید، همچنین می‌توانید ببینید که افراد دیگر نیز چه چیزی ایجاد می‌کنند. هوش مصنوعی تصویر Midjourney برخی ویژگی‌های اضافی خوب مانند ارتقاء مقیاس و تصویرسازی را نیز ارائه می‌دهد. MidJourney Beta برای 25 درخواست اول رایگان است. پس از آن، می‌توانید از میان تعدادی عضویت کامل که از 10 دلار در ماه شروع می‌شود، انتخاب کنید.

هوش مصنوعی تصویر

ابزار Bing Image Creator

سایت هوش مصنوعی Bing Image Creator مایکروسافت بر اساس فناوری Dall-E ساخته شده و به شما امکان می‌دهد تا بر اساس توضیحات متنی خود تصویرسازی واقعی را ایجاد کنید و آنها را در خبرنامه‌، وبلاگ و ارائه استفاده کنید. البته می‌توانید در هنگام استفاده از Microsoft Edge، به صورت مستقیم از نوار کناری آن به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

هوش مصنوعی تصویر

طراحان گرافیک و هنرمندانی که به دنبال تولید تصاویر خلاقانه و منحصر به فرد هستند، قادر خواهند بود که از این ابزار استفاده کنند. استفاده از این هوش مصنوعی اکنون رایگان است و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای علاقمندان در این زمینه باشد.

ابزار Bing Image Creator هر تصویری را به هنر انتزاعی تبدیل می‌کند و یک پلتفرم منحصر به فرد برای ایجاد تصاویر خلاقانه است. البته این نسخه محدودیت‌هایی نیز دارد.

هوش مصنوعی Visme

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر Visme یکی تصویر ساز هوش مصنوعی است که به راحتی می‌تواند بر اساس ورودی متن‌ تصاویر مختلفی را ایجاد کند. بنابراین به راحتی می‌توان بدون صرف ساعت‌ها برای تکمیل هر پیکسل از تصویر، عکس‌های جذابی را تولید کرد.

کاربران می‌توانند از طریق AI Text-to-Image به ایجاد تصاویر بپردازند و یا مواردی همچون نقاشی‌، طراحی‌ با مداد، گرافیک‌های سه‌بعدی، نمادها، هنرهای انتزاعی و سایر سبک‌ها را انتخاب کنند. هوش مصنوعی تصویر Visme می‌تواند علاوه بر تصویرسازی، در نوشتن و طراحی محتوا نیز نقش داشته باشد.

شما می‌توانید پس از ورود به سایت، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و سپس تصاویر جذابی تولید کنید. همچنین قادر خواهید بود به تصاویر خود انیمیشن و ویژگی‌هایی مانند پاپ‌آپ، جلوه‌های شناور، جلوه‌های ویژه، گیف و غیره اضافه کنید. این مدل از هوش مصنوعی تصاویر بسیار خوب طراحی شده و می‌تواند با استفاده از قالب‌های حرفه‌ای، محتوای بصری جذابی را تولید کند.

یکی از بهترین بخش‌های Visme این است که کاربران می‌توانند برای تقویت خلاقیت و افزایش بهره‌وری به مجموعه کاملی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند که از جمله آنها می‌توانیم به Visme AI Text Generator، ابزار Visme AI TouchUp، ابزار Visme AI Writer و Visme AI Image Editor اشاره کنیم.

هوش مصنوعی تصویر ساز Stable Diffusion

تصویرساز Stable Diffusion یک تولیدکننده تصویر ماشین‌لرنینگ منبع باز است. این تصویرساز می‌تواند مانند بسیاری از ابزارهای دیگر، تصاویری را از پیام‌های متنی ایجاد کند، به‌علاوه تصاویر موجود را اصلاح کند و تصاویر تار را ارتقا دهد. Stable Diffusion به صورت لوکال روی رایانه شخصی شما اجرا می‌شود.

نکته جالب در مورد هوش مصنوعی تصویر ساز Stable Diffusion این است که کاملاً رایگان است و از آنجایی که به صورت لوکال اجرا می‌شود کنترل زیادی خواهید داشت. با این حال، باید مطمئن شوید که رایانه شما شرایط لازم را دارد.

اگر قدرت لازم برای اجرای آن را بر روی سیستم خود ندارید، می‌توانید نسخه آزمایشی Stable Diffusion را در وب نیز امتحان کنید. همچنین وب‌سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که Stable Diffusion را به صورت آنلاین میزبانی می‌کنند. ساب‌ردیت Stable Diffusion، فهرستی طولانی از سایت‌هایی دارد که می‌توانید از این برنامه در مرورگر خود استفاده کنید.

حتی می‌توانید یک گالری قابل جستجو از تصاویر تولید شده توسط Stable Diffusion را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

ابزار Jasper Art

مدل Jasper Art بیشتر برای تولید تصاویر منظره و پرتره‌های زیبا طراحی شده است. این تولید کننده تصویر هوش مصنوعی برای کاربرانی که به خلق تصاویر هنری، پرتره‌ و هنر دیجیتال انتزاعی علاقمند هستند، مناسب خواهد بود و می‌توان به راحتی از طریق پیام‌های متنی به بازتولید منظره و غیره اقدام کرد.

رابط کاربری آن ساده است ولی گزینه‌های کمی برای تصاویر حرفه‌ای یا تجاری وجود دارد. از دیگر نکات منفی آن نیز می‌توانیم به کند بودن زمان تبدیل پیام متنی به تصویر اشاره کنیم. همچنین برای دریافت تصاویر با کیفیت بالا معمولا باید هزینه اشتراک زیادی بپردازید.

تصویرساز Craiyon (DALL-E Mini)

پس از اینکه DALL-E 2 در اخبار ظاهر شد، محبوبیت DALL-E Mini نیز افزایش یافت. در ادامه برای جلوگیری از سردرگمی، این تصویرساز به “Craiyon” تغییر نام داد. Craiyon یک هوش مصنوعی ساخت عکس تحت وب است ولی به اندازه دیگر عناوین لیست چشمگیر نیست. با این حال، استفاده از آن بدون حساب یا هر چیز دیگری بسیار آسان است. شما فقط یک پیام متنی را وارد می‌کنید و اجازه می‌دهید برنامه کار خود را انجام دهد.

هوش مصنوعی تصویر ساز NightCafe

NightCafe یک هوش مصنوعی ساخت عکس تحت وب است که تصاویر را از پیام‌های متنی در سبک‌های هنری خاص ایجاد می‌کند. برای مثال، می‌توانید سبک‌هایی مانند «نقاشی رنگ روغن»، «کوبیست»، «فانتزی» یا «بازی سه بعدی» را انتخاب کنید. NightCafe همچنین دارای قابلیت ساخت ویدیو است و جامعه بسیار مناسبی در اطراف خود تشکیل داده است.

شما هر روز به پنج اثر رایگان محدود می‌شوید، و این روند به دلیل ترافیک سنگین می‌تواند کمی کند باشد. برای ایجاد تصاویر بیشتر، باید بسته‌های اعتباری اضافی را با شروع قیمت از 7.99 دلار خریداری کنید.

هوش مصنوعی تصویر

تصویرساز Dream by Wombo

Dream by Wombo یک روش پیاده‌سازی مشابه NightCafe دارد. پیام‌های متنی با سبک‌های هنری، مانند «چند ضلعی»، «واقع‌گرایانه» و «لاین‌آرت» ساخته می‌شوند. با این حال، در صورت تمایل، این گزینه را دارید که “بدون سبک” را انتخاب کنید. Dream نیز تحت‌وب قابل دسترسی است اما نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد. استفاده از Dream کاملا رایگان است و محدودیت روزانه وجود ندارد.

هوش مصنوعی تصویر

هوش مصنوعی تصویر ساز DALL-E 2

DALL-E 2 احتمالاً تصویرسازی است که اول در مورد آن شنیده‌اید. بسیاری آن را بهترین این ابزارها می‌دانند، اگرچه رقابت به سرعت در حال گسترش است. DALL-E 2 دارای یک رابط کاربری آسان است و برخی از شگفت‌انگیزترین تصاویر ساخته شده توسط AI را به نمایش می‌گذارد.


این تصویرساز برای مدتی در دسترس عموم نبود، اما از سپتامبر 2022، هر کسی می‌تواند بدون فهرست انتظار ثبت‌نام کند. هر کاربر در ماه اول 50 اعتبار رایگان دریافت می‌کند و پس از آن هر ماه 15 اعتبار دریافت می‌کند. البته که می‌توانید اعتبار بیشتری خریداری کنید.

هوش مصنوعی تصویر

البته به تازگی ورژن جدید dall-E یعنی نسخه سوم هم توسط Open AI عرضه شده و شما می‌توانید از طریق سایت‌هایی چون سایت فارسی جی‌پی‌تی به این هوش مصنوعی در ایران دسترسی داشته باشید.

هوش مصنوعی تصویر Deep AI

ابزار DeepAI یک تولید کننده و ویرایشگر عکس هوش مصنوعی قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از متن مشخصی، تصاویر جذابی داشته باشید. این مدل هوش مصنوعی که برای افراد حرفه‌ای، هنرمندان، طراحان و بازاریابان تولید شده می‌تواند تصاویر مختلفی تولید کند و خلاقیت موجود در آنها را افزایش دهد.

هوش مصنوعی تصویر

این می‌تواند برای افرادی که به دنبال گسترش محتوای دیجیتال هستند، مفید واقع شود. طراحان این برنامه علاوه بر نسخه رایگان، نسخه‌های پریمیومی نیز طراحی کرده‌اند. شما می‌توانید با یک پیام متنی ساده، به نتایج باکیفیتی دست یابید.

ما سعی کردیم در این مطلب بهترین مدل‌های هوش مصنوعی عکس ساز در سال 2023 را معرفی و نقاط قوت و ضعف آنها را باهم مقایسه کنیم. اگر به دنبال یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی عالی هستید، این مقاله مناسب شما خواهد بود.

تمامی مدل‌هایی که در این مطلب به آنها پرداختیم، قادرند از ورودی متن تصاویر باکیفیت و خلاقانه‌ای ایجاد کنند و بسیار مفید واقع شوند. این ابزارها برای افراد حرفه‌ای در بازاریابی، طراحی گرافیک، هنر، تصویرگران خلاق، طراحان بازی، سازندگان محتوا و دیگر افراد کاربردی هستند.

تنها کافی است یک پیام متنی را در مدل هوش مصنوعی ارائه کنید و سپس در کمتر از یک دقیقه شاهد تولید تصویری جذاب باشید. ابزارهای هوش مصنوعی عکس که ما معرفی کردیم فناوری‌های پیشرفته‌ای دارند و می‌توانند با استفاده از سبک‌های مختلف مانند گوتیک، فانتزی، هنر انتزاعی و غیره، تصاویری فوق‌العاده را تولید کنند. این ابزارها تصاویری سه بعدی خلق می‌کنند و گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی دارند.

ویژگی‌های متنوع، سرعت بالا، افزایش خلاقیت، محتوای بصری منحصر به فرد، نتایج واقع گرایانه، قابلیت‌های گسترده و غیره از جمله مواردی هستند که موجب شده‌اند هر روز کاربران بیشتری به سراغ استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تصویر بروند. شما از کدام یک از این مدل‌های هوش مصنوعی عکس ساز معرفی شده استفاده می‌کنید؟ فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

  • بهترین هوش مصنوعی که تصویر میسازد کدام است؟ نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد ولی میدجای و دال‌ای جزو بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویر و چهره هستند.
  • هوش مصنوعی رایگان که تصویر میسازد کدام است؟ هوش مصنوعی تصویرساز Stable Diffusion و Dream by Wombo در حال حاضر رایگان هستند.

 

5 در مورد “معرفی 11 هوش مصنوعی تصویرساز برتر دنیا برای ساخت تصاویر شگفت‌انگیز”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH