موتورولا ریزر 2022 از همین حالا در مقابل گلکسی زد فلیپ 4 شکست خورده است

موتورولا احتمالا شانس خود برای تصاحب بخشی از سهم سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو را از دست داده است؛ اما بر اساس گزارشات، هندست تاشو آینده این شرکت با نام ریزر 22 عرضه شده و قیمت‌گذاری آن در بازارهای بین‌المللی نسبت به سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 گران‌تر خواهد بود. به گفته یک افشاگر مشهور با نام رولاند کوانت، موتورولا ریزر 2022 به‌زودی با برچسب قیمتی 1200 یورویی در بازار اروپا عرضه خواهد شد. این رقم در مقایسه با قیمت مدل پایه سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 در منطقه اروپا 100 یورو گران‌تر است. به بیان دیگر گلکسی زد فلیپ 4 با برچسب قیمتی پایه 1099 دلاری در دسترس مشتریان اروپایی قرار می‌گیرد.

بنابراین موتورولا احتمالا گوشی تاشو ریزر 2022 را با قیمت‌‌گذاری گران‌تر از رقیب سامسونگی روانه بازار خواهد کرد. موتورولا ریزر 2022 چند ماه قبل در بازار چین معرفی شد. این هندست جدید به لحاظ ظاهری از طراحی کاملا مشابه با نخستین نسل موتو ریزر در سال 2019 برخوردار است. نخستین مدل موتورولا ریزر نسخه بازسازی شده مدرن از گوشی تاشو ریزر V3 در تقریبا 2 دهه قبل محسوب می‌شود.

اگرچه پیش‌تر عامل نوستالژی به فروش نخستین گوشی تاشو موتورولا کمک قابل‌توجهی کرد (علیرغم عرضه محدود این هندست)؛ اما این موضوع احتمالا در رابطه با جدیدترین هندست تاشو کمپانی صادق نخواهد بود. به‌عنوان مثال این دستگاه از جنبه زیبایی‌شناسی هیچ‌گونه شباهتی با نخستین نسل موتو ریزر ندارد. اما نکته مهم‌تر اینکه فضای رقابتی در بازار گوشی‌های تاشو رو به تشدید است و اکنون مردم در عوض طراحی محض به فاکتور ارزش در دستگاه‌های تاشو توجه می‌کنند.

متاسفانه موتورولا ریزر 2022 از جنبه ویژگی‌ها و تجربه کاربری هیچ شانسی در برابر گلکسی زد فلیپ 4 ندارد. هندست سامسونگ یک مدل تاشو پرچم‌دار با مشخصات فنی درجه یک و بهترین پشتیبانی نرم‌افزاری در کلاس خود است. کمپانی کره‌ای وعده داده که این اسمارت‌فون 4 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید را دریافت نموده و از آپدیت‌های امنیتی نیز برای مدت 5 سال بهره‌مند خواهد شد.

بعلاوه گلکسی زد فلیپ 4 در برابر نفوذ آب مقاوم است؛ قابلیتی که در هیچ‌کدام از دستگاه‌های تاشو تولید شده توسط سایر برندها به چشم نمی‌خورد. همچنین این گجت چندین ویژگی جذاب از جمله حالت Flex Mode را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین مشتریان با خریداری این هندست به یک تجربه منحصربه‌فرد از اسمارت‌فون دست خواهند یافت.

این موضوع در رابطه با موتورولا ریزر 2022 صادق نیست. موتورولا از جنبه انتشار به موقع آپدیت‌‌های نرم‌افزاری از شهرت چندان مطلوبی برخوردار نیست. این هندست در برابر نفوذ آب مقاوم نبوده و فاقد ترفندهای نرم‌افزاری و ویژگی‌هایی نظیر Flex Mode برای استفاده بهتر از حالت تاشو است. همچنین گوشی تاشو موتورولا از یک باتری کوچک‌تر بدون قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم روانه بازار می‌شود.

به‌طور خلاصه موتورولا ریزر 2022 تنها در مقوله قیمت‌گذاری می‌تواند با سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 رقابت کند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که موتورولا این فرصت را نیز از دست داده است. با این‌حال میزان صحت و سقم این فرضیه با آغاز فروش گوشی تاشو موتورولا در بازار اروپا مشخص خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی تاشو موتو ریزر 2022 در بازار ایالات‌متحده نیز عرضه خواهد شد.با این‌حال زمان‌بندی این فرآیند هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH