شکایت از ایلان ماسک به‌دلیل دستکاری غیرقانونی در ارزش سهام توئیتر

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، جوزپه پامپنا؛ سرمایه‌گذار آمریکایی توئیتر شکایتی را علیه ایلان ماسک در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم نموده و وی را به دستکاری در ارزش سهام توئیتر متهم کرده است.

آقای پامپنا در رابطه با تصمیم ایلان ماسک بابت خریداری توئیتر در اوایل ماه اکتبر و با قیمت‌گذاری اولیه 44 میلیارد دلاری ادعا کرده که اظهارات این میلیاردر در رابطه با کناره‌گیری از این معامله صرفا جنبه بلوف‌زنی داشته و آقای ماسک نیز اساسا به این موضوع اعتراف نموده است. همچنین در این شکایت ادعا شده که ایلان ماسک با مقصر دانستن توئیتر بابت ربات‌ها و سایر مشکلات، قیمت سهام این شرکت را دستکاری کرده است. بنابراین این میلیاردر برای گرفتن تخفیف در معامله تلاش خود را به‌کار بسته است؛ اما در عین‌حال به سرمایه‌گذارانی که مالک سهام توئیتر هستند نیز خسارت مالی وارد کرده است.

ایلان ماسک با انتشار بیانیه‌ها، توئیت‌ها و مشارکت در فعالیت‌های مختلف تلاش کرد تا در رابطه با معامله فوق شک و تردیدهایی را ایجاد نموده و از طریق کاهش قابل ملاحظه قیمت سهام توئیتر به اهرمی برای خروج از معامله یا مذاکره مجدد بر سر آن با تخفیف 25 درصدی دست پیدا کند. چنین تخفیفی در صورت اعمال موجب کاهش 11 میلیارد دلاری ارزش معامله شده و به گفته آقای پامپنا چنین رفتاری غیرقانونی و مصداق تقلب است.

در متن شکایت دسته‌جمعی که طی روز دوشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم شد؛ آمده است: “ایلان ماسک با بیان اظهارات جنجالی، انتشار پیام‌هایی در توئیتر و اقدامات دیگر تلاش کرده تا در رابطه با اجرای این معامله تردیدهایی را ایجاد نموده و ارزش سهام توئیتر در بازار اوراق بهادار را کاهش دهد. وی امیدوار بود تا از این طریق، شرایط برای خروج از قرارداد اولیه و مذاکره مجدد بر سر آن با تخفیف 25 درصدی (معادل 11 میلیارد دلاری) را فراهم نماید.”

ایلان ماسک پیش‌تر و در مراحل مختلف فرآیند خریداری توئیتر با شکایت‌های حقوقی متعدد مواجه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH