همکاری مرسدس بنز و اپل موزیک برای ارائه قابلیت صدای فضایی!

ویژگی محبوب سرویس اپل موزیک با نام صدای فضایی (Spatial Audio) برای نخستین بار به خودروها راه خواهد یافت. شرکت مرسدس بنز اعلام کرده که از امروز، سرویس اپل موزیک با قابلیت صدای فضایی را به تعدادی از خودروهای خود اضافه می‌کند. با این‌حال پشتیبانی از قابلیت مذکور امری هزینه‌بر خواهد بود.

شرکت‌های مرسدس بنز و اپل با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که اپل موزیک با قابلیت صدای فضایی اکنون و در ابتدا با سیستم سرگرمی اطلاعاتی MBUX در مرسدس میباخ کلاس S، مدل‌های EQE، EQS SUV، EQS و EQE SUV یکپارچه‌سازی خواهد شد. این ابزار در صورت استفاده از سیستم صوتی Burmester 3D یا 4D با 31 عدد بلندگو در اختیار خودروهای مورد اشاره قرار می‌گیرد. به‌کارگیری این سیستم‌ها به‌ترتیب موجب افزایش قیمت 4550 و 6730 دلاری خودروها در زمان خرید آنها می‌شود.

این سیستم‌ها امکان پخش صدا با کیفیت استودیویی برتر ار هر سالن کنسرت و خلق تجربه شنیداری کاملا فراگیر با صدایی بی‌نظیر، چند بعدی و بسیار واضح را فراهم می‌کنند. اولیور شوسر؛معاون ارشد واحد اپل موزیک و بیتس با صدور بیانیه‌ای به تبلیغ این شراکت جدید پرداخت. وی گفت:

“کیفیت صدا برای اپل موزیک بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل ما بابت همکاری با مرسدس بنز بسیار هیجان‌زده هستیم. در نتیجه این همکاری، اپل موزیک با قابلیت صدای فضایی برای نخستین بار به‌صورت بومی در یک خودرو پیاده‌سازی می‌شود. صدای فضایی در شیوه خلق محتوا توسط هنرمندان و گوش دادن طرفداران به موسیقی، تحولی انقلابی را ایجاد می‌کند. توصیف چنین تجربه‌ای در قالب کلمات غیرممکن است. شما باید شخصا به موسیقی گوش دهید تا قدردان کیفیت خیره‌کننده آن باشید. اکنون ما با همکاری مرسدس به منظور خلق تجربه موسیقی کاملا فراگیر برای مشتریان خود در سراسر جهان فرصت‌های بیش‌تری را در اختیار داریم.”

این نخستین بار است که سرویس اپل موزیک با قابلیت صدای فضایی به سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروها تعمیم پیدا می‌کند. اپل در سال گذشته و برای نخستین بار از این ویژگی همراه با قابلیت پشتیبانی از پخش بدون اتلاف رونمایی کرد. کلیه مشترکین اپل موزیک بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی به قابلیت‌های صدای فضایی و پخش بدون اتلاف دسترسی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH