کلیه کاربران یوتیوب به‌زودی صاحب شناسه منحصربه‌فرد برای اکانت خود خواهند شد

کلیه اکانت‌های یوتیوب به‌زودی از یک شاخص (handle) منحصربه‌فرد برای استفاده در کانال‌ها و سرویس YouTube Shorts بهره‌مند خواهند شد. این موضوع اقدامی از جانب یوتیوب به‌شمار رفته و تولیدکنندگان بزرگ و بینندگان عادی در این پلتفرم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب کلیه کاربران یوتیوب به‌زودی روش جدیدی را برای شناساندن خود در اختیار خواهند داشت. یوتیوب اخیرا اعلام کرده که از شاخص‌های name@ در سراسر پلتفرم خود استفاده خواهد کرد. چنین قراردادی در سایر بخش‌های اینترنت نیز به چشم می‌خورد؛ اما این‌بار یوتیوب از این ایده بهره گرفته است.

بر این اساس هر کاربر یوتیوب دارای یک شاخص منحصربه‌فرد بوده و این شاخص در سرتاسر پلتفرم از صفحات کانال گرفته تا سرویس Shorts (یکی از قابلیت‌های یوتیوب که برای رقابت با تیک‌تاک طراحی شده است) اعمال خواهد شد. کاربران به منظور منشن کردن سایرین در کامنت‌ها، توضیحات ویدیوها، عناوین و سایر موارد از یک شاخص استفاده کنند. به گفته یوتیوب استفاده از این شاخص موجب دسترسی آسان‌تر تولیدکنندگان به مخاطبان شده و شفافیت بصری را ارتقاء می‌دهد.

یوتیوب در وبلاگ خود خاطرنشان می‌کند: “ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تولیدکنندگان قادر به ایجاد هویتی منحصربه‌فرد و همتراز با محتواهای تولیدی خود هستند. در عین‌حال به بینندگان نیز اطمینان می‌دهیم که آنها به آسانی می توانند با سازندگان مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. تولیدکنندگان محتوا کماکان دارای نامی برای اکانت خود خواهند بود؛ اما شاخص‌ها منحصربه‌فرد بوده و احتمال جعل هویت در حساب‌های کاربری را کاهش می‌دهند.

یوتیوب از این هفته و به تدریج، اطلاع‌رسانی پیرامون فرا رسیدن موعد انتخاب یک شاخص توسط کاربران را آغاز می‌کند. این موضوع بدان معناست که برخی کاربران پیش از سایرین قادر به انتخاب شاخص منحصربه‌فرد برای اکانت خود خواهند بود.

چنان‌چه کاربر پیش‌تر یک URL شخصی‌سازی شده را برای کانال خود ایجاد کرده باشد؛ در این‌صورت این نشانی به‌‌عنوان شاخص پیش‌فرض در نظر گرفته خواهد شد. با این‌حال کاربران با فرا رسیدن نوبت خود در صورت تمایل می‌توانند شاخص پیش‌فرض را تغییر دهند.

یوتیوب اعلام کرده که اعلان مربوط به فرا رسیدن نوبت هر کاربر بر اساس عواملی نظیر حضور کلی وی در پلتفرم، تعداد مشترکین و میزان فعالیت کانال صادر می‌شود. صدور یک شاخص می‌تواند به منزله ابزار فشار برای توجه بیش‌تر تولیدکنندگان به حساب‌های کاربری خود یا ملحق شدن تولیدکنندگانی باشد که هنوز در یوتیوب عضو نیستند. کاربران به‌طور معمول برای ایجاد یک آدرس URL سفارشی به 100 مشترک یا بیش‌تر احتیاج دارند. بر اساس گزارشات، فرآیند انتخاب، تغییر و حذف آدرس‌های URL هم‌اکنون متوقف شده است.

اضافه شدن شاخص موجب هماهنگی مضاعف یوتیوب با تیک‌تاک می‌شود. در همین راستا یوتیوب از رشد 2 برابری سرمایه‌گذاری خود در سرویس YouTube Shorts خبر داده است. ماه گذشته یوتیوب اعلام کرد که امکان درآمدزایی با سرویس Shorts را فراهم نموده و این موضوع به تولیدکنندگان امکان خواهد داد تا 45 درصد از درآمد تبلیغات را برای خود نگه دارند.

همچنین یوتیوب به‌روزرسانی‌هایی نظیر واترمارک (که پیش از این در سایر سرویس‌ها ارائه شده بود) را به Shorts اضافه نموده است. بعلاوه طی مدت چند ماه گذشته ابزارهایی جهت استفاده از ویدیوهای طولانی‌تر در کلیپ‌های کوتاه نیز ارائه شده است؛ امکاناتی که پیش‌تر در تیک‌تاک نیز قابل دسترس بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH