بازخوانی سخنان رئیسی پیش از انتخابات درباره اینترنت و فضای مجازی

در این مطلب، مروری بر صبحت‌های سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، درباره اینترنت و فضای مجازی پیش از انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت.

اختلالات، قطعی‌ها و محدودیت‌های گسترده در فضای اینترنت کشور ما و دنیای مجازی بیداد می‌کند. وضعیت کسب و کارهای بسیار زیادی که بر بستر پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام پایدار بودند، مانند وضعیت اقتصاد کشور اسفناک است.

در مقاله «در نکوهش یک اشتباه تکراری»، از ارز دیجیتال گرفته تا سفارت و اداره پست، به تمامی کسب و کارهایی که دچار مشکل شده و ضرر هنگفتی را تجربه کرده‌اند، پرداختیم.

با توجه به همین وضعیتی که از آن صحبت کردیم، یک سری وعده‌ها و صحبت‌های ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی خواهیم کرد که ویدیوی آن‌ها را هم می‌توانید تماشا کنید. ابراهیم رئیسی تمامی این صحبت‌ها را قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1400، در مناظرات و فیلم‌های تبلیغاتی خود زده بود.

«فضای مجازی: زمینه کسب و کار مردم»

ابتدا با ویدیوی تبلیغاتی ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 شروع کنیم. این ویدیو در دورانی که صحبت‌ها و اخباری پیرامون طرح صیانت از فضای مجازی و اینترنت پخش شده بود، ضبط شده است و ابراهیم رئیسی درباره همین موضوع اظهار نظر می‌کند.

رئیسی که خود را مخالف طرح صیانت از اینترنت نشان می‌دهد، فضای مجازی را «زمینه و ابزار کسب و کار مردم» می‌خواند و این موضوع را گوشزد می‌کند که مردم روی آن درآمد کسب می‌کنند. او این پرسش را منتقدانه مطرح می‌کند:

آخر کسی می‌آید محل درآمد مردم را تعطیل کند؟!

او از تجربه دخترانش در بستر اینترنت و راحتی آن‌ها برای خرید ارزان‌تر و مناسب‌تر کالاهای مورد نظرشان می‌گوید تا کاربرد اینترنت در زندگی روزانه را هم بازگو کرده باشد. همان‌طور که در ویدیوی زیر می‌بینید، او ادعا می‌کند که چند بار هم گفته است که فضای مجازی باید گسترش یابد.

رئیسی در ادامه این ویدیوی تبلیغاتی که برای انتخابات 1400 ضبط شده بود، از صفحه اینستاگرام خود می‌گوید و عنوان می‌کند که هرشب نگاهی به کامنت‌های خود می‌اندازد که طبق گفته خودش، برخی از آن‌ها درباره سخنرانی‌های او در جاهای مختلف و برخی درباره مشکلات است.

«در فضای مجازی عقبیم!»

ویدیوی بعدی که نگاهی به آن خواهیم داشت، قسمتی از مناظرات کاندیدهای ریاست جمهوری انتخابات سال 1400 است. ابراهیم رئیسی به عنوان یکی از کاندیدها درباره اینترنت و فضای مجازی صحبت می‌کند و معتقد است که کشور در این زمینه عقب بود، آنچنان که باید و شاید، کاری صورت نگرفته بود و زیرساخت‌ها هم مشکل داشت.

قسمت جالبی از صحبت‌های او، رو به نوجوانان و خصوصاً گیمرها است و به مشکلات پینگ بالا و سرعت اینترنت پایین اشاره می‌کند. او از گیمرها می‌پرسد که چه‌قدر هنگام بازی، به دلیل مشکلات و کندی اینترنت، به اصطلاح حالشان گرفته می‌شود و سپس نتیجه می‌گیرد که زیرساخت‌ها درست نیستند. پیشنهاد می‌کنیم سری به این مطلب بزنید: فیلتر بازی های آنلاین: کالاف دیوتی، فورتنایت، CS:GO و دوتا 2 قربانیان جدید فیلترینگ!

او در ادامه پژوهش‌گران را مورد هدف قرار می‌دهد و مشکلاتی که آن‌ها ممکن است با آن مواجه شوند، مثل قطع دسترسی به منابع خارجی که عمدتاً به دلیل فیلترینگ است، اشاره می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در این راستا مطلب «داستان ارزش‌هایی که در فیلترینگ می‌سوزد!» را بخوانید.

رئیسی از مشکل تولید محتوا در فضای مجازی و حقوق زنان که ضایع شده است، مانند زنان خانه‌داری که به تولید محتوای فضای مجازی در خانه می‌پردازند، سخن می‌گوید. همان‌طور که در ویدیوی زیر می‌توانید تماشا کنید، او از تجربه شخصی و 2 میلیون فالوور خود صحبت می‌کند تا بگوید با افراد فعال در فضای مجازی، ارتباط دارد و از این طریق به مشکلات آن‌ها آگاه می‌شود.

1 در مورد “بازخوانی سخنان رئیسی پیش از انتخابات درباره اینترنت و فضای مجازی”

  1. مگه دروغ گفته به همه وعدهاش عمل کرد گفت خیلی کار داره فضای مجازی، خودتون دیدید که چقدر کار داشت

    2
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH