موتورولا گوشی تاشو خود را احتمالا در دو مدل مختلف تولید می‌کند

اخیرا پیرامون مدل‌های مختلف موتورولا ریزر که احتمالا در سال 2023 معرفی می‌شوند؛ شایعاتی مطرح شده است. یک افشاگر مشهور با نام ایوان بلاس از طریق انتشار توئیتی به ارائه اطلاعات در این رابطه پرداخته است. بر اساس توئیت منتشر شده توسط این افشاگر، موتورولا احتمالا در تدارک رونمایی از 2 مدل مختلف گوشی ریزر طی سال 2023 است.

پیش از ادامه بحث بایستی به برخی اطلاعات زمینه‌ای مهم اشاره کرد. 2 گوشی تاشو آینده ریزر شامل مدل ریزر 2022 نخواهند بود؛ هندستی که هنوز به‌طور رسمی در خارج از بازار چین عرضه نشده است. این هندست که طی روز 11 آگوست (20 مرداد ماه) در بازار چین عرضه شد؛ از اسم رمز Maven استفاده می‌کند. 2 هندست دیگری که ایوان بلاس در توئیت جدید خود به آنها اشاره نموده است؛ دارای اسامی رمز Juno و Venus هستند.

وی در توئیت اخیر خود خاطرنشان کرد: “سال آینده شاهد عرضه 2 مدل موتو ریزر به بازار خواهیم بود. این هندست‌ها دارای اسامی رمز Juno و Venus بوده و با گوشی ریزر 2022 (دارای نام مستعار Maven) که در آستانه عرضه به بازارهای جهانی قرار دارد؛ تفاوت خواهند داشت.”

اکنون نخستین بار نیست که پیرامون دستگاه با اسم رمز Juno جزئیاتی منتشر می‌شود. بر اساس شایعات پیشین انتظار می‌رود که دستگاه Juno دنباله‌ای از گوشی موتورولا ریزر 2022 به‌شمار رفته و احتمالا دارای طراحی تاشو صدفی‌شکل باشد. هنوز مشخص نیست که Venus چگونه دستگاهی خواهد بود؛ اگرچه موتورولا احتمالا در تدارک استفاده از صفحه‌نمایش تاشو بزرگ ساخت سامسونگ است.

Felix یکی از اسامی رمزی است که در گذشته شنیده شده؛ اما اکنون به آن هیچ اشاره‌ای نشده است. بر اساس شایعات این شناسه متعلق به اسمارت‌فون رول شونده آینده موتورولا خواهد بود. موتورولا اخیرا ضمن برگزاری رویداد Lenovo Tech World 2022 از یک مدل مفهومی جالب رونمایی کرده است. با این‌حال در خصوص زمان عرضه احتمالی چنین محصولی به بازار هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست.

در حال حاضر مشتریان چینی می‌توانند گوشی موتو ریزر 2022 را با قیمت‌گذاری 5999 یوان خریداری نمایند. بدین‌ترتیب مدل پایه این هندست با برچسب قیمتی کمتر از 900 دلاری قابل دسترس است. مشتریان علاقه‌مند به خریداری مدل پیشرفته‌تر موتو ریزر 2022 بایستی بودجه حدودا 7299 یوانی (اندکی کمتر از 1100 دلار) را برای این‌کار در نظر بگیرند. با این‌حال برخی شایعات نشان می‌دهند که با عرضه ریزر 2022 به بازارهای جهانی، قیمت آن کمی بیش‌تر از ارقام فوق خواهد بود.

اگرچه موتو ریزر 2022 از ظاهری مدرن‌تر برخوردار است؛ اما هنگام مقایسه این هندست با مدل محبوب سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 کماکان تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد. موتو ریزر 2022 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 بوده و با چند پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. دوربین اصلی تعبیه شده روی پنل پشتی گوشی نیز از یک سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

شایان به ذکر است که مدل‌های ریزر 2019 و ریزر 5G هر دو در سال 2020 روانه بازار شدند. بنابراین موتورولا تصمیم گرفت تا از عرضه مدل جدید ریزر در سال 2021 صرفنظر کند. یقینا جالب خواهد بود که ببینیم آیا موتورولا واقعا به‌دنبال عرضه 2 مدل مختلف ریزر در سال 2023 است یا خیر. این در حالیست که آخرین مدل موتو ریزر اخیرا و طی سال جاری میلادی روانه بازار شده است. همچنین بایستی منتظر ماند و دید که در صورت اجرای سیاست عرضه مدل‌های دوگانه موتو ریزر آیا کمپانی به سراغ استفاده از تراشه جدید اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 خواهد رفت یا خیر. بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام ضمن برگزاری رویداد Snapdragon Summit طی ماه نوامبر امسال رسما معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH