مایکروسافت در صدد راه‌اندازی اپ استور اختصاصی ایکس‌باکس است

بر اساس گزارش وبسایت The Verge، قرارداد مایکروسافت ‌با اکتیویژن بلیزارد به این شرکت کمک می‌کند تا اپ استور اختصاصی خود را راه‌اندازی نموده و بازی‌های موبایلی را در آن منتشر نماید. برنامه‌های مایکروسافت به لطف اسناد ثبت شده توسط آژانس رگولاتوری ضد انحصاری بریتانیا (CMA) فاش شده است.

در حال حاضر CMA سرگرم بررسی خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد است و در همین راستا خواهان ارائه اسناد مختلفی از جانب مایکروسافت شده است. بر اساس شنیده‌ها انگیزه اصلی مایکروسافت از انجام این خرید، کمک به گسترش حضور این شرکت در صنعت بازی‌های موبایلی است. این اسناد نشان می‌دهند که مایکروسافت به‌دنبال ایجاد یک اپ استور چند پلتفرمی نسل آینده است. همچنین مایکروسافت برای جذب کاربران اپ استور و گوگل پلی به پروژه‌هایی از اکتیویژن بلیزارد احتیاج خواهد داشت.

این فروشگاه بر محصولات اکتیویژن بلیزارد و کینگ گیمز متکی خواهد بود. این بازی‌ها مشخصا شامل Call of Duty Mobile، Diablo Immortal و Candy Crush Saga هستند. این قرارداد با افزودن محتوای تولیدی استودیوی اکتیویژن بلیزارد، توانایی مایکروسافت برای ایجاد یک فروشگاه بازی نسل جدید با قابلیت اجرا در تمامی دستگاه‌ها از جمله گجت‌های موبایلی را افزایش خواهد داد.

ایکس‌باکس با تکیه بر جامعه گیمرهای فعلی اکتیویژن بلیزارد تلاش می‌کند تا قابلیت دسترسی به فروشگاه ایکس‌باکس برای دستگاه‌های موبایلی را افزایش داده و توجه گیمرها را به پلتفرم موبایلی جدید ایکس‌باکس جلب نماید. با این‌حال دور شدن کاربران دستگاه‌های موبایلی از گوگل پلی استور و اپ استور مستلزم ایجاد تغییرات عمده در رفتار مصرف‌کنندگان است. مایکروسافت امیدوار است که با دریافت محتوای شناخته شده و محبوب، تمایل گیمرها برای امتحان کردن چیزهای جدید را افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH