گیگابایت از فناوری پیشرفته اورکلاک پردازنده برای مادربردهای جدید خود رونمایی کرد

شرکت گیگابایت از فناوری جدید خود موسوم به Instant 6GHz رونمایی کرد. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا به شکلی سریع و آسان، فرکانس پردازنده Core i9-13900K اینتل را به رقم خیره‌کننده 6 گیگاهرتز اورکلاک نمایند.

این فناوری هم‌اکنون برای مادربردهای مبتنی بر چیپست Z790 قابل دسترس است؛ اما کاربران بایستی نسبت به آپدیت بایوس اقدام نمایند. پس از انجام این‌کار کافیست تنظیمات مربوطه فعال شوند. در ادامه مادربرد تمامی کارها را به‌صورت خودکار انجام خواهد داد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پردازنده Core i9-13900K با حداکثر فرکانس 5.8 گیگاهرتزی روانه بازار شده است. بنابراین حتی گیگابایت نیز به نوبه خود اذعان می‌کند که فرآیند اورکلاک، افزایش تنها 3 درصدی حداکثر فرکانس پردازنده را به‌دنبال خواهد داشت. بعلاوه بایستی به‌خاطر داشت که پردازنده پرچم‌دار جدید اینتل مستعد تولید حرارت بسیار زیادی بوده و بی‌تردید اورکلاک نیز به این موضوع دامن خواهد زد.

در رابطه با فرکانس 6 گیگاهرتزی نیز بایستی اعلام کرد که این رقم اگرچه فرکانس واقعا بالایی به‌شمار رفته و دستیابی پردازنده‌ها به چنین سرعتی در گذشته هرگز کار آسانی نبوده است؛ اما اکنون می‌دانیم که پردازنده Core i9-13900K قادر به انجام کارهای بسیار بیش‌تری بوده و هم‌اکنون رکوردار اورکلاک در تاریخ قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH