سامسونگ از سومین سنسور 200 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

سامسونگ از سومین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود موسوم به ISOCELL HPX 200 رسما رونمایی کرد. این سنسور احتمالا برای دوربین اصلی تعبیه شده روی پنل پشتی سامسونگ گلکسی S23 اولترا طی سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کمپانی کره‌ای در سال گذشته از نخستین حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP1 رونمایی کرد و دومین مدل موسوم به ISOCELL HP3 نیز طی سال 2022 توسط سامسونگ معرفی شد. سنسور ISOCELL HP1 پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های موتورولا اج 30 اولترا و شیائومی 12T پرو مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ در پرچم‌دار گلکسی S23 اولترا خود از یک دوربین 200 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. بنابراین سنسور ISOCELL HPX 200 یکی از نامزدهای مناسب جهت قرارگیری در پشت لنز دوربین اصلی برترین هندست غیر تاشو سامسونگ طی سال آینده خواهد بود. اگرچه این خبر به‌طور رسمی از جانب سامسونگ اعلام نشده است؛ اما یک افشاگر مشهور با نام Ice Universe ادعا می‌کند که سنسور 200 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی S23 اولترا دارای اندازه 1/1.3 اینچی، پیکسل‌های 0.6 میکرونی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 در قسمت جلویی آن است. چنین مشخصاتی در سنسورهای ISOCELL HP1 یا ISOCELL HP3 به چشم نمی‌خورند.

با این‌حال مشخصات مورد اشاره در توئیت جدید Ice Universe با اندازه 0.56 میکرونی پیکسل‌ها در سنسور ISOCELL HPX 200 مطابقت دارد. این حسگر از فناوری ایزولاسیون ترنچ عمیق پیشرفته (DTI) سامسونگ بهره می‌گیرد. در این فناوری هر پیکسل به‌صورت مجزا ایزوله شده و میزان حساسیت جهت ارائه تصاویر واضح‌تر و خوش رنگ و لعاب‌تر افزایش پیدا می‌کند. سنسور ISOCELL HPX بسته به شرایط نورپردازی محیط قادر به ثبت تصاویر 200، 50 و 12.5 مگاپیکسلی است.

با وجود فناوری تترا پیکسل و در زیر نور شدید خورشید، سنسور دوربین اندازه 0.56 میکرونی برای پیکسل‌ها را حفظ خواهد کرد. در این‌حالت تصاویر ثبت شده از رزولوشن 200 مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود. در فضاهایی با روشنایی کم، اندازه پیکسل‌ها به 1.12 میکرون افزایش یافته و امکان ثبت تصاویر 50 مگاپیکسلی توسط کاربران فراهم خواهد شد. در شرایط نوری بسیار ضعیف نیز 16 پیکسل مجاور با یکدیگر ادغام شده و تصاویری با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل به ثبت خواهد رسید. بر اساس اعلام سامسونگ این سیستم به کاربران امکان می‌دهد تا بدون توجه به نور محیط، تصاویر واضحی را ثبت نمایند.

سنسور ISOCELL HPX از ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین این سنسور از قابلیت تصویربرداری HDR دوگانه از 2 حالت 4K و فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. حالت HDR پیشرفته بسته به میزان روشنایی، نور و سایه‌روشن‌ها اقدام به عکاسی با نورپردازی کم، متوسط و زیاد خواهد کرد. در نهایت این 3 تصویر با سطوح نورپردازی متفاوت در یکدیگر ادغام شده و عکس‌ها و ویدیوهای HDR با ظاهری فوق‌العاده را خلق می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ گلکسی S23 اولترا در اوایل سال 2023 همراه با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر با اندازه بزرگ‌تر و یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی معرفی خواهد شد. اندازه نمایشگر این هندست مشابه با گلکسی S22 اولترا و برابر با 6.8 اینچ خواهد بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ گلکسی S22 اولترا به‌عنوان جایگزینی برای سری گلکسی نوت روانه بازار شد. سامسونگ پس از عرضه سری گلکسی نوت 20 در سال 2020 توسعه اسمارت‌فون‌های این خانواده را متوقف کرد. انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی S23 اولترا قالب طراحی سری گلکسی نوت را حفظ کرده و کماکان از قلم S Pen و حفره داخلی جهت استقرار آن میزبانی نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH