تبلیغات در اپ استور

اپل نمایش تبلیغات را در اپ استور افزایش می‌دهد

اپل با انتشار ایمیلی به توسعه‌دهندگان، آنها را در جریان تغییرات تازه اپ استور گذاشته است. این شرکت می‌خواهد از روز 25 اکتبر در تب Today و همچنین قسمت You Might Also Like که در انتهای فهرست اپلیکیشن‌های اپ استور قرار دارد، تبلیغات نمایش دهد.

این تبلیغات در تمام کشورها نمایش داده خواهند شد به جز چین. این حرکت در راستای طرح افزایش محل تبلیغات در اپ استور صورت می‌پذیرد. اوایل سال جاری میلادی بود که اپل از اجرای این طرح صحبت کرد. به این ترتیب توسعه‌دهندگان مجبور می‌شوند تا تبلیغات را در صفحات اپلیکیشن خودشان خریداری کنند تا کسی کاربرانشان را تصاحب نکند.

این تغییر موجب به وجود آمدن مباحثی در خصوص افزایش مالیات اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان شده است. اپل پیش از این منابع تبلیغات خود در وبسایتش را به‌روز کرده است تا منعکس‌کننده این تغییر جدید باشد.

از تب Today برای نشان دادن اپلیکیشن‌های پیشنهادی اپ استور استفاده می‌شود و این اولین بار است که از این تب در راه تبلیغات استفاده می‌شود. اپل در خصوص استفاده از این تب برای تبلیغات گفته است:

«با تبلیغات در تب Today، اپلیکیشن شما می‌تواند به صورت برجسته در صفحه اول اپ استور نمایش داده شود. به عبارت دیگر اپلیکیشن شما جزء اولین چیزهایی می‌شود که کاربر با ورود به اپ استور می‌بیند. برجستگی این محل آن را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای اطلاع‌رسانی در مورد اپلیکیشن می‌کند؛ به خصوص اطلاع‌رسانی در مورد محتوایی جدید، رویدادی مخصوص و یا به‌روزرسانی‌های فصلی.»

صفحات محصولات اپ استور نیز تبلیغات می‌گیرند. کوپرتینویی‌ها در این خصوص در وبسایت خود نوشته‌اند:

«تبلیغات در صفحات تولیدات به شما امکان می‌دهد تا اپلیکیشن خود را به کاربران علاقه‌مند عرضه کنید. تبلیغات بالای لیست You Might Also Like به نمایش درمی‌آید. به این ترتیب کاربرانی که صفحه را پایین کشیده‌اند تا اپلیکیشن‌های مشابه با اپلیکیشن مورد نظرشان را ببینند و اطلاعات بیشتری از آنها کسب کنند، اپلیکیشن شما را خواهند دید. تبلیغ شما می‌تواند در تمام دسته‌بندی‌های اپلیکیشن‌های مربوطه نمایش داده شود و یا تنها در دسته‌بندی‌هایی که مشخص می‌کنید، نشان داده شود.»

پیش از این تغییرات، تبلیغات در اپ استور در قسمت نتایج جست‌وجوها و در تب Suggested نمایش داده می‌شد. حالا تبلیغات در چهار محل نشان داده می‌شود؛ پس اگر از کاربران آیفون، آیپد یا دستگاه‌های مک هستید، خود را برای دیدن تبلیغات بیشتر آماده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH