گوگل مپس لایه ردیاب شیوع بیماری کووید 19 را حذف کرد

در دوران اوج شیوع جهانی ویروس کرونا، گوگل مپس از لایه جدیدی رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌داد تا از تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 و روند پیشرفت آن در یک منطقه خاص مطلع شوند. از آن زمان به بعد، چک‌باکس‌های ویژه‌ای برای کسب‌وکارهای مجری اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری به برنامه اضافه شد.

امروزه بنا بر دلایل مختلف، تعداد موارد ابتلا به این بیماری کاهش یافته و به همین خاطر گوگل مپس فیلتر مخصوص کووید 19 را کنار گذاشته است. بر اساس اعلام وبسایت 9to5Google، غول جستجوگر در ماه سپتامبر امسال این لایه را حذف کرد. بدین‌ترتیب نه تنها تعداد افراد استفاده‌کننده از قابلیت مذکور در آن مقطع زمانی مشخص شد؛ بلکه تعداد کاربران استفاده‌کننده از این مشخصه در طول دوران شیوع کرونا نیز روشن شد. همچنین اکنون با توجه به دسترسی مردم به واکسن‌ها و سایر منابع، نیازهای اطلاعاتی آنها نیز تکامل یافته است.

کلینیک‌های تزریق واکسن و سایت‌های تست ویروس تا زمان لزوم در نتایج جستجو گوگل مپس ظاهر خواهند شد. البته گوگل در خصوص پایان دوره همه‌گیری کرونا نمی‌تواند به‌طور رسمی اظهارنظر کند. از سوی دیگر دولت‌ها نیز از چنین اقدامی اجتناب می‌کنند. به لطف توزیع واکسن، تعداد موارد ابتلا به بیماری احتمالا تا حدی کاهش یافته است. همچنین مقامات بهداشتی در خصوص نحوه شناسایی موارد ابتلا به بیماری کووید 19 سازوکارهای جدیدی را تعریف نموده و تعداد دفعات انتشار گزارشات مربوط به موارد ابتلا را کاهش داده‌اند.

تمامی این موارد نشان می‌دهند که جامعه جهانی هنوز به‌طور کامل از بحران کرونا خارج نشده است. برخی افراد احتمالا هرگز در برابر این بیماری به مصونیت نخواهند رسید. بسیاری از این افراد پیش‌تر به بیماری کووید مبتلا شده یا نقص سیستم ایمنی در آنها تا حدی جدی است که از حضور در بسیاری از فضاها محروم هستند. بنابراین مردم هنگام حضور در فضاهای پرخطر بایستی جانب احتیاط را رعایت نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH