زنگ خطر برای اپل؛ فروش آیفون‌ در بریتانیا ممنوع می‌شود؟

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه لندن درخواست تجدیدنظر اپل پیرامون یک نزاع حقوقی با شرکت Optis Cellular در زمینه حق ثبت اختراع را رد کرد. اکنون اپل موظف است تا از محل فروش آیفون‌های خود مبلغی را به‌عنوان حق امتیاز به شرکت Optis Cellular پرداخت نماید.

جدال حقوقی میان شرکت‌های اپل و Optis Cellular در فوریه سال 2019 آغاز شد. در آن زمان Optis Cellular طرف مقابل را به نقض حق ثبت اختراع در خصوص فناوری‌های مربوط به اتصال 3G و 4G برای اسمارت‌فون‌ها متهم کرد. از آن زمان تاکنون چندین جلسه طولانی جهت رسیدگی به این پرونده برگزار شده است. از طرفی این پرونده در ایالات‌متحده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

اپل در درخواست تجدیدنظر خود خاطرنشان کرده که Optis Cellular از موقعیت برتر خود در بازار بهره‌برداری می‌کند؛ چرا که حق ثبت اختراع پیرامون فناوری‌های سلولی بنیادی را در اختیار دارد. با این‌حال قاضی ریچارد آرنولد در روز 27 اکتبر (5 آبان ماه) استدلال‌های اپل را رد و تصمیم دادگاه بدوی را تائید کرد.

چنان‌چه اپل از پرداخت حق امتیاز به Optis Cellular بابت فروش آیفون‌های خود امتناع کند؛ در این‌صورت کمپانی مذکور احتمالا مانع از فروش آیفون‌های اپل در خاک بریتانیا خواهد شد. پیش از این و در جریان یکی از مناقشات حقوقی میان اپل و Optis Cellular، غول دنیای IT نهایتا به پرداخت حق کپی‌رایت معادل 300 میلیون دلار محکوم شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH