تولید 400 دستگاه بوگاتی شیرون با دقتی کم‌نظیر + تصویر

شرکت خودروسازی بوگاتی اعلام کرده که چهارصدمین نسخه بوگاتی شیرون را تولید کرده است. این خودرو به بدنه فیبرکربن مجهز شده که به رنگ سبز تیره است.

بوگاتی شیرون در کارخانه مولشیم بوگاتی ساخته شده بود. چنین تولیداتی نشان می‌دهد که این خودروساز 80 درصد از مسیر تولید ابرخودروهایی با موتور W16 را طی کرده است.

شرکت بوگاتی در سال 2016 گفته بود که قرار است 500 دستگاه شیرون تولید کند. در نهایت در دی ماه سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد آخرین نمونه ابرخودرو و مشتقات آن را بفروشد.

برای ساخت این خودرو هر کدام از این افراد باید به یک سری از جزئیات توجه بسیاری می‌کردند.

کریستوف پیوچون رئیس شرکت بوگاتی، اعلام کرده است که برای ساخت هر بخش از بوگاتی شیرون به تک تک این افراد خبره نیازمند بودیم چون این خودرو یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود و گردآوری تمام این قطعات به باتجربه‌ترین متخصصان در سراسر جهان نیاز دارد.

روند رنگ کردن خودرو آنقدر دقیق و عالی پیش می‌رفت که می‌توانست هر بیننده‌ای را جذب خود کند. برای این کار، هشت لایه رویی نیاز بود و هر یک از آنها هم به صورت آینه‌ای و براق روی خودرو تعبیه می‌شد.

رنگ سبز بدنه حتی روی برجستگی‌های اطراف جلوپنجره، مرکز چرخ‌ها و جاهای دیگر نیز به چشم می‌خورد. چرخ‌های این خودرو سوپر اسپرت منیزیمی بوده و روکش موتور ساخت Nocturne دیگر حرفی برای ظاهر خودرو باقی نمی‌گذارد.

همان تم سبز و مشکی در داخل کابین نیز به چشم می‌خورد، روکش چرمی سبز رنگ و ترکیباتی از مشکی ظاهر خودرو را تکمیل می‌کند. ساخت کربن بر روی فرمان خودرو نیز کشیده شده است. خودروی اسپرت بوگاتی شیرون به سقف Sky View مجهز شده، این یعنی اینکه فضای داخلی خودرو بسیار روشن بوده و پر از نور طبیعی خورشید است. بوگاتی منبع عالی برای دریافت کلسیم دی است!

این خودرو نیز مانند بقیه خودروهای اسپرت شیرون به یک موتور 8.0 لیتری چهار توربو W16 مجهز شده است!

همچنین این موتور دارای قدرتی برابر با 1578 اسب بخار (1176 کیلو وات/ 1600 اسب بخار) خواهد بود. خط قرمز موتور در 7100 دور در دقیقه است، اما باید گفت که موتور می‌تواند با حداکثر چرخش خود گشتاوری معادل با 1600 نیوتن متر (1180 پوند فوت) بین 2000 تا 7000 دور در دقیقه داشته باشد.

شرکت بوگاتی اکنون اعلام کرده که تنها 100 خودروی شیرون باقی مانده است! همانطوری که پیشتر نیز اعلام شده بود تیم بوگاتی قصد دارد تعداد این خودروها را به 500 عدد برساند.

با این حال، این مدل پایان W16 نخواهد بود. در عوض مدل‌های W16 Mistral و Bolide در مسیر به بقیه مدل‌ها اضافه خواهند شد.

تیمی متشکل از 20 صنعتگر وظیفه مونتاژ 1800 قطعه جداگانه را بر عهده داشتند!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH