معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: به استارتاپ‌های آسیب دیده، وام می‌دهیم

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی که به تازگی به عنوان معاون جدید علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شده از پرداخت وام بلند مدت برای خسارت کسب و کارها خبر داد.

فیروزآبادی با اشاره به موضوع قطع اینترنت و خسارات وارد شده به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تاکید کرد که معاون جدید علمی و فناوری ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و وزارت ارتباطات نیز یک بسته حمایتی برای این مجموعه‌ها پیش‌بینی کرده است.

به گفته معاون جدید علمی و فناوری ریاست جمهوری، این سازمان برنامه دارد تا با ارائه وام‌های بلندمدت و کم بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها که در این اتفاقات متضرر شده‌اند، حمایت کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده تاکید کرد که این دوران می‌گذرد و کسب و کار جوانان ایرانی با ظرفیت بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: قطعا شرکت‌هایی که به دلیل اختلال و قطع اینترنت متضرر شده‌اند را مورد حمایت قرار خواهیم داد. در حال حاضر کارگروهی برای بررسی و شناسایی مجموعه شرکت‌هایی که آسیب دیده‌اند، تشکیل شده تا این خسارات برآورد و جبران شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر روی تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان کار می‌کنیم، تا کنون یک جلسه با حضور رئیس جمهور و 5 جلسه جانبی برای تدویین آیین‌نامه اجرایی این قانون تشکیل شده است. امیدوار هستیم با حضور رئیس جمهور، جلسه دوم نیز تشکیل شود.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد که تا کنون 90 درصد آیین‌نامه اجرایی این قانون تدوین شده است.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: این قانون برای بخش خصوصی جذابیت‌های بسیاری دارد و متصدی اجرای این قانون بخش خصوصی فعال و زیست بوم علمی و فناوری کشور خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH