بیت‌کوین ماراتون دیجیتال

ماراتون دیجیتال به دومین هولدر بزرگ بیت‌کوین تبدیل شد

«ماراتون دیجیتال» (Marathon Digital)، شرکت فعال در زمینه استخراج بیت‌کوین، اکنون به‌ عنوان دومین هولدر بزرگ بیت‌کوین در فهرست عمومی ماینرهای ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. خبرگزاری کوین تلگراف مدعی است که فرد تیل، مدیرعامل شرکت ماراتون، در جلسه مالی روز گذشته این شرکت اعلام کرد که ماراتون دیجیتال ۱۱۳۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۲۰٫۵ میلیون دلار در اختیار دارد.

با اتکا به موجودی اعلام شده، این شرکت به دومین هولدر بزرگ بیت‌کوین تبدیل شده است. بنا بر داده‌های وب‌سایت «کوین گکو» (CoinGecko)، ماراتون دیجیتال در جایگاه دوم و پس از مایکرو استراتژی قرار گرفته است. دارایی بیت‌کوین مایکرو استراتژی نزدیک به ۱۳۰ هزار بیت‌کوین است. همچنین داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که کوین بیس و شرکت پرداختی جک دورسی (بلاک)، به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

اخیراً شرکت ماراتون دیجیتال درآمد سه‌ماهه خود را در تاریخ ۸ نوامبر گزارش کرد. بر اساس گزارش، ۶۱۶ بیت‌کوین به دارایی‌های این شرکت اضافه شده است. نکته قابل‌توجه در عملکرد ماراتون دیجیتال در این است که شرکت مذکور در ماه گذشته (اکتبر)، ۶۱۵ کوین به دارایی‌های خود اضافه کرده بود. این اتفاق باعث شد که ماه اکتبر به پربارترین ماه در تاریخ فعالیت ماراتون دیجیتال تبدیل شود.

نیل در صحبت‌های خود در کنفرانس اشاره شده مطرح کرد که بهبود مدام تولید بیت‌کوین شرکت، نتیجه مستقیم افزایش «هش ریت» از سوی راه‌اندازی سرورهای بیشتر و تقویت آن‌ها است. وی همچنین تأیید کرد که تا روز گذشته، شرکت ماراتون دیجیتال هیچ یک از بیت‌کوین‌های خود را به فروش نرسانده است و تا موقعی که «این کار برای پوشش هزینه‌ها الزامی نشود، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

موقعیت ماراتون دیجیتال با سایر ماینرهای بزرگ مانند «آرگو»، «بیت فارمز» و «کور ساینتیفیک» متفاوت است، چون این ماینرها برای پرداخت هزینه‌های خود مجبور به فروش بیت‌کوین‌های خود شده‌اند. لازم به ذکر است که درآمد ماراتون در سه ماه سوم سال با ریزش همراه بوده است؛ ضرر و زیان این شرکت نسبت به سال گذشته سه برابر شده و به رقم ۷۵ میلیون رسیده است. در همین حال، سود و درآمد شرکت با کاهش ۷۵٫۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۲٫۷ میلیارد رسیده است.

«ریوت بلاک‌چین» (Riot Blockchain)، رقیب اصلی ماراتون دیجیتال، گزارش فصلی خود را در تاریخ ۷ نوامبر منتشر کرد؛ برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران، درآمد کل شرکت مذکور با کاهش ۲۸٫۵ درصدی و ضرر ۱۳۹٫۲ درصدی همراه بوده است.  دلیل سقوط قیمت بیت‌کوین ریوت بلاک‌چین مربوط به محدودیت فعالیت‌ها در ایالت تگزاس می‌شود.

هر دو شرکت با کاهش ارزش سهام خود در بازار تجارت مواجه شدند؛ ارزش سهام ماراتون در روزهای اخیر سقوط ۱۸ درصدی و ریوت بلاک‌چین، سقوط ۱۷٫۶ درصدی را تجربه کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH